Hvor lang tid brukte dere på forrige fødsel?

Ble satt i gang, og 18 timer etter endte det hele med hastesnitt. Det var egentlig like greit, for etter 18 timer hadde jeg bare 4 cm åpning, så det kunne tatt sin tid...

Ble satt i gang med begge en god stund før termindato. Brukte nesten et døgn fra første pille med førstemann og nesten to døgn med andremann.

Vannet gikk kl.02, riene starta kort tid etterpå.
KL.03 hadde eg 4cm (Første sjekk på lokalsjukehuset som ikkje har fødeavdeling).
KL.05:30 kom eg fram til sjukehuset med 8cm etter er heisatur i ambulanse. Spydde som en gris heile vegen. Ingen smertelindring.
KL.06:30 full opning.
Så stoppa ting litt opp. Fikk drypp for å få pressetrang.
Babyen kom ut 10:30 etter å ha pressa i 2t. Fikk aldri særlig pressetrang, pressa på viljen.

2,5 time i aktiv fødsel med stormrier. Håper kanskje det går litt roligere for seg neste gang, selv om det var greit å få det gjort ganske kjapt
Haha nei var ikke mye pause! Klarte akkurat å trekke pusten før en ny kom.. legen var ikke happy [emoji23] hun kalte det stormrier [emoji848] kunne ikke bruke lystgass siden jeg ikke fikk hentet meg litt inn igjen før neste rie. Og hadde ikke tid til noe annen smertelindring - så var heftig!
Men mye skyldes dårlig jordmor som ikke hørte på meg siden jeg var førstegangsfødende. Så kunne vært godt på myyye bedre måte!
Stormrier her også. Håper jeg slipper det neste gang. Holdt på i tre og en halv time før plutselig halve fødeavdelingen var inne på fødestuen. Riene kom så tett at stakkars lille i magen heller ikke rakk å ta seg inn mellom riene :( Fødselslegen som ble tilkalt besluttet raskt at denne fødselen hadde pågått akkurat så lenge han var villig til og forløste lille med vakuum. Håper på en litt roligere fødsel denne gangen selv om jeg vet sannsynligheten er stor for at fødselen bare kommer til å gå enda raskere.

Ble igangsatt en tirsdag kl 10, og onsdagen kl 15.20 kom han. Kun 4,5 timer i aktivt fødsel, og gikk fra 3-10 cm på veldig kort tid! Endte i vakum og mye ubehag i skritt i flere mnd etterpå pga rift grad 2+. Gruer meg vanvittig til neste fødsel! :(

Lang.. ble igangsatt. 41 timer. Håper jeg slipper å bli igangsatt denne gangen :-)

Rier av og på en hel helg, men fra vannet gikk(ble tatt) natt til en tirsdag tok det 5 timer - var utslitt x)

Tok ca 16 timer fra riene begynte til hun var ute. Fødselen begynte av seg selv på termin, og alt gikk fint frem til full åpning, men hun var stjernekikker og kom ikke ned ordentlig så ble tatt med vakuum etter 4,5 timer med full åpning og pressrier. Ble sydd i narkose etterpå. Ingen drømmefødsel akkurat, men kunne vært verre og.

Back
Topp