Hvor lang tid brukte dere på forrige fødsel?

Fra vannet gikk til hun var ute, gikk det litt over et døgn.

Fra vannet gikk til hun var ute 2,5 time. Ble satt i gang, og hadde 7 rier på 10 minutt. Legen var ikke happy over at de ikke hadde fulgt bedre med og hørt på meg og ikke gitt meg den siste pilla [emoji23]

Fra vannet gikk til hun var ute 2,5 time. Ble satt i gang, og hadde 7 rier på 10 minutt. Legen var ikke happy over at de ikke hadde fulgt bedre med og hørt på meg og ikke gitt meg den siste pilla [emoji23]

Nå har jeg aldri hatt en rie i mitt liv, men det der hørtes heftig ut!!! :eek:
Kan jo ikke ha vært noe pause mellom riene?

Fra første rie til hun var ute gikk det 17 timer.. hadde full åpning riiimelig lenge før jeg fikk presse, var ute 2 timer etter jeg begynte pressingen! Hadde rier konstant uten pause siste tiden, slitsomt

2,5 time i aktiv fødsel med stormrier. Håper kanskje det går litt roligere for seg neste gang, selv om det var greit å få det gjort ganske kjapt

Fra første rie til han var ute gikk det 53 deilige timer [emoji23] i underkant av 20 timer i aktiv fødsel (fra 4 cm), inkludert 3 timer med pressrier. Kan trygt si at jeg håper på en kortere fødsel denne gang.

Nå har jeg aldri hatt en rie i mitt liv, men det der hørtes heftig ut!!! :eek:
Kan jo ikke ha vært noe pause mellom riene?

Haha nei var ikke mye pause! Klarte akkurat å trekke pusten før en ny kom.. legen var ikke happy [emoji23] hun kalte det stormrier [emoji848] kunne ikke bruke lystgass siden jeg ikke fikk hentet meg litt inn igjen før neste rie. Og hadde ikke tid til noe annen smertelindring - så var heftig!
Men mye skyldes dårlig jordmor som ikke hørte på meg siden jeg var førstegangsfødende. Så kunne vært godt på myyye bedre måte!

Haha nei var ikke mye pause! Klarte akkurat å trekke pusten før en ny kom.. legen var ikke happy [emoji23] hun kalte det stormrier [emoji848] kunne ikke bruke lystgass siden jeg ikke fikk hentet meg litt inn igjen før neste rie. Og hadde ikke tid til noe annen smertelindring - så var heftig!
Men mye skyldes dårlig jordmor som ikke hørte på meg siden jeg var førstegangsfødende. Så kunne vært godt på myyye bedre måte!

Herrefred, stakkars deg!
Største Fy Fy du gjør som sykepleier, uansett hvilken spesialisering du har, er å ikke lytte til pasienten før du gjør en vurdering av hva som er til pasientens beste.
Håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen :Heartred

Ble satt i gang mandag morgen. Tirsdag morgen kom jeg i aktiv fødsel. Var i aktiv fødsel i 19 timer, før de til slutt ble hentet ut med akutt ks tidlig onsdag morgen.

Styrtfødsel med begge to. I aktiv fødsel 40 min med første og 18 min med nr 2 :dead: meget heftig! Null pauser. Spent på om denne kommer enda fortere :hilarious:

Fødselen startet søndag kveld. Han var ute natt til tirsdag med hasteks etter pressrier i flere timer

Førstemann tok 18 timer fra vannet gikk, aktiv fødsel i ca 6 timer, pressrier i 50 minutter. Andre fødsel, aktiv fødsel i 20 minutter, født 4 minutter etter at vannet gikk, to pressrier. Omtrent en sammenhengende ri hele greia men det var rask overstått :)

To styrtfødsler her også. En uten smertelindring og en med litt lystgass. Gikk fra 2-10 på 50 min første gang. Raskere andre gang vil jeg tro siden den fødselen tok en time til sammen.
Spent på en tredje. Det sies jo at tredjemann er enen luring så kanskje jeg blir liggende i flere døgn. Tviler i grunn da men

Fra første tegn på at noe var i gang til hun var ute tok det 12 timer. Hadde full åpning kl 14.30, men hun lå for langt opp og fikk aldri ordentlig pressrier, så presset henne ned og nesten ut med viljen, før jeg fikk riefremmende på slutten og hun var ute 19.00. Selv om jordmor ikke var helt fornøyd med forløpet og vurderte andre løsninger så var det i mine øyne en drømmefødsel! :-)

Vannet gikk kl. 23 på fredag og første riene kom da. Fødte kl 15 på søndag.

Gikk hjemme med rier fra 06.30 til 02. Så reiste vi på sykehuset. Hadde da 3 cm. Når jeg kom til 5 cm gikk det kun en time før det var full åpning. Presset i 20 min men de holdt han igjen så jeg ikke skulle revne siden han kom så fort. Like greit for han kom med armen ved siden av hodet så godt å få tøyd litt først [emoji23]

Ble innskrevet med 3 cm i 04:00 tida, han kom til verden kl 17:30. :dummy:

Min fødsel varte ikke så lenge, men ble noe dramatisk. Pulsen til babyen sank og de fikk den ikke opp. Åpningen var for liten til å føde. Så da ble det full alarm og katastrofekeisersnitt. Fra alarmen gikk til babyen var ute gikk det ti minutt. Da undersøkte de meg, tok beslutning om ks,,og flyttet meg til operasjonssal,. Hadde epidural så slapp narkose. Men var i sjokk både underveis og etterpå, full i morfin, så husker bare glimt av det hele. Stod bra til med babyen, han skrek som bare det , og hadde veldig god apgarskåre. Jeg får nesten panikk av å tenke på å føde igjen - ikke på grunn av smertene, men av redsel for at det skal gå galt med den lille. Ikke noen god opplevelse.

Back
Topp