Hvor lang tid bruker nav?

Jobben min utbetaler ikke sykepengene så jeg må få de direkte av NAV. Jeg har sendt inn papirene for denne Mnd, men vet ikke om papirene fra forje Mnd er i orden siden jeg ga dem til arbeidsgiver. Alt hadde vært så mye lettere hadde jobben bare betalt å fått igjen av NAV.
Hmm.. Ja fordi jobben min betaler meg for ut mars, det vil si at siste lønn er 28. Mars. Men jeg må jo fortsatt få noe i april... Da må jeg sikkert søke om det da :S Gah!


-- tasting fra mobil --
 
Hmm.. Ja fordi jobben min betaler meg for ut mars, det vil si at siste lønn er 28. Mars. Men jeg må jo fortsatt få noe i april... Da må jeg sikkert søke om det da :S Gah!


-- tasting fra mobil --
Sender bare inn den siste delen av sykemeld til NAV . Den delen ang hvem som betaler
 
Sender bare inn den siste delen av sykemeld til NAV . Den delen ang hvem som betaler
Åh! Tusen takk! Må huske på det når jeg får sykemelding neste gang.

Må jeg passe på at sykemeldinger gjelder helt til jeg går ut i permisjon da?


-- tasting fra mobil --
 
Åh! Tusen takk! Må huske på det når jeg får sykemelding neste gang.

Må jeg passe på at sykemeldinger gjelder helt til jeg går ut i permisjon da?


-- tasting fra mobil --
Ja det må du :) må ha fram til første permisjonsdag :)
 
Ja det må du :) må ha fram til første permisjonsdag :)
Det er så flott med folk som vet så mye! Tusen takk!

De siste sykemeldingene har liksom bare vart i 2 uker og sånn!


-- tasting fra mobil --
 
Det er så flott med folk som vet så mye! Tusen takk!

De siste sykemeldingene har liksom bare vart i 2 uker og sånn!


-- tasting fra mobil --
Jeg har fått 1 Mnd av gangen. Så bare snakk med legen ang det. For er kjedelig å sende inn til NAV så ofte når det ikke er noe mulighet for at du skal jobbe igjen før perm
 
Ja har hørt at det tar kortere tid! Ble litt overrasket og samtidig bekymret hvis du fikk det så tidlig og jeg ikke har fått noe :O
Hehe ja, da hadde jeg også lurt litt! :) håper du får noen bekreftelse snaart :)
 
Jeg leverte inn permisjonspapirene i uke 29. Fikk da beskjed om at jeg akkurat av innafor til å få det behandla til permstart.
Fikk svar for et par uker siden at de hadde mottatt papirene og at behandlingstiden var opptil 12 uker!
Håper inderlig det går raskere. Det vil jo si at det ikke er noen garanti for å få det ferdigbehandlet til permisjonsstart om man søker ved første mulighet i uke 26.
 
Jeg leverte inn permisjonspapirene i uke 29. Fikk da beskjed om at jeg akkurat av innafor til å få det behandla til permstart.
Fikk svar for et par uker siden at de hadde mottatt papirene og at behandlingstiden var opptil 12 uker!
Håper inderlig det går raskere. Det vil jo si at det ikke er noen garanti for å få det ferdigbehandlet til permisjonsstart om man søker ved første mulighet i uke 26.
Men får man fortsatt utbetalt i ettertid liksom? Så man ender opp med dobbelt-opp? :)


-- tasting fra mobil --
 
Ja, jeg regner med man får etterbetalt. Så man man får fra første dag i permisjonsperioden.
Godt det i hvert fall!
Men syns det er rart at de skal bruke så lang tid når vi ikke får lov til å søke før...


-- tasting fra mobil --
 
Men får man fortsatt utbetalt i ettertid liksom? Så man ender opp med dobbelt-opp? :)


-- tasting fra mobil --
Kjempe kjedelig for dem som er alene å da må gå en stund uten penger til husleie å alt. Er jo heller ikke alle som har råd Til å spare sånn at det ordner seg vist pengene blir forsinket :(
 
Kjempe kjedelig for dem som er alene å da må gå en stund uten penger til husleie å alt. Er jo heller ikke alle som har råd Til å spare sånn at det ordner seg vist pengene blir forsinket :(
Nei det er sant. Det er ganske dårlig :/


-- tasting fra mobil --
 
hm føler meg litt dom men hva er det,engangsstønad? er det noe alle har krav på? ikke ordna med nav ang permisjon men må få det gjort snart:)
 
hm føler meg litt dom men hva er det,engangsstønad? er det noe alle har krav på? ikke ordna med nav ang permisjon men må få det gjort snart:)

Engangsstønad er noe man får når man ikke har rett på permisjonspenger/foreldrepenger :) jeg har ikke rett på permisjonspenger/foreldrepenger fordi jeg er student og ikke tar permisjon gjennom nav.. Så da har jeg rett på denne engangsstønaden som er rundt 35.000 kroner :) Engangsbeløp som blir utbetalt gjerne 10-12 uker før termin :)
 
hm føler meg litt dom men hva er det,engangsstønad? er det noe alle har krav på? ikke ordna med nav ang permisjon men må få det gjort snart:)
Engangstønad har du bare krav på vist du ikke får permisjonspenger. ( har jobbet 6 av de 10 eller 9 siste Mnd)
 
Jeg fikk brev fra NAV i posten i dag! Søknaden ble mottatt 2 mars og jeg har en måneds behandlingstid! Men "så snart som mulig" og senest dn måned!
Det var jo deilig å få vite! Da får jeg svar innen 2. April og har fortsatt mulighet for å ettersende noe om jeg har gjort feil!


-- tasting fra mobil --
 
Back
Topp