Hvor lang var din fødsel?

Var så tullete hele uken at vi vet ikke når vi kan si at den startet, men ble enige om å sette kl 21:00 som start og han var født 23:00. Grunnen for det tidspunktet var at riene ble regelmessige og kom av seg selv uten at jeg fremprovoserte det (tidligere kom de bare ved bevegelse).

3 døgn, men 18 timer aktiv fødsel. Da med rier hvert 5 min i 18 timer. Ble satt i gang på alle mulige måter. Dro på sykehuset pga at vannet gikk, men skjedde ikke mer av seg selv.

Ble satt igang. Ballongkaterer mandag, ramlet ut på natten. Dro på sykehuset tirsdag kl 10 og fikk Misodel modningsinnlegg ca 11. Ctg-måling hver 4.time. Fra kl 16 var det sammentrekninger, og jeg begynte å kjenne dem i ryggen. Ble gradvis verre fram mot kl 20 og ny måling. Vannet gikk litt over 20, fikk da fødestue. Full åpning ca 22 og begynte å presse 23. Ute 23.30. Så ca 12 timer fra igangsetting startet skikkelig :)

13 timer aktiv fødsel. To timer med full åpning (og før det hadde jeg hatt 9,5 i to timer). Ble til slutt hastekeisersnitt 28 timer etter at vannet gikk.

37 min fra 4 cm til han var ute. 8 døgn med maserier og 12 timer med rier før det var 4 cm.

Ballongkater ble satt inn torsdag ettermiddag. Kl 22 datt den ut og jeg ble lagt inn.

Startet med stikkpiller kl 00. Et døgn senere (lørdag kl 01) startet riene med et bang og kom veldig tett på og jeg hadde 4 cm åpning.

Men når de satte epidural kl 4 stoppet de og jeg ble lam i hele venstre side av kroppen. De skrudde av epiduralen og jeg fikk sovet til kl 7 og fikk frokost. De satte drypp kl 9 som de måtte justere opp og ned hele tiden, riene kom skikkelig igang rundt kl 10. Han var ute 12:08.

Jeg vet ikke helt egentlig.
Slimproppen gikk 04.
riene ble stabile 2100, hun kom 23:57

Skulle bli satt i gang kl 19:00. Riene startet selv 18:30, de satt alikevell den tabletten. Fra jeg var 4cm til hun var ute gikk det ca 2,5 time. Hun kom 23:58 :)

16 timer fra første rie. 7,5 time fra vi kom på sykehuset og jeg var i aktiv fødsel:)

Også må jeg si som den over her: var veldig vondt og var utrolig sliten, men jeg trodde faktisk det skulle være vondere!!

Aberet var etter fødselen med morkake som ikkje ville løsne!
Måtte I narkose og ned på intensiven! Kjedelig å måtte ligge der første natta ! Ville helst være med far og baby! Men var svimmel og hadde tapt en del blod + høg puls!

Gikk fort! Første skikkelig rie kl 19, hun er født 00.45. :)

Jeg våknet av at vannet gikk og 3 ½ time senere var han født :) tredjemann :)

Starta kvelden før med rier som jeg trodde var litt sterke kynnere:-P dro på sykehuset kl 10 dagen etter. Alt stoppa opp når jeg ble lagt inn. Hadde 2 cm åpning som jeg hadde hatt i 1 uke. Vannet gikk delvis fra kl 17.15. Var i aktiv fødsel i 1 time og 15 min. Så vi hadde styrtfødsel :-) var ute kl 22.55:-)

1 time og 15 minutter i aktiv fødsel jeg og, men de sa ingenting om at det var styrtfødsel.

Back
Topp