Hvor lang fødsel?

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
For dere som har født tidligere - hvor lenge varte fødselen?

Her tok det omtrent 8 timer fra første rie til han var ute. Har fått beskjed om at neste fødsel kan være kjappere men vet ikke om det stemmer med over 11 år i mellom svangerskapene.
 
Har hatt to veldig ulike fødsler der første startet med rier og andre med vannavgang. Første tok 8 timer fra jeg skjønte at det var rier, aktiv fødsel 1,5 time. Andre fødsel tok 2,5 time fra første rie, 0,5 time aktiv fødsel. Spent på hvordan det blir denne gangen :)
 
Sniker fra mai jeg men ;)

første fødsel (2009) - 12 timer frs første rie til han var ute. 6 timer aktiv fødsel

andre fødsel (2015) - 24 timer + (rier på natt som jeg ikke fulgte med i forkant) - under 2 timer aktiv fødsel

tredje fødsel (2020) - 21 timer, 8 timer aktic fødsel :O
 
Kommer an på hva man anser som start på fødsel. Hadde regelmessige maserier (med ca.15 min mellomrom) i rundt ett døgn før de ordentlige riene med under 10 min mellom begynte (helt annen intensitet enn maseriene). Tok 15 timer fra første ordentlige rie, hvorav 4 timer var aktiv fødsel (som inkluderte over en time utdrivningsfase grunnet begge hender foran ansiktet). Spent på hvor lang neste fødsel blir med 2 år i mellom.
 
Har hatt to veldig ulike fødsler der første startet med rier og andre med vannavgang. Første tok 8 timer fra jeg skjønte at det var rier, aktiv fødsel 1,5 time. Andre fødsel tok 2,5 time fra første rie, 0,5 time aktiv fødsel. Spent på hvordan det blir denne gangen :)

Hvor lang tid var det mellom vannavgang og første rie på den andre fødselen?
 
Rundt 17 timer fra første rie til han var ute
 
24 t med første og 22 t med andre :wtf: Håper på en kortere fødsel denne gangen. Det som kjennetegner mine fødsler er at tiden fra 3/4-7 cm har gått gruelig sent. Andre fødsel tok de vannet på 7 cm, og han var ute under en time etterpå. Så det sier litt om hvor lang tid jeg har brukt fra 4-7 cm:wideyed:
Denne gangen er det snakk om å ta vannet tidligere for å prøve å korte ned tiden.
 
Hvor lang tid var det mellom vannavgang og første rie på den andre fødselen?
10 timer. Måtte settes i gang til slutt på grunn av misfarget fostervann :confused:
 
Vet ikke hva som blir riktig å si.
Torsdag: Vannavgang ca kl 20.
Fredag: Regelmessige rier fra ca kl 1 på natta. Men var visst bare tullerier hele fredag.
Lørdag: 4 cm ca kl 8. 6 cm kl 16. 8 cm kl 18.
Søndag: Fødte litt over kl 5. Temmelig trøtt.
 
Først omtrent to dager hjemme med rier av og på med tiltagende styrke. Deretter ca. ni timer i aktiv fødsel på sykehus hvorav en og en halv time var pressfase. Lang pressfase - nesten så jeg hadde lyst å gi opp husker jeg. Måtte til slutt ha hjelp med sugekopp. Håper på litt kortere fødsel denne gangen.
 
Var vel 10-11 timer aktiv fødsel. Lurer på hvordan det blir denne gangen!
 
To styrtfødsler - hadde 3-4 cm med begge når vi kom inn.
Hadde hatt rier av og på siden morgenen med begge, men ikke noe regelmessig.
Var på sykehuset 1,5 time før de var ute, sykt intens men håper det blir det samme denne ganga :)
 
Første fødsel var jeg i aktiv fødsel 1 time og 6 minutter, andre fødsel var jeg i aktiv fødsel 1 time. Holder ikke pusten for at det skal gå like raskt denne gangen :hilarious:
 
28 timer. Håper det går raskere denne gangen. Ble strippet og tror det bare gjorde at jeg fikk rier som slet meg ut før kroppen var klar.
 
Det er nå en del år siden, 23 og 24, men damn de timene sitter i minnet :hilarious:
Eldstemann varte 16 timer, var veldig ung så jeg lå for det meste og utdrivelsen var knallhard så de måtte to stk presse på magen for å få han ut. Andre ett år etter varte 2 timer.. da stod og gikk jeg oppe sånn at både gravitasjon og alt fikk hjelpe til, og utdrivelsen var en lek :happy:
Så mitt råd til meg denne gang er å gå så mye jeg klarer uten å legge meg ned, så satser på en kort og kjapp fødsel :D (Lov å håpe;))
 
Vannet gikk ca. 06 på morgenen. Riene kom like etterpå, men begynte å bli vonde ca. 07:30-08:00, og han ble født 10:45! Så til sammen fra vannet gikk, tok det 4 timer og 45 min :) Jordmor mener vi må dra med en gang noe skjer, er ca 50 min til sykehuset. Men er 8 år siden forrige fødsel, så vet heller ikke om det er riktig at det kan gå raskere :rolleyes:
 
Med min første gikk vannet. Rier begynte ca en time etter, og etter 26 timer var frøkna ute. Jeg lå ca 12-13 timer i aktiv fødsel :wtf: Syns det hele var forferdelig slitsomt, og håper det går fortere denne gangen!
 
Jeg ble igangsatt først med ballong og så med tampong. Jeg vet ikke helt hvor rask fødselen var for de målte meg ikke så mye i begynnelsen. Fra vannet gikk til han var ute gikk det rett over 2 timer. Tror det gikk på ca 30 minutter den siste biten på fødestue. Har fått beskjed om å holde meg nært sykehus denne gangen.
 
1. Gikk vannet kl 3. Kl 5 hadde jeg 2,5 cm åpning og de ville sende meg hjem. Hun er født 0705.
2. Reiste jeg med en gang jeg kjente en ri. Fra kl 0930-12 gikk det fra 4-5 cm. Så tok de vannet og han ble født 55 min etterpå. Før hun som fødte på nabo rommet som begynte trykkingen når jeg tok vannet på 5 cm.
så denne gangen går jeg ut fra at det går fort. Hvertfall hvis vannet går. Da har jeg ikke mye mer en tiden jeg trenger til sykehuset.
 
36 timer fra første rie, til hun var ute. 16 timer aktiv fødsel, hvor kun de siste 8 var med smertelindring. :hungover:
Gruer meg så meg sånn til å føde igjen, begynner nesten å grine bare ved tanken. Alle de timene uten smertelindring var de verste jeg har opplevd i mitt liv.
 
Back
Topp