Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men hvis noen spør det hvilken uke du er i, hva svarer du da? Det er da det blir krøll. For helsepersonell vil automatisk tro at 6 betyr 6+0-6 et sted. Og hvis ungen blir født i uke 24+5, vil den være født i uke 24, ikke uke 25. 6(5+2)
Jeg synes ikke det er misvisende. Man leser det jo som ‘påbegynt uke 6 men er 5+2, derav er jeg i uke 5’ når det skrives som skrevet over. Det hadde bare blitt rart å skrive 5(5+2) og enda mer misvisende enn 6(5+2)
Jeg svarer selvfølgelig at jeg er i uke 5. Det er ikke krøll. Jeg er forøvrig helsepersonell selv og jeg tror ikke at jeg er i uke 6 når jeg sier jeg er 6(5+2). Hvis barnet er født i uke 25(24+5) så er barnet født i uke 24. En må lese det «riktig» og da blir det ikke krøllMen hvis noen spør det hvilken uke du er i, hva svarer du da? Det er da det blir krøll. For helsepersonell vil automatisk tro at 6 betyr 6+0-6 et sted. Og hvis ungen blir født i uke 24+5, vil den være født i uke 24, ikke uke 25.
Men hvorfor egentlig skrive 6(5+2)? Holder det ikke bare med 5+2?Jeg svarer selvfølgelig at jeg er i uke 5. Det er ikke krøll. Jeg er forøvrig helsepersonell selv og jeg tror ikke at jeg er i uke 6 når jeg sier jeg er 6(5+2). Hvis barnet er født i uke 25(24+5) så er barnet født i uke 24. En må lese det «riktig» og da blir det ikke krøll
Hvorfor ikke skrive det fullstendig når man kan og det tar like lang tid? Smaken er som baken. Jeg foretrekker å skrive det slik da det enkelt forteller leser tre ting x = hvilken uke er påbegynt, y = hvilken uke er jeg i og z = hvor mange dager ut i aktuell uke har jeg kommet til; x(y+z).Men hvorfor egentlig skrive 6(5+2)? Holder det ikke bare med 5+2?