hvor lang var sist fødsel? (for dere med fler)

ORIGINAL: Jaybird

ORIGINAL: *Carine*

var min "store" skrekk og, i tillegg til mye annet... men når alt sto på glemte jeg å spørre om klyster før det var for sent... Og etter at ungen var ute, hadde jeg absolutt ingen anelse om det hadde kommet bæsj også... og gadd heller ikke spørre for å finne det ut. Så i mitt hode skjedde det ikke. [:D] Like greit...

Det du ikke vet, har du ikke vondt. Men legene og de rundt er vel ganske vant med det, vil jeg tro[:)]. Håper ikke de holder seg for nesa, peker og sier æsj hvis det skulle skje[8D]

HAHAAH ja det hadde vært noe. Nei det gjør de ikke!

ORIGINAL: ~StRaToS~

Med førstemannen så tok det 5 timer fra jeg kjente at noe var på gang til han var ute. Jeg regner fra første tegn, ikke fra når man er i aktiv fødsel.

Med andremannen tok det 52 minutter fra vannavgang til han var ute og 47 minutter fra riene begynte til han var ute. Vannet gikk og 5 min senere så kom riene. Men jeg hadde ikke regelmessige rier. Hadde i alt 15 rier under hele fødselen.
Bodde da 10 min. unna sykehuset og ungen holdt på å komme i bilen, fikk presserier i bilen, men måtte holde igjen DET er jævlig det,  å ikke få lov til å presse.
Jm sto i døra med seng til meg da vi ankom sykehuset, ble trillet opp i en hast og ungen kom ved et press. Han var godt synlig da jeg ankom sykehuset[&:]
Så på utreisesamtalen så sa jm at jeg måtte forberede meg på hjemmefødsel neste gang. Bor nå 30 minutter unna sykehuset[8|][&:]

Oi! Skummelt! Er vel ikke helt bra at den kommer så fort heller? Mener for deg.

jeg bæsja gjennom hele pressrie-sekvensen, hehe! noen glemte klyxen [8|]. høres sikkert rart ut, men man bryr seg ikke noe om det før muligens etterpå [;)]. tok en stund før jeg huska at jeg hadde pælma en iskald vaseklut etter jordmora også - hihihi! man er virkelig i en helt annen verden og tenker ikke over ting.

vet ikke hva som er vanlig eller ei i forhold til at vannet går osv... hos noen kan de merke at slimproppen går plutselig og så begynner vannet å gå litt etter litt. hos andre splætter det plutselig ut (sånn som alltid skjer på film [;)]), og hos noen må vannet taes for å få ut ungen og at fødselen kan starte skikkelig. jeg kjente ikke at de tok vannet på meg, så det er ikke noe å grue seg til [:D].

du skal ikke grue deg, bare være åpen for alt og lytte til kroppen din.

Med førstemannen så tok det 5 timer fra jeg kjente at noe var på gang til han var ute. Jeg regner fra første tegn, ikke fra når man er i aktiv fødsel.

Med andremannen tok det 52 minutter fra vannavgang til han var ute og 47 minutter fra riene begynte til han var ute. Vannet gikk og 5 min senere så kom riene. Men jeg hadde ikke regelmessige rier. Hadde i alt 15 rier under hele fødselen.
Bodde da 10 min. unna sykehuset og ungen holdt på å komme i bilen, fikk presserier i bilen, men måtte holde igjen DET er jævlig det,  å ikke få lov til å presse.
Jm sto i døra med seng til meg da vi ankom sykehuset, ble trillet opp i en hast og ungen kom ved et press. Han var godt synlig da jeg ankom sykehuset[&:]
Så på utreisesamtalen så sa jm at jeg måtte forberede meg på hjemmefødsel neste gang. Bor nå 30 minutter unna sykehuset[8|][&:]

Hadde ikke noe særlig virkning på meg. Skulle gjerne ha hatt en liten time til der kroppen kunne ha forberedt seg mere på fødselen, men klager ikke[;)]
Kanskje det er arvelig..?? Mamma hadde og lette fødsler. Åpningsfasen går fort unna. Men revnet (ble klipt første gangen) begge gangene så jeg er ikke "vid som en låvedør" der nede[8D] Jepp, var en kompis av gubben som komenterte
det jah[8|] Han trodde at ungen bare sklei ut[8|][8|] What the fuck liksom??

