Hvor lang tid tok fødselen din?

Tja, hadde noen rier fra 1,5 døgn i forkant, men ikke noe regelmessig eller veldig vonde og de blir vel heller ikke regnet som en del av fødsel fra ekspertenes synspunkt.

Fra 3 cm og regelmessige rier tok det 2 timer og 40 min ca. 40 min med pressrier. Førstegangs, så det regnes vel egentlig som en styrtfødsel:p

Tja, hadde noen rier fra 1,5 døgn i forkant, men ikke noe regelmessig eller veldig vonde og de blir vel heller ikke regnet som en del av fødsel fra ekspertenes synspunkt.

Fra 3 cm og regelmessige rier tok det 2 timer og 40 min ca. 40 min med pressrier. Førstegangs, så det regnes vel egentlig som en styrtfødsel:p

Ser nå på epikrisen og fødselsforløpet at de har skrevet 1 time aktiv fødsel da...:o men de fikk jo ikke sjekka mellom 3 og 9 cm da...
jaja, fort og gæli:p

Last edited:
Fikk rier litt over et døgn før han var ute, men trodde det var vonde kynnere/maserier. Var i aktiv fødsel ca 6 t, presset 50 min :) forventa mye lenger siden jeg er førstegangs, glad det gikk såpass "fort"! :)

Første tegn rundt kl 18-19, åpning kl 4 på 5,5, gullet var uke kl 9:30. Så da var jeg vel 5-6 timer i aktiv fødsel. Pressrier i en halvtime kanskje.

Andre gangen, og det gikk mye enklere og fortere enn med den første :)

Jeg hadde 2 cm åpning når jeg ble sjekket kl 0030 og kl 4 var hun ute, så aner ikke hvor lenge jeg var i aktiv fødsel, men det gikk i alle fall fort!

Begynte med rier kl 22, men de var ikke så vonde, så da trodde jeg det var kynnere, men de var regelmessige, ca hvert tredje minutt. Kl 12 begynte de å bli litt vondere, og jeg ringte sykehuset pga mas fra mannen. Dro til sykehuset kl 0130. Kl 0250 var hun ute. Pressrier i 6 min :)

Last edited:
Regelmessige rier (ca 3-4 min mellom) i 24 timer før hun var ute :( fra 4 cm til hun var ute tok det 9 timer, og pressriene varte i kanskje 45 min. Lang og slitsom fødsel for min del!

Vonde rier begynte i 23 tida. Så gikk det vel ca. times tid fra 4-5 cm til full åpning. Og så kom hun 02:51 etter noen få minutters pressing (fødsel nr. 3). ;)

Vannet gikk lørdag ca kl 15.30, begynte å kjenne tak ca kl 22, lagt inn kl 04. Fikk fødestue litt før kl 23 søndag kveld etter å ha fått konstatert 5 cm åpning (sjekker ikke åpning før de må ved vannavgang) og han var ute 00.30.

1 time og 50 min :o og jeg var førstegangs.. Presset i hele 8 min :p

.

Riene begynte vel i 20 tiden, trodde først det var kynnere :P
Kom inn på sykehuset 2 på natta, hadde 3 cm åpning og kl 11:15 var frøkna ute.

Vannet gikk kl.10, hadde knapt rier da åpninga plutselig ble 6 cm kl.19.00, pressriene startet 21:50, 21:57 var hodet ute og 21:59 hele hun :) <3 er andregangs, og denne fødselen var noe heeeelt annet!! Stor pia på 4,5 kg, med kun badekar som smertelindring og 0 rift er ikke verst, kjempe fornøyd med denne fødselen ❤️

Våknet kl.07 med rier som kom og gikk.. De var ikke så vonde.. Halv 11 begynte de å gjøre skikkelig vondt, og han var ute 13.31.. Presseriene varte ikke lenge.. Halvtime/times tid.. Sikkert ikke det en gang.. :)

Mange hurtige fødsler her! Jeg hadde rier i ca. 12 timer før aktiv fødsel, men fødselen ble kort (ett par timer) da det endte med hastekeisersnitt. Ganske vonde men korte og hyppige rier i 5-6 timer.

Back
Topp