Hvor lang vei til fødeavdeling/stue?

Bor ca 45-50 min unna sykehuset. Men samboeren jobber offshore. Så håper ikke det blir kaos med å skulle få han på land
Men går alt som planlagt skal vi kjøpe nabogården til mamma å pappa. Så da har jeg mest sannsynlig hjelp innover uansett

I know. Tror derfor taxi er enklere enn ambulanse ;)
Kjappere å kjøre til Oslo og a-hus men har fått beskjed at det er nesten umulig å få fødeplass for de som bor i Oslo i Oslo, så da tror jeg ikke jeg vil få det. Hønefoss og også faktisk nærmere, men det går ikke kollektiv fra oss dit.

Hadde ikke 10-åringens fødsel vært vanskelig så hadde det vært best med hjemmefødsel tror jeg.

Finner nok en løsning som er adekvat.
Uff det lan ikke være lett når det er slik nei :/
Nei med en vannskelig fødsel så er det best å være på sykehus :)
Håper det ordner seg :D

Ca 25 minutter:-)

Ca. 15 min ;)

Har god tid til å prøve å klekke ut en plan. Ettervert når magen begynner å vokse frem kan det jo være en icebreaker å snakke med andre nybakte mødre i nabolaget hva de gjorde :D. He he, eller ikke, gjerne litt personlig?? Det fleste nybakte mødre liker å prate om deres "fødselshistorier" til fødeklare i nød?

Oi. Huff. Gleeeder meg kjenner jeg ;) hvor stort mellomrom mellom riene sist før du reiste?

5-6 minutter ☺ 12 timer inn i fødselen. Riene startet med 7 minutter mellom, så var ikke stor fremgang på de 12 timene. Men siden det var lang vei og vinterføre, så ville jeg reise ☺ Anbefaler absolutt å reise inn før det blir skikkelig ille, klarte alldeles ikke å sitte på rompa når det nærmet seg 4 min mellom :-P

Huff ja. Det var det jeg tenkte på. Valgte å gå bort sist, da var det rundt det. Men det tok veldig kort tid etter vannet gikk.

Takk for tips :)

Hihi, 19 timer herfra til der jeg vil føde akkurat nå :p hahah (Snakker 10 min når vi har flytta da.)
Nei, men om jeg enda er her oppi gokk da er det en time med bil.

Ca 10 min med bil, så vi er heldige! Ville sjekket ut det med å få dekket drosje jeg, hvis ikke ville jeg vel ringt en ambulanse om dere var helt i nøden :P

I know. Tror derfor taxi er enklere enn ambulanse ;)
Kjappere å kjøre til Oslo og a-hus men har fått beskjed at det er nesten umulig å få fødeplass for de som bor i Oslo i Oslo, så da tror jeg ikke jeg vil få det. Hønefoss og også faktisk nærmere, men det går ikke kollektiv fra oss dit.

Hadde ikke 10-åringens fødsel vært vanskelig så hadde det vært best med hjemmefødsel tror jeg.

Finner nok en løsning som er adekvat.

Det er fritt sykehusvalg, så om du søker når du er uke 6 og en med samme termin søker når hun er i uke 12 så er du faktisk berettiget plass uavhengig av hvor du er bosatt. Det er førstemann til mølla så min JM til meg :) Bor i Akerhus og sogner til Ahus, men søkt meg til Ullevål. Var der sist og føler meg tryggest der med tanke på prematur fødsel forrige gang :) Så verdt et forsøk om du vil :)

15 min. Men det blir planlagt keisersnitt så er ikke så mye å tenke på. :)

Det er fritt sykehusvalg, så om du søker når du er uke 6 og en med samme termin søker når hun er i uke 12 så er du faktisk berettiget plass uavhengig av hvor du er bosatt. Det er førstemann til mølla så min JM til meg :) Bor i Akerhus og sogner til Ahus, men søkt meg til Ullevål. Var der sist og føler meg tryggest der med tanke på prematur fødsel forrige gang :) Så verdt et forsøk om du vil :)

Ja da gjør jeg faktisk det. Kort vei og lett for gubben å komme seg dit om han er på jobb i Oslo, kontra Gjøvik.
Har ikke fått time til kontroll før 8 april og da er jeg 10+4... Håpet ikke så mange har termin 3 nov da... "krysset fingre".

Kan jeg spørre hvorfor du har planlagt keisersnitt? :)
Fikk total ruptur med første barnet, så får ikke "lov" til å føde normalt igjen. Sjansen for at det går galt blir for stor. Synes det er litt trist, men sånn må det bare bli. Jeg er jo tross alt kjempe heldig som kan få barn i det hele tatt, ikke alle som kan det. :)

Back
Topp