hvor lang var sist fødsel? (for dere med fler)

halvparten blir altfor kjapt for min del[&:]

Våknet med magesmerter ca 01.30 på natten sist gang. Dro til sykehuset ca 05.00, og 10.22 ble prinsen født[:)] Så 9 timer fra første forsiktige tak i magen...

ORIGINAL: Jaybird

ORIGINAL: Primrose

vet ikk når man kan si fødselen startet... men min første rie kom halv 5 på natta, og da var det ca et kvarter mellom riene. kl 8 var vi på sykehuset og fikk føderom, da var det 5 min mellom riene. daniel ble født litt før l 15 samme dag. var aaaalfor kjapt, og dumme jordmora strippa meg hver time [:(], det skal jeg i alle fall ikke tillate denne gangen. jeg er anti-stripping [;)]

vannet mitt gikk ikke BTW, jeg var 14 dager over tiden og hadde ikke fostervann igjen omtrent. men det lille som var ble tatt av jormora etter en lang stund. i 12 tiden kansje

Mener du kledde av deg når du sier strippa? Har hun lov til det da? Kan hun ikke bare ta en titt, og så la deg beholde resten på? Må ha vært fryktelig ukonfortabelt!

hihihihihihihihiiiiiiiiiiii....unnskyld at jeg ler, men stripping er å tøye nedtil, for at babyen skal komme lettere ut

hos meg begynte riene ca. kl 23 lørdags kveld da jeg var ute og gikk kveldstur. Hadde ganske regelmessige rier hele natta. dro på sykehuset søndag morgen. ingen åpning og vannet hadde ikke gått så ble sendt hjem igjen. tilbake på sykehuset på ettermiddagen. da var det under 5 min mellom riene så da ble jeg lagt inn. tok vannet i 04-tida på mandags morgenen, og 06.05 var han ute. Sussebassen kom altså ut 36 timer etter riene startet.

kan gjerne halvere tiden denne gangen, og vel så det ;)

ORIGINAL: FruStina

ORIGINAL: Primrose

vet ikk når man kan si fødselen startet... men min første rie kom halv 5 på natta, og da var det ca et kvarter mellom riene. kl 8 var vi på sykehuset og fikk føderom, da var det 5 min mellom riene. daniel ble født litt før l 15 samme dag. var aaaalfor kjapt, og dumme jordmora strippa meg hver time [:(], det skal jeg i alle fall ikke tillate denne gangen. jeg er anti-stripping [;)]

vannet mitt gikk ikke BTW, jeg var 14 dager over tiden og hadde ikke fostervann igjen omtrent. men det lille som var ble tatt av jormora etter en lang stund. i 12 tiden kansje

Mener du kledde av deg når du sier strippa? Har hun lov til det da? Kan hun ikke bare ta en titt, og så la deg beholde resten på? Må ha vært fryktelig ukonfortabelt!

hihihihihihihihiiiiiiiiiiii....unnskyld at jeg ler, men stripping er å tøye nedtil, for at babyen skal komme lettere ut

hehe var gullkorn[:D] men selvsagt ikke lett å skjønne det, men måtte fnise godt her. Hadde jo vært fælt om jordmora hadde tvunget henne til å kle av seg hver time. [8D]

Oi! Jeg trodde faktisk at man ble strippa nedentil for at jordmor skulle titte hele tiden. Det er jo litt kleint det også, for noen.
Men akkurat det med at hun tøyer høres jo værre ut.

Var i grunn mest nervøs for at jeg skulle bæsje eller noe under fødsel, men kan ikke si jeg gleder meg til å bli tøyd (hvis alle blir det da).[:D].
Kan jeg skylle på at jeg er orginalt blond og har fått for mye hårfargemiddel i hjernen?[8D]

Oi! Jeg trodde faktisk at man ble strippa nedentil for at jordmor skulle titte hele tiden. Det er jo litt kleint det også, for noen.

