Hvor lang tid bruker nav?

Har ikke søkt enda, venter nok en uke eller to til.. Er 10 uke til termin, jeg venter til det nærmer seg 6.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Har ikke søkt enda, venter nok en uke eller to til.. Er 10 uke til termin, jeg venter til det nærmer seg 6.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Noen som har is i magen :) hehe
 
Her gikk det overraskende fort. Sist svangerskap leverte jeg også søknad rundt uke 28-30, da fikk jeg beskjed om att dem ikke behandla søknaden før samme mnd som jeg hadde termin. Så da fikk jeg svar i begynnelsen av den måneden. Så regna med jeg måtte vente en stund på svar denne gangen også. Men den gang ei :)

Jeg leverte søknaden den 20. februar. Husker ikke akkurat hvilken dag jeg fikk vedtaket, men det er skrevet den 25. mai i hvertfall og jeg fikk da brevet noen dager etter dette igjen.
 
Får alle mine penger via abeidsgiver så har liten praktisk konsekvens. I tillegg så står det på nav at man bør vente til da så da stresser jeg ikke :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ahh Oki :) får ikke noe av arbeidsgiver, jeg er bare sånn som ikke takler å ha kontroll å føler dem surrer så her på NAV, roter vekk papirer å sånn. Så tørr ikke vente jeg :)
 
Ahh Oki :) får ikke noe av arbeidsgiver, jeg er bare sånn som ikke takler å ha kontroll å føler dem surrer så her på NAV, roter vekk papirer å sånn. Så tørr ikke vente jeg :)
Skjønner det veldig godt. Hadde jeg risikert å ikke få penger på konto hadde nok jeg også stressa litt ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
2 mnd sies det. Men gikk ikke så lang tid sist, tror det gikk en mnd.
 
Merker jeg begynner å bli litt stresset over at jeg ikke har hørt noe fra NAV. Hadde vært greit med en beskjed om at papirene er mottatt. Har ikke søkt om engangstønad jeg da, så tar vel litt lengre tid
Får vi i det hele tatt en bekreftelse på mottatt papirer?


-- tasting fra mobil --
 
Får vi i det hele tatt en bekreftelse på mottatt papirer?


-- tasting fra mobil --
Det virker ikke sånn. Syntes jo man skulle fått det. Så slipper man å bli stresset :) hvertfall med de hormonene også :)
 
Aner ikke her, hadde vært kjekt med en bekreftelse på at søknaden er mottat. Jeg får utbetalt gjennom arbeidsgiver, min del av papirene er levert så resten er opp til arbeidgiver:)
 
Aner ikke her, hadde vært kjekt med en bekreftelse på at søknaden er mottat. Jeg får utbetalt gjennom arbeidsgiver, min del av papirene er levert så resten er opp til arbeidgiver:)
Hva er det som gjør at noe betales av arbeidsgiver og noe av NAV?
 
Hva er det som gjør at noe betales av arbeidsgiver og noe av NAV?
Jeg jobber privat og får lønna mi som vanlig uansett om jeg er syk eller i svangerskapsperm. De får refundert av nav. Jeg merker ingenting og mister heller ingen av godene, de betale arbeidsgiveren min uansett. Dette er vanlig i mitt type yrke.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jeg jobber privat og får lønna mi som vanlig uansett om jeg er syk eller i svangerskapsperm. De får refundert av nav. Jeg merker ingenting og mister heller ingen av godene, de betale arbeidsgiveren min uansett. Dette er vanlig i mitt type yrke.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Åh :) det er sånn det fungerer. Har aldri skjønt det der, syntes bare så synd på arbeidsgivere som måtte betale på en måte :p Men hvis de får tilbake er det jo bra! Ellers hadde jeg aldri skjønt hvorfor noen ville ansatt damer :p
 
Åh :) det er sånn det fungerer. Har aldri skjønt det der, syntes bare så synd på arbeidsgivere som måtte betale på en måte :p Men hvis de får tilbake er det jo bra! Ellers hadde jeg aldri skjønt hvorfor noen ville ansatt damer :p
Har det på samme måte som snufla, arbeidsgiver utbetaler lønnen min som vanlig og får tilbakebetalt av nav:)
 
Jeg har bare rett på engangsstønad ;-) så det var de som kom :)
Ja har hørt at det tar kortere tid! Ble litt overrasket og samtidig bekymret hvis du fikk det så tidlig og jeg ikke har fått noe :O
 
Det virker ikke sånn. Syntes jo man skulle fått det. Så slipper man å bli stresset :) hvertfall med de hormonene også :)
Jeg ble anbefalt å ringe NAV ca ei uke etter å ha sendt inn papirene, da kunne de fortelle om papirene var mottatt, veldig greit! Men jeg rakk faktisk ikke å ringe før jeg fikk svar om at det var innvilga :)
 
Jeg ble anbefalt å ringe NAV ca ei uke etter å ha sendt inn papirene, da kunne de fortelle om papirene var mottatt, veldig greit! Men jeg rakk faktisk ikke å ringe før jeg fikk svar om at det var innvilga :)
Oj det gikk jo fort og greit for deg da :) ja jeg får ta en telefon i morgen så slipper jeg i bekymre meg noe mer for det :) må høre ang sykepenger også :)
 
Oj det gikk jo fort og greit for deg da :) ja jeg får ta en telefon i morgen så slipper jeg i bekymre meg noe mer for det :) må høre ang sykepenger også :)
Hva skal du høre angående sykepenger? Jeg burde egentlig høre med de om sykepenger når jobben min slutter.. Jeg vet ikke om jeg må søke om det eller om det kommer automatisk..


-- tasting fra mobil --
 
Hva skal du høre angående sykepenger? Jeg burde egentlig høre med de om sykepenger når jobben min slutter.. Jeg vet ikke om jeg må søke om det eller om det kommer automatisk..


-- tasting fra mobil --
Jobben min utbetaler ikke sykepengene så jeg må få de direkte av NAV. Jeg har sendt inn papirene for denne Mnd, men vet ikke om papirene fra forje Mnd er i orden siden jeg ga dem til arbeidsgiver. Alt hadde vært så mye lettere hadde jobben bare betalt å fått igjen av NAV.
 
Back
Topp