Hvor lang fødsel?

Vannet gikk rundt klokka 15 og ungen ute 1749☺️ Hadde hatt litt murringer hele dagen, men ikke noe vondt før klokka var rundt 14.
 
Første rie rundt 11:30. Han var ute 21:59. De har ført opp aktiv fødsel fra 18:00 på arket mitt. Hadde ikke regelmessige og kraftige nok rier til at de regnet det som aktiv fødsel før det. Hadde 3 cm åpning 11:30, og hadde hatt det en stund. 18:00 var det vel blitt 5. Så fikk jeg epidural og fikk full åpning på 1-1.5 time.
 
16 timer fra vannet gikk til ungen var ute. Riene var der med én gang vannet gikk. Etter mange timer med full åpning og ikke noe action endte det til slutt i akutt keisersnitt. Jeg følte for øvrig at tiden gikk kjempefort, i motsetning til hva jeg hadde sett for meg at det skulle gjøre.
 
1: små-rier hele mandagen. Ringte inn natt til tirsdag. Kom inn kl.4. Hadde 3cm åpning. Født 06:53.
2: vannet gikk onsdagen. Ingen rier. Kom inn torsdag. Ble satt igang med pille. 5 timer etter var babyen ute. 45min fra 4cm åpning.
3: skulle på do 04:30...da gikk vannet. Baby ute 4 timer etterpå. 13min etter at jeg hadde 5cm åpning...
4: begynte med rier om morgenen. Denne fødselen tok lengst tid. Lå med hodet i feil vinkel og ble en del styr. En eller annen lege må ha greid å vippe hodet rett vinkel. Fra 5 cm gikk det 20 min så var baby ute.
5: vannet gikk like over midnatt. 12 timer etter var baby ute. Riene begynte et par timer før baby kom ut. De målte åpning 11:50 første gang. 5 cm. Og 12:22 var baby ute.
6: Satt igang med ballong som ikke virket noe. Så pille. Så hadde baby snudd seg til seteleie. Så måtte baby snues igjen. Så ny pille. Etter enda flere timer uten at noe særlig skjedde, tok de vannet. Og 20 min etter det begynte det å komme gode rier. Baby ute 55 min etter at de tok vannet.
 
Back
Topp