Hvor lang vei hadde dere til føden?

Snuppaa

Forelsket i forumet
Jeg er ikke gravid, men vi snakker en del om hvor jeg vil føde når jeg skal det....

Jeg vil egentlig føde der jeg fødet sist, men nå har jeg jo flyttet til et annet fylke...
Og ønsker IKKE føde på sykehuset her.... Av mange grunner egentlig. Men har utrolig dårlig inntrykk. Ble behandlet dårlig her på de kontrollene jeg hadde i forrige sv.skap osv...

Samboeren sier han har full forståelse for at jeg vil føde på samme sted som sist....Men det er et kjørestykke da[&:]

Men hva defineres som lang reisevei til føden?

gooode 60 min vist alt går uten stopp (noe det som oftest ikke gjør)

Jeg fødte i byen vedsiden av min. Ble vel rundt 40 minutters kjøring. Naboen min som fødte på samme sted fikk politieskorte for å rekke frem :) Rakk akkurat frem og fødte før hun rakk å komme seg opp i senga.

Så at jeg velger et sykehus som er 45-50 min unna er jo egentlig ikke ille da?

20-25 min har eg [:)]

20 minutt ca i bil til SUS. Hadde jeg hatt lang reisevei hadde jeg født i bilen og hatt kritisk blodtap.

Jeg bor på en øy uten fastlandsforbindelse og med dårlig rutebåttilbud...

Men jeg må da altså med båt i ca 20 min og så kjøre i ca 45 min [:D]

10-15 min med bil ...

ca 45 min, synes det er helt grei vei[:)]

Jeg hadde 1,5 time kjøring med Knøtta. Ca 10 mil. Syns det var langt nok, jeg. [8D]

Nærmere to timer, resulterte i at jeg fødte i sykebilen [:)] Som forresten var en helt perfekt fødselsopplevelse [:D]

50-60 min til sykehuset, og takker for at det ikke var lengre....da vi parkerte kl 17.10 og snuppa ver ute 17.18[:)]

Bruker opp i mot 1 time hver vei her..

Nr 1: 18 min med bil
Nr 2: 1t med bil
Nr 3: 10 min med bil

Hadde 200 meter, med begge ungene. Tok et par min å gå men siden jeg var veldig dårlig til å gå da så ble det bil[8D]

første gang jeg fødte så hadde jeg ligget så lenge på sykehuset i Drammen at jeg søkte om å få føde der.
Hadde egentlig ca 10 min, kanskje 15 min til sykehuset der hvor jeg bodde da.
Men vi var i Hokksund hos ekssvigers til jeg fødte.

Andre gang jeg fødte så bodde vi hjemme, men akkurat den dagen så var vi 2,5 time unna der hvos jeg skulle føde. Da vi dro så sa jeg "nei pokker nå glemte jeg helsekortet... skal vi snu?" Vi gjorde ikke det. Så på tull sa jeg at "ja da føder jeg ratt", og jadda! Det gjorde jeg gitt! hehe.
2,5 time i bil var ikke gøy med rier[&:]

så sant jeg har ukomblisert svangerskap - 25 min med bil
er det komlisert svangerskap - 1,5 time med bil.

Back
Topp