Hvor lang vei hadde dere til føden?

5 min med bil [:)]

Vi har vel 25 min ca til KK Haukeland om man kommer seg rett over Danmarksplass med en gang og man holder fartsgrensa. Valgte å føde førstemann på Voss og det er nøyaktig 82,2 km herfra og tar, om man følger fartsgrensene, litt over 1 time. Gikk fint det selv om jeg hadde 8 cm åpning da jeg ble sjekket ved ankomst sykehuset.

Da lillebror ble født hadde jeg så kort vei som det går an å få da han ble født hjemme. Skulle egentlig til KK på Haukeland men kom altså aldri så langt.

Lang reisevei har man om det blir mer enn 1 time kjøring vil jeg si.

1,5 time.. Bor i Kongsberg, fødte på Rikshospitalet i Oslo (risikofødsel)

ORIGINAL: Snuppaa

Så at jeg velger et sykehus som er 45-50 min unna er jo egentlig ikke ille da?

Det er absolutt ikke ille nei.

Her jeg bor nå hadde vi hatt 45 min uansett hvilket av de to mulige sykehusene jeg evt måtte valgt.
Men vet hvilket jeg skal føde på når den tid en vakker dag kommer og da bor jeg ca 30 min derfra om alt går etter planen [;)] Men hadde født der om jeg måtte kjørt 2 timer !!

26 km [:)]

Med storesøster var reiseveien 24 mil (3 1/2 time). Men ble sendt med helikopter da

Med lillebror var det 5 minutter [:D]

her er det ca 20 min, heldigvis ikke lenger.. Var langt nok sist[8D]

en liten halvtime med normal kjøring (følge fartsgrensa).

Jeg syntes 10 min med bil var mer enn langt nok i bil sist gang, og har vel ca 15 min denne gang og gruer meg....så jeg ville født nærmest mulig hjemme ja.

Tja, noen kilometer. Tok vel 4min å kjøre kanskje.

Tromsø er ikke stort. Vi bor rett nord for sentrum og UNN ligger nord på øya.

1,5 time ca. så er ett stykke.

5 mil da jeg skulle føde.. syntes det var langt nok, å var glad det ikke var noe lengere. det tar ca 3 kvarter å kjøre dit.. alt etter omstendighetene, men det å skulle kjøre lengere enn i 1-1,5 time ville ikke jeg gjort. det hadde jeg ikke turt tror jeg[;)]

jeg har fødestue (forsterka fødestue heter det vel, tidligere avdeling og har full beredskap) ca 5 min kjøring fra hjemmet. fikk ikke føde her pga førstegangs/ivf baby, får heller ikke føde her seinere pga ks første gang.. er sinnsykt strenge kriterier her, en grunn til at sykehusene forsvinner i distriktene også[:(] jeg valgte å føde på sykehus ca 1 1/2 time`s kjøring unna, kanskje 2 timer på dårlig vei/føre. alternativet (som de ville ha meg til) er 2 1/2-3 timer unna, stygg vei/vær og ferge på veien...

Ca 4 mil [:)] Så fremst ikke fødeavdelingen her blir stengt, blir den det, er det minst 3 timer til nærmeste sykehus [:'(]

Med nr 1, 2 og 4 hadde eg 3-4 min med bil å køyra. Med 4.mann var det alt for langt, rett før ho kom i bilen.

Med nr 3 så hadde eg litt over 1 time å køyra, og det var også forlangt.. Rett før ho kom i bilen.

1 og en halv time ca.. avhengig av årstid.
Hadde good tid sist iallefall.. Så tenker jeg rekker fram denne gangen også[8D]

4 mil første gangen, 1.3 km andre gangen[;)]

var 10-15min med bil fra sykehuset jeg[:D]

Back
Topp