Var i grunn mest nervøs for at jeg skulle bæsje eller noe under fødsel, men kan ikke si jeg gleder meg til å bli tøyd (hvis alle blir det da).[:D].
Kan jeg skylle på at jeg er orginalt blond og har fått for mye hårfargemiddel i hjernen?[8D]

jeg hadde på meg trusa helt til fødsel startet, da brydde jeg meg filla om noenting i grunnen. Og du trenger ikke bekymre deg for stripping, det kan man si nei til, og det er overhode ikke alle det skjer med. Skyll heller på at du er førstegangsfødende en blod du snuppa [;)]

for å si det sånn, så driver de jo å sjekker "hele tiden" hvor mye åpning man har, så gjør jo det også.... Jeg ble ikke strippet, så ikke overalt man gjør det.
Syns det var gøy kommentar jeg. kunne fort kommet herfra også egentlig[:D]

ORIGINAL: FruStina

jeg hadde på meg trusa helt til fødsel startet, da brydde jeg meg filla om noenting i grunnen. Og du trenger ikke bekymre deg for stripping, det kan man si nei til, og det er overhode ikke alle det skjer med. Skyll heller på at du er førstegangsfødende en blod du snuppa [;)]

Blir vel annerledes når man ligger der med rier og greier, vil jeg tro. Føler det er veldig mye jeg ikke vet^_^. Men det lærer jeg vel nok her inne. hihi

mye du ikke vil vite også, og som kanskje ikke skjer deg. så ikke no vits å grue seg og høre "skrekkhistorier". Det er flinke jordmødre som passer på oss, så vi klarer oss uansett[:D]

ORIGINAL: *Carine*

mye du ikke vil vite også, og som kanskje ikke skjer deg. så ikke no vits å grue seg og høre "skrekkhistorier". Det er flinke jordmødre som passer på oss, så vi klarer oss uansett[:D]

signerer på det STERKESTE, beste er å gå inn med åpent sinn, det er nå du skal lære, med første fødsel [:D]

jeg syns du er så søt! hihi! men herregud, er ikke rart du ikke visste det altså! ingen vet sånt før man får det fortalt.

grunnen til jeg sier jeg er imot det, er fordi det fremskynder fødselen veldig istedet for at man åpner seg gradvis. jeg kan gå med på litt stripping hvis man ikke er åpen nok til å bli lagt inn. men jeg ble strippa fra 2-3 cm den ene timen, 3-5 en annen time, 3-7 neste time og så direkte opp til 10 cm. jordmora sa hun ville være den som tok imot barnet [8|], kjerring [&:].

Eg har aldri blitt strippa under fødsel. Har ikkje tatt klyster heller, litt pinglete nett der.
Første gang var eg satt i gong. Riene starta i fire tida om natta, og ungen var ute kl 22 (18 timar). Andre gong starta fødselen av seg sjølv. Første ria kom kl 23, og eg fødte 9.40. (10 timar) Så det stemmer ganske godt hos meg [:)]

vet ikke eksakt når første ri startet.. Va heima ganske lenge, men 2 tima på sykehuset før babyen kom ut. Følte eg hadde en ganske kort fødsel, men sikkert pga eg va så kort tid på sykehuset.
Halv tid ved fødsel nr 2 hørres ut som en plan [;)]

Så greit vi alle er enige [;)]
Da har vi en plan... Og greit å høre det er sånn det har fungert på flere her[:)]

Hehe. Like greit å ikke høre alle skrekkhistorier. Men noen ganger så får man jo et bilde i hodet. Sånn som med denne "strippinga"=P. Igjen, mest redd for å bæsje på meg jeg. Er det noe som skjer ofte? Og hvorfor må noen blitt tatt vannet på? Kan man være nesten fullt åpen uten at vannet går, eller noe?

Opps, ikke meninga å halvveis kapre tråden. Men nå var det ting som poppet opp i hodet mitt[:D]. Forhåptentligvis ikke de skumleste tinga da[:)].

