Hvor kjenner dere bevegelse ?

Kjenner mest spark på høyre side :)
Mye åling rundt og mest svakere dult på venstre side.

I går på svangerskapskontroll var første gang jeg følte han over navelen (vært nede med trusekanten frem til nå).

Plutselig sparka han høyt over navelen på tvers av der han pleier. Så vet ikke om han misslikte å bli dyttet borti av legen.:smiley-ashamed004

(For øvrig 23 + 2 idag)

Jeg tror jenta her liker å ligge med tyngdekraften for når jeg skal sove er det som å ligge på en hard klump på siden. Ikke er det behagelig og samtidig ser jeg for meg at jeg moser den lille. Snur jeg meg så endrer hun side og. Dette blir spennende om noen uker :hilarious:

Kjenner ham overalt nå <3 Ligger med hodet ned, rumpa oppi mellomgulvet og hender og føtter mot venstre. Så når han sparker kjenner jeg det i hele magen :joyful:

Her kjennes det hele veien fra blære til ribbein, men mest på midten og høyre side. :laughing002

Kjenner bevegelse nederst i magen og på høyere side. Noen ganger kjennes det ut som hun er på vei ut, at hun sparker mot åpningen. Hun lå i tverrleie i uke 24

Nede på magen. Ofte mest aktivitet på høyre side.

Flere som har små som hikker ? Lille i magen hikker så absurd mye, aldri opplevd med storebror, men han her hikker minimum en gang hver eneste dag, gjerne flere. :laughing002
Og merker bevegelsene har endret karakter nå som han er såpass stor og har mindre plass og rutte på, det er mer store bevegelser at jeg merker han endrer litt stilling, ikke de kjappe sparkene, selvom han sparker enda bare mye hardere, ligger godt plantet med hode nedi bekkenet, og rumpa langt oppe så beina havner på sidene :rolleyes:

Kanskje litt merkelig spørsmål, men er det flere som merker at det blir litt mindre hyppig bevegelse i magen når du selv er stressa? Det er visst et mønster hos meg, og det gjelder spesielt når jeg er sosial (har jeg gjort jenta like usosial som meg?). Svigermor har vært her i to dager og det har ikke vært mye/ kraftig bevegelse før jeg har trukket meg tilbake og vært alene, og nå etter de reiste er det fullt sirkus igjen. Vi har nesten kun vært inne (pga snøstormen) i leiligheten så ingen økt fysisk aktivitet.

Var på UL i dag pluss at jeg har opplevd lignende før så vet det ikke er noe galt, bare lurer på om andre merker forskjell under stress/ indre uro selv om man ikke er i faktisk fysisk aktivitet. Så ingen bekymring, bare nysgjerrig :hilarious:

Kanskje litt merkelig spørsmål, men er det flere som merker at det blir litt mindre hyppig bevegelse i magen når du selv er stressa? Det er visst et mønster hos meg, og det gjelder spesielt når jeg er sosial (har jeg gjort jenta like usosial som meg?). Svigermor har vært her i to dager og det har ikke vært mye/ kraftig bevegelse før jeg har trukket meg tilbake og vært alene, og nå etter de reiste er det fullt sirkus igjen. Vi har nesten kun vært inne (pga snøstormen) i leiligheten så ingen økt fysisk aktivitet.

Var på UL i dag pluss at jeg har opplevd lignende før så vet det ikke er noe galt, bare lurer på om andre merker forskjell under stress/ indre uro selv om man ikke er i faktisk fysisk aktivitet. Så ingen bekymring, bare nysgjerrig :hilarious:
Min gjemmer seg i hvert fall alltid for gjester som vil kjenne på, eller hvis jeg gjerne vil vise fram bevegelsene! Litt sjenert, tror jeg :bag: Men syns generelt det er mindre action når jeg er i besøk, selv om jeg er sosial og ganske avslappet i settingen!

Min gjemmer seg i hvert fall alltid for gjester som vil kjenne på, eller hvis jeg gjerne vil vise fram bevegelsene! Litt sjenert, tror jeg :bag: Men syns generelt det er mindre action når jeg er i besøk, selv om jeg er sosial og ganske avslappet i settingen!
Akkurat samme her. Og hver(!) gang pappaen skal kjenne spark stopper hun. :hilarious:

Akkurat samme her. Og hver(!) gang pappaen skal kjenne spark stopper hun. :hilarious:
Haha, samme! Før var det bare kjipt, nå er det praktisk. Jeg bruker nemlig hånden til pappaen på magen for å roe ned baby hvis han sparker for hardt og jeg får vondt :laughing002 Funker hver gang!

Så interessant at det ikke bare er hos meg :) I dag har det vært masse bevegelse etter besøket reiste så lurer på om dette er noe som også vil være en greie utenfor magen.

Haha veldig morsomt at det skjer med flere. Mannen er nesten litt snurt - som om det skulle vært noe jeg kontrollerer :hilarious:

Det samme skjer her - hun har vært så aktiv de siste ukene før jul at jeg nærmest lovet søstrene mine å få kjenne henne masse i julen, men de måtte dