Hvor lang reise har dere?

8 minutter frem til søndag.. Dæ stenger lokalsykehuset fødestue og det blir 2 timers kjøring pluss 30 min båttur til neste fødeavdeling:(
 
Da håper jeg de lar deg komme så fort du merker at fødselen er i gang? Kan jo ikke sitte og vente på at riene skal ta seg opp da?
Vi blir "tvunget" til å reise på søndag å oppholde oss i nærheten av sykehuset frem til fødsel. Vi er heldigvis av de som har familie og overnattingsmuligheter der borte,men det blir dyrt for de som må bo på hotell i 14 dager/3 uker før fødsel pga avstand. Veldig surt at Helsenorge skal spare penger på de fødende. Men kommer ingen vei med å sitte hjemme å surmule:/
 
Her også stenger den lokale fødeavdelingen dagen før termin.. Så frem til termin har jeg altså 10 min kjøretur + 25 min ferje/15 min ambulansebåt + 5 min kjøretur til sykehuset :) Når det stenger får jeg 1,5 time ekstra kjøretur i tillegg til båt og diverse :/ Har hatt to ganske raske fødsler og forrige fødsel var visst nesten for styrtfødsel å regne, så det er ikke noe jeg ser lyst på.. Vil ikke ha noe ambulansefødsel! Jeg må undersøkes av jordmor som er på vakt på det stengte sykehuset da, så satser på at det går så fort at de ikke sender meg videre!
 
60 min til det ene sykehuset på fin vei og ca 1 og en halv time på ubrukelig møkkavei til sykehus nr. 2 [emoji28]
 
Nå har vi flytta vekk fra sykehuset helt frivillig for litt ferie på hytta:) Ikke noe stress, men en uke frem har vi 20/30 min kjørevei. Hjemme har vi 5 til 10 min.
 
Back
Topp