Hadde ikke noe særlig virkning på meg. Skulle gjerne ha hatt en liten time til der kroppen kunne ha forberedt seg mere på fødselen, men klager ikke[;)]
Kanskje det er arvelig..?? Mamma hadde og lette fødsler. Åpningsfasen går fort unna. Men revnet (ble klipt første gangen) begge gangene så jeg er ikke "vid som en låvedør" der nede[8D] Jepp, var en kompis av gubben som komenterte

Hahaha. Var det jeg trodde da jeg var mindre også. Hver gang barbie dukkene min "fødte", så sklei bare tøystykket som var brukt som mage ut. Rakk du å få noen form for smertestillende? Eller ble det au natural. med press på AU?

Hahaha. Var det jeg trodde da jeg var mindre også. Hver gang barbie dukkene min "fødte", så sklei bare tøystykket som var brukt som mage ut. Rakk du å få noen form for smertestillende? Eller ble det au natural. med press på AU?

Nei, fikk ikke noe smertestillende. Var ikke behov for det heller.
Forresten, tror jeg er den eneste som ikke lekte gravid (enten på meg selv eller dukker) nå jeg var yngre[:D] Alle mine venninner sier at de lekte det[:D]
Jeg spilte fotball og basket jeg[8|][8D]

var min "store" skrekk og, i tillegg til mye annet... men når alt sto på glemte jeg å spørre om klyster før det var for sent... Og etter at ungen var ute, hadde jeg absolutt ingen anelse om det hadde kommet bæsj også... og gadd heller ikke spørre for å finne det ut. Så i mitt hode skjedde det ikke. [:D] Like greit...

det er mange leger/jordmødre som vil at en skal baise litt under fødselen. det er vist en av måtene å finne ut om en trykker riktig... [8|]

Uff, den varte i flere dager....vil ikke tenke på det...endte med haste ks til slutt...

Denne gangen er fødselsangsten stoooor, så er i gang med å få planlagt ks =) men det får jeg ikke vite før i uke 30 ca, skal på konsultasjon da...

21 timer varte min forrige fødsel! Tilslutt måtte de ta vannet, og først da ble det fortgang på sakene. Etter litt over en time var hun ute [:D] Håper neste fødsel går litt raskere, selv om jeg følte tiden gikk fort sist. Det som var verst var at jeg ble helt utslitt av riene.

Jeg ble satt i gang og fikk modningspille kl 12.00. Da var det bare å vente på at det skulle skje noe... Ca kl. 16.00 gikk vannet og riene kom rett etter det... Klokken 20.03 hadde jeg verdens ndeligste gutt på brystet... Heeeeeelt grei fødsel, men håper ikke det går noe fortere neste gang... var ganske tøft pga fikk nesten ikke pauser mellom riene..[8D]

ORIGINAL: turteldue

det er mange leger/jordmødre som vil at en skal baise litt under fødselen. det er vist en av måtene å finne ut om en trykker riktig... [8|]

Øhm... ja... første ungen får møte når den kommer ut er en dose E-coli. Kjempe digg!

med førstemann varte fødselen i 13 timer, og nå sist varte den i 4 timer......
så er veldig spent på hvor lang tid det tar denne gang[:)]

Første fødsel tok 2. Timer , og andre fødsel tok 20 min , og var en styrtfødsel . Denne gangen blir jeg lagt inn på sykehuset 2-3uker før termin , fordi jeg riskikerer en enda raskere fødsel .

-Riene startet 22.30 på kvelden 40+0 uker. Dro på sykehuset med en gang. Lå litt i badekar, for det var ikke plass til meg noen andre steder. Hehe..
-Fikk epidural kl. 2 på natta ved 5cm åpning. (deeeilig)
-Sov noen timer.
- Våknet med litt pressrier, og lillegutt var ute 06:50 (40+1)

4t 50min aktiv fødsel sa jordmor. (fra 5cmåpning), men det blir ca 8 timer fra riene startet.

Slimproppen gikk foresten dagen før fødselen startet. (39+6)

Back
Topp