Hvor lang tid...

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
tok fødselen deres?

Fra første tegn? 4 cm? Når var dere på sykehuset? =)

Fra første tegn til han var ute tok det 3,5 time. Første murring/rie kom ca 02.30. Kom på sykehuset litt over 4 på natten, han var ute litt på 6. Så 2 timer fra vi ankom sykehuset.

Last edited:
Usikker på når ting startet da det var natt og jeg ikke så på klokka. Men kontroll kl 10 viste 1,5 cm. Det samme hadde jeg kl 17.30 :O da hadde jeg allerede 2 min mellom riene og de varte over 1 min. Halv 8 var det 2-3 cm... Da starter riene for alvor å ry på og kom uten pauser - gjerne tre rier i gangen!
Først kl 22.00 hadde jeg 4 cm. 23 hadde jeg 6 cm og 23.53 kom verdens nydeligste jente til verden. Så første del var lang mens siste delen gikk veldig kjapt

Første rie kom kl 3 på natta. Kom til sykehuset litt før kl 10, og hadde da 7 cm åpning. Var ute kl 14. Så 11 timer fra start til slutt.

Våknet av rier ca 02, 4cm åpning 07.30 og han var ute 09.45. Rundt 8timer fra start til slutt :)

Ble igangsatt... Ballongkateter mandag morgen til tirsdag. Vannet ble tatt på tirsdag, og jeg fikk drypp, dette fortsatte utover onsdagen. Mini ble født med ks sent onsdag kveld. Hadde rier fra helvete, med kom aldri lengre enn til 4 cm.
Så fra igangsettelsen startet til mini var ute tok det tre dager...

Last edited:
Det gikk fire timer fra det begynte med vannavgang til fødselen var over. Vi kom til sykehuset to timer etter at vannet gikk (riene begynte i underkant av en time etter vannavgang), og var allerede da på 9 cm åpning, så det tok litt under to timer fra da til vesla var ute :)

Her gikk jeg fra 4cm åpning til 10cm åpning på et kvarter :0 selve fødselen, fra jeg ble lagt inn til mini lå på brystet tok 3,5 timer. Overraskende rask fødsel til at jeg var førstegangsfødende :)

Jeg kjente første murring i 16-tiden på en søndag. 06:02 dagen etter var tulla på brystet:) ingen vet hvor lenge jeg var i aktiv fødsel da åpning ikke ble sjekket før jeg hadde 7-8 cm. Trykketida var 26 minutter. Og dette er første gang.

Sweeping satte i gang uregelmessige rier som varte mandag og deler av tirsdag før det gikk over til masrier som varte til onsdag. Onsdag kl 19 kom riene tilbake, dro på 2. overtidskontroll kl 09 torsdag, dro hjem etter den i påvente av tettere rier. Dro på sykehuset igjen kl 15, hadde 4 cm åpning fikk en smertestillende og fikk dra å spise julemiddag. Var tilbake på føden kl 19, regnet aktiv fødsel fra 20.00 og 5,5cm. Lillepia kom ut 13.13 fredag. Rier i 42 timer fra onsdag, 17 timer aktiv fødsel. :)

4 timer fra vannet gikk til lillemann var ute :) kom inn på sykehuset med 9 cm åpning 2 timer etter vannavgang!

Sweeping satte i gang uregelmessige rier som varte mandag og deler av tirsdag før det gikk over til masrier som varte til onsdag. Onsdag kl 19 kom riene tilbake, dro på 2. overtidskontroll kl 09 torsdag, dro hjem etter den i påvente av tettere rier. Dro på sykehuset igjen kl 15, hadde 4 cm åpning fikk en smertestillende og fikk dra å spise julemiddag. Var tilbake på føden kl 19, regnet aktiv fødsel fra 20.00 og 5,5cm. Lillepia kom ut 13.13 fredag. Rier i 42 timer fra onsdag, 17 timer aktiv fødsel. :)

Aktiv fødsel er da fra 4 cm?

Ble igangsatt, hadde 3-4 cm åpning ved innleggelse, men måtte få ned blodtrykk før de kunne sette i gang. Første rie kom etter at vannet ble tatt, lillemor kom en drøy time etterpå. Tror det står 1time og 11 min på journalen.

11 timer fra første rie, 7 timer aktiv fødsel :-) Relativt rask fødsel for en førstegangsfødende, og spesielt med tanke på at hun var 4600g og 53cm lang! :-P

Begynte med maserier natt til mandag 14.12, var på fødeavdelingen to gang, mandag kveld og tirsdag morgen. Ble sendt hjem begge gangene, tirsdag kveld 22.00-22.30 var vi på føden igjen, og da var det plutselig 9.5 cm åpning, rett på fødestua! Født 23.59:-) lang start, kjapp avslutning ;-)

5t 30min aktiv fødsel :-)
Var på sykehuset ett døgn før han var ute med rier uten effekt, men de fryktet styrtfødsel om vannet gikk så fikk ikke reise hjem (vannblæra var noe vanvittig i spreng så de var sikkre på at vannet kom til å gå innen kort tid, men vannet gikk aldri av seg selv) :-)

Back
Topp