hvor lang var sist fødsel? (for dere med fler)

*Carine*

Elsker forumet
Min første varte i 20 timer, og hørte nå på forumet mitt at en jordmor hadde sagt man kunne forvente halvparten på nr to. HÅPE HÅPE.

Noen med erfaring på at det stemmer?

ingen erfaring da jeg bare har 1 fra før, men ble satt i gang og vannet gikk kl. 12 fredag og fødte søndag kl. 01.30, så hadde rier i rundt 37,5 timer. Så neste fødsel kan godt gå litt raskere [;)]

Vel, vet egentlig ikke hvor lenge jeg var i "aktiv fødsel". Ble overlatt litt til meg selv.

Det gikk iallefall ca 36 timer fra vannet gikk til lillemor ble født. Riene begynte ca 24 timer før hun ble født. Hadde ca 12 timer med veldig vonde rier. Hmm... det tok lang tid.
Hadde vært fantastisk om det tok halve tiden denne gangen [:)].
Tvi tvi! [:D]

Jeg brukte 5 timer fra vannet gikk til hun var ute... og riene kom etter vannet gikk[:)]
Var super lettet når det gikk så fort, håper det går like fort denne gangen også, helst litt fortere[:-]

kan ikke vi bare lage en regel på at det tar halve tiden da?? så hvis man har under fire timer sist, kan man få dobbelt (minst...heheh)[;)][8D][:D]

Jeg hadde en super fødsel [:D] Veene startet kl 6 var inne på sykehuset 09:15 han ble født 09:45 så 3 og en halv time er ikke dårlig til førstegangs fødene [:D]

ORIGINAL: *Carine*

kan ikke vi bare lage en regel på at det tar halve tiden da?? så hvis man har under fire timer sist, kan man få dobbelt (minst...heheh)[;)][8D][:D]

Ha ha!
Ja det høres bra ut [;)]

Som førstegangsfødende tok det 1 time og 15 min...håper inderlig ikke det skal gå fortere denne gangen! Har halvannen times kjøring til sykehuset, så vil definitivt ikke ha en ny styrtfødsel.

gjekk fort..litt for fort etter min mening for eg fekk jo ikke tid til å puste neste.. (ikke mellomrom mellom riene i det hele tatt) Vannet gjekk halv seks og ho var ute før halv ni... maratonrier! men greit å få det overstått fort da [:)]

Jeg ble lagt inn på føden kl 17:30. Vannet gikk rundt kl 20. Pressriene starta akkurat 02:00, å jenta var ute kl 02:13! [:D]

Gikk rett i underkant av 6 timer fra vannet gikk.. Fikk vel første rie en time etter vannet gikk [:)]
Ikke værst for en førstegangsfødende med setefødsel [:D]

Min varte i 5-6 timer.. Håper ikke den går veeeldig fort neste gang men..[8D]

riene begynte så smått natt til torsdag, tok seg opp fredag, og enda mer på lørdag. skikkelig vondt hele søndag og hun var ute 00:36 mandag 1 sept[;)]

Jøss, mange her som har brukt kort tid! Eller hva er vanlig.... Det er vel ingen mal.

Hos meg gikk vannet ca 0600, ingen rier. Fikk pille for igangsettelse kl 17 og pjokken var ute kl 0450. Syntes det var akkurat passe. Fikk drypp da - så hadde sikkert brukt lenger tid for egen maskin [8D]

Hadde forsåvidt vært greit om det gikk litt kjappere denne gangen, men ikke altfor kjapt. Har også hørt at det stort sett går fort med nr 2 for mange.

Godt forslag fra *carine* [:D]

Det tok 1 time sist, håper for guds skyld ikke det tar halve tiden denne gangen... gulp! [&:]

Med førstemann var jeg i aktiv fødsel i 24 timer. Med nr to, kjente jeg første rie kl halv 4 på ettermiddagen. Gutten var ute halv 8. Drømmefødsel.. Har hørt rykter om at nr 3 ofte er litt spesiell. Håper den ikke varer i 24 timer iallefall.. 

vet ikk når man kan si fødselen startet... men min første rie kom halv 5 på natta, og da var det ca et kvarter mellom riene. kl 8 var vi på sykehuset og fikk føderom, da var det 5 min mellom riene. daniel ble født litt før l 15 samme dag. var aaaalfor kjapt, og dumme jordmora strippa meg hver time [:(], det skal jeg i alle fall ikke tillate denne gangen. jeg er anti-stripping [;)]

vannet mitt gikk ikke BTW, jeg var 14 dager over tiden og hadde ikke fostervann igjen omtrent. men det lille som var ble tatt av jormora etter en lang stund. i 12 tiden kansje

Her startet riene ca. kl. 22.05 tirsdags kveld, var på sykehuset rundt kl. 00.00. Vannet ble tatt mellom 17.30 og 18.00 onsdag kveld (husker ikke nøyaktig klokkeslett), og snuppa var ute 03.04 natt til torsdag.
Så fra riene starta til hun var ute tok det 29 timer. Og har absolutt ikke noe i mot å halvere denne tiden med nestemann. [;)]

ORIGINAL: Primrose

vet ikk når man kan si fødselen startet... men min første rie kom halv 5 på natta, og da var det ca et kvarter mellom riene. kl 8 var vi på sykehuset og fikk føderom, da var det 5 min mellom riene. daniel ble født litt før l 15 samme dag. var aaaalfor kjapt, og dumme jordmora strippa meg hver time [:(], det skal jeg i alle fall ikke tillate denne gangen. jeg er anti-stripping [;)]

vannet mitt gikk ikke BTW, jeg var 14 dager over tiden og hadde ikke fostervann igjen omtrent. men det lille som var ble tatt av jormora etter en lang stund. i 12 tiden kansje

Mener du kledde av deg når du sier strippa? Har hun lov til det da? Kan hun ikke bare ta en titt, og så la deg beholde resten på? Må ha vært fryktelig ukonfortabelt!

Back
Topp