Hehe. Like greit å ikke høre alle skrekkhistorier. Men noen ganger så får man jo et bilde i hodet. Sånn som med denne "strippinga"=P. Igjen, mest redd for å bæsje på meg jeg. Er det noe som skjer ofte? Og hvorfor må noen blitt tatt vannet på? Kan man være nesten fullt åpen uten at vannet går, eller noe?

Opps, ikke meninga å halvveis kapre tråden. Men nå var det ting som poppet opp i hodet mitt[:D]. Forhåptentligvis ikke de skumleste tinga da[:)].

Eg hadde full åpning og vannet va fremdeles ikkje gått. Då måtte eg legga mg ned og så stakk jormor hull på noe sånn at vannet gikk. Merka d ikkje noe særlig.. Å etterpå va d bare å begynne å trykke på hehe..

Eg og tenkte på d om å bæsje på mg og tenkte å be om klyster, men blei aldri tid pga eg kom så seint på sykehuset. Men bæsja ingenting under fødselen[8D]
Men en ting eg ikkje visste før eg sko føra d va koss en egentlig trykke ut den ungen. Men d e jo akkuratt som om du ska bæsje hehe.. trykke ut en enorm bæsj liksom haha..

var min "store" skrekk og, i tillegg til mye annet... men når alt sto på glemte jeg å spørre om klyster før det var for sent... Og etter at ungen var ute, hadde jeg absolutt ingen anelse om det hadde kommet bæsj også... og gadd heller ikke spørre for å finne det ut. Så i mitt hode skjedde det ikke. [:D] Like greit...

ORIGINAL: _marie_

Eg hadde full åpning og vannet va fremdeles ikkje gått. Då måtte eg legga mg ned og så stakk jormor hull på noe sånn at vannet gikk. Merka d ikkje noe særlig.. Å etterpå va d bare å begynne å trykke på hehe..

Eg og tenkte på d om å bæsje på mg og tenkte å be om klyster, men blei aldri tid pga eg kom så seint på sykehuset. Men bæsja ingenting under fødselen[8D]
Men en ting eg ikkje visste før eg sko føra d va koss en egentlig trykke ut den ungen. Men d e jo akkuratt som om du ska bæsje hehe.. trykke ut en enorm bæsj liksom haha..

Ooh! Da vet jeg jo nesten hvordan det er etter å ha vært halvveis forstoppa ganske mye mens jeg har vært gravid=P. Jeg vet! Too much information[8D].

Med førstemannen så tok det 5 timer fra jeg kjente at noe var på gang til han var ute. Jeg regner fra første tegn, ikke fra når man er i aktiv fødsel.

Med andremannen tok det 52 minutter fra vannavgang til han var ute og 47 minutter fra riene begynte til han var ute. Vannet gikk og 5 min senere så kom riene. Men jeg hadde ikke regelmessige rier. Hadde i alt 15 rier under hele fødselen.
Bodde da 10 min. unna sykehuset og ungen holdt på å komme i bilen, fikk presserier i bilen, men måtte holde igjen DET er jævlig det,  å ikke få lov til å presse.
Jm sto i døra med seng til meg da vi ankom sykehuset, ble trillet opp i en hast og ungen kom ved et press. Han var godt synlig da jeg ankom sykehuset[&:]
Så på utreisesamtalen så sa jm at jeg måtte forberede meg på hjemmefødsel neste gang. Bor nå 30 minutter unna sykehuset[8|][&:]

ORIGINAL: *Carine*

var min "store" skrekk og, i tillegg til mye annet... men når alt sto på glemte jeg å spørre om klyster før det var for sent... Og etter at ungen var ute, hadde jeg absolutt ingen anelse om det hadde kommet bæsj også... og gadd heller ikke spørre for å finne det ut. Så i mitt hode skjedde det ikke. [:D] Like greit...

Det du ikke vet, har du ikke vondt. Men legene og de rundt er vel ganske vant med det, vil jeg tro[:)]. Håper ikke de holder seg for nesa, peker og sier æsj hvis det skulle skje[8D]

Back
Topp