Hvor langt er du på vei i dag?

Tok lang tid før jeg hang med på det der også. Er nå påbegynt uke 5, altså 4+1.

6(5+2)

Jeg synes ikke det er misvisende. Man leser det jo som ‘påbegynt uke 6 men er 5+2, derav er jeg i uke 5’ når det skrives som skrevet over. Det hadde bare blitt rart å skrive 5(5+2) og enda mer misvisende enn 6(5+2) :wtf:
Men hvis noen spør det hvilken uke du er i, hva svarer du da? Det er da det blir krøll. For helsepersonell vil automatisk tro at 6 betyr 6+0-6 et sted. Og hvis ungen blir født i uke 24+5, vil den være født i uke 24, ikke uke 25. ‍♀️

Men hvis noen spør det hvilken uke du er i, hva svarer du da? Det er da det blir krøll. For helsepersonell vil automatisk tro at 6 betyr 6+0-6 et sted. Og hvis ungen blir født i uke 24+5, vil den være født i uke 24, ikke uke 25. ‍♀️
Jeg svarer selvfølgelig at jeg er i uke 5. Det er ikke krøll. Jeg er forøvrig helsepersonell selv og jeg tror ikke at jeg er i uke 6 når jeg sier jeg er 6(5+2). Hvis barnet er født i uke 25(24+5) så er barnet født i uke 24. En må lese det «riktig» og da blir det ikke krøll :)

Jeg svarer selvfølgelig at jeg er i uke 5. Det er ikke krøll. Jeg er forøvrig helsepersonell selv og jeg tror ikke at jeg er i uke 6 når jeg sier jeg er 6(5+2). Hvis barnet er født i uke 25(24+5) så er barnet født i uke 24. En må lese det «riktig» og da blir det ikke krøll :)
Men hvorfor egentlig skrive 6(5+2)? Holder det ikke bare med 5+2?

Men hvorfor egentlig skrive 6(5+2)? Holder det ikke bare med 5+2?
Hvorfor ikke skrive det fullstendig når man kan og det tar like lang tid? Smaken er som baken. Jeg foretrekker å skrive det slik da det enkelt forteller leser tre ting x = hvilken uke er påbegynt, y = hvilken uke er jeg i og z = hvor mange dager ut i aktuell uke har jeg kommet til; x(y+z).

Hva som er tilstrekkelig å opplyse om kan enkelt oppsummeres ved at man opplyser like mye informasjon ved å skrive x(y+z) som ved (y+z) så det er egentlig uavhengig og like tilstrekkelig å skrive eller ikke skrive x foran da en i begge skrivemåter opplyser x, y og z enten direkte ved å skrive x, y og z eller indirekte ved kun å skrive y og z :wtf:

Back
Topp