Hvor lang tid...

M

Moderator Stine

Guest
tok fødselen deres?

Fra første tegn? 4 cm? Når var dere på sykehuset? =)
 
Vannet gikk ca 00.00 og hun var ute 10.30 om morgenen :) så ca 10 timer? Hadde ingen tegn på forhånd, trodde det var leeenge igjen til fødselen. Hun kom noen dager for tidlig :) tok sånn 30 min fra 4-10 cm, så det var fort, men fryktelig vondt. Rakk ikke no epidural, men kanskje liksågreit, for kunne vel kanskje bremsa opp alt litt. Dro på sykehuset i 03-tiden.
 
Jeg ble satt i gang 9 dager over termin pga lite fostervann. Først ballongkateter kl 13.00 på fredag. Neste morgen fikk jeg Cytotec. Hadde hatt maserier i et døgn før de tok vannet mitt kl 15.30 på lørdag, og fødselen var fra da regnet som aktiv. Fikk epidural og lystgass da jeg hadde forferdelige rier som overlappet hverandre uten noe særlig effekt. Effekten ble jo selvfølgelig ikke noe bedre etter epidural, så jeg ble satt på drypp rundt kl 20. Pressriene startet rundt midnatt, og frøkna var ute kl 02.33 med hjelp av vakuum. Jeg husker ikke stort fra de siste timene. Jeg trodde virkelig jeg skulle dø med så kraftige rier som overlappet hverandre. Både jeg og baby fikk feber under fødselen, så det hele var ikke noe særlig.

Totalt fra riene startet tok det nesten 40 timer, mens aktiv fødsel var 11 timer.
 
Vannet gikk ca 05.40 om morningen og han var ute 22.42 på kvelden. Brukte ca 30 min under pressriene :) så ca 17 t fra start til ute :)
 
Vannet gikk kl 0730. Dusjet, ordnet meg og dro på sykehuset. Han ble født kl 11:) så ca 3 ½ t fra første tegn til han var født.
 
Reiste til sykehuset for sjekk kl 10, da var jeg fem cm, men uten rier. Hun ble født fem timer senere:)
 
Jeg hadde jevne rier i 2-3 timer på natten, som ble sjeldnere og stoppet opp på morgenen. Var en tur på sykehuset i 12-tiden for å ta en blodprøve (pga høyt blodtrykk) og fikk da vite at jeg hadde 3-4 cm åpning. Dro hjem og riene startet igjen i 14.30-15 tidene. Kjørte tilbake til sykehuset Kl 16.00. Hadde da 4 cm og var i aktiv fødsel. Fikk epidural og drypp, og fødte Kl.20.54. Så 5 timer i aktiv fødsel.
 
Bah, 53 timer fra jeg ble satt i gang :( i tillegg var han stjernekikker :/
 
Igangsatt 11 dager over termin. 24 timer med rier. 11 timer i aktiv fødsel. 10 minutter med pressrier før verdens vakreste jente ble født:Heartpink En utrolig slitsom og intens opplevelse. Jeg var i grunn fast bestemt på at jeg aldri skulle føde igjen. Det satt overraskende lenge i, men jeg innser jo nå (og ønsker) at vi kan lage et søsken om noen år. Akk, hadde de bare kunne bli levert med storken;)
 
Vannet gikk lørdag formiddag. Startet med rier natt til søndag. Fikk lagt inn tablett søndag morgen med lite fremgang, så ny tablett søndag kveld. Ei ny natt med rier før det ble drypp mandag morgen. Etter lystgass, drypp og epidural sjekket de med ultralyd og så at ungen stanget i bekkenet. Jeg hadde hatt 5cm åpning de siste 4 timene og ikke noe fremgang, så da ble det bestemt keisersnitt. Så fra riene startet til hun var ute tok det 2 døgn ca :p
 
Vannet gikk hjemme ca 3. Riene var regelmessige med en gang. Og lillemor ble født 05.40.
 
Ca 36 t. Riene startet rundt morgenen 19. Okt, kom inn kl 01:30 20.okt å hadde da 4cm(hadde 3 fra før) vannet ble tatt kl 11.00, aktiv fødsel i 12 1/2 time, trykket i 36 min, han kom 23:36 20 okt:)
 
Torsdag klokken 03:45 gikk vannet og han var ute søndag klokken 02:11. Hadde maserier fra vannet gikk og null søvn, ble satt i gang fredag, men de ble ikke sterke nok før lørdag. Hadde cirka 3-4 cm klokken 15:00, og var i aktiv fødsel i 12 timer + pressing i nesten 2 timer. Blir ikke flere barn på oss, med mindre jeg får planlagt keisersnitt. Er så skuffet over fødselen..
 
22t fra vannet gikk, 9 fra 4cm. Men hadde vonde rier heleveien så "aktiv fødsel" er bare teit uttrykk..
 
Back
Topp