Hvor lang vei hadde dere til føden?

Først 30 min kjøring til der båten går fra så 20-25 min med doktorbåt over til fastlandet så 5 min med taxi. [:)]

Hvis vi kjører selv tar det enten 5 min til ferga, 40 min med ferga, og 25-30 min fra ferga til KK
eller 15-20 min til ferga, 20 min med ferga og 20 min fra ferga til stord sykehus. Fødte der sist, og vil helst føde der igjen.
Men da blir det nok ambulanse og ambulansebåt, så vet ikke hvor lang tid det tar...

Sist hadde vi 10-15 minutters reisevei. Nå er det 40-45.. Bor litt lengre unna ullevål nå enn sist kan man si[:D]
Men jeg synes ikke det er langt i forhold til hva mange andre har.

Skulle egentlig ha litt under 4 km, men så var det fult, så kom på annet sykehus, der var det ca 10 km til , så det var jo ikke galt i det hele tatt [:)] Var jo 10 km i by kjøring da, og husker det var små irriterende med alle lyskryssene og hompler og gud vet... [:D]

tar ca 2 timer å kjøre til nærmeste sykehus herfra. Eller 20 minutter til nermeste fødestue (men der får ikke førstegangs eller de med fare for komplikasjoner lov å føde).

Jeg måtte føde på sykehuset begge gangene.

Har enten 2 eller 3 timer, kommer an på hvilket jeg velger [:)]

Forrige gang blei det det SH lengst unna, denne gangen rakk vi ingenting, så da blei det fødestua her hjemme [:)]
krysser fingrene og tviholder på fødestua tilfelle jeg skal føde igjen. Rekker garantert ikke noe sykehus så travelt som disse gutta har[;)]

1 min å gå[:D] Jeg gikk opp på føden da vannet gikk jeg[:D]

Her var det 45 min(hvis man havner en dag det ikke er rush da:P), og da omtalte JM jeg snakka med på føden det som lang vei hvertfall :P

Fødte på en lørdag jeg da så slapp rushen heldigvis :P Hadde ikke klart å sitte mer enn 45 min i bil med rier nei :P

ORIGINAL: Metemor

10-15 min med bil ...

me første var det bare 15min. me nr 2 var det ca 45min. å ej hadde fått beskjed om at det kom til å gå fort fra første tegn til fødsel, til ungen kom. heldigvis var mamma kommet den dagen snuppa kom, svigerfar hadde da vært her snart i ei uke. 45min denne gangen me, men no må ej ha barnevakt til begge, sambo kan hende er i kristiansand eller noe, å nermeste bekjente bor 1time unna, asso må forbi sykehuset å litt til.. jaaahhh. skrekken har kommet tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!! men de to andre har kommet en lørdag, så får høre me bruderen om han kommer å overnatter i helgene. hihi.

1 1/2 time om dagen/kvelden for da går ferja.
2 1/2 time om natta da ferja ikke går.
Jeg rakk ikke frem til sykehuset.

Bruker vel ganske nøyaktig 12 min eller noe herfra, så ikke så langt [8D]

10-15 min i taxi [:)]

Sånn egentlig hadde vi 45mil til sykehuset,men siden det ble en del komplikasjoner da vi var på besök hos familien så hadde vi bare 10mil til sykehuset.
Bodde 35mil inn i sverige,men var fast bestemt på å föde i norge pga familiene våre. Skulle egentlig föde på kongsvinger,men ble födsel på riksen pga svangerskapsdiabetes..
Hadde lett gjort det igjen for riksen er det beste sykehuset jeg har värt på [:D][:D][:D]

140 meter[:)]

Fra der vi bodde da jeg ble gravid var det vel litt over en time å kjøre.
Veien var i tillegg sperret etter en bilulykke da jeg skulle føde, så vi måtte ta taxi dit (har ikke egen bil uansett) for å gå gjennom ulykkesstedet og ta taxi på den andre siden.

Det var en svær trailer som hadde kjørt av veien på glatta, sjåføren omkom, og de dreiv å puttet likposen hans inn i ambulansen da vi var der, taxien stod rett ved ambulansen. [&:]

Hvis jeg må på sykehuset er det 1,5 time å kjøre, kan jeg føde på det lokale fødestuen er det 10 minutter å kjøre.

Nå har vi 1 times kjøring ca til sykehuset.
Synes ikke det er så gale.
Sist hadde jeg 20 min, men var hjemme lenge med rier før jeg reiste opp.

Back
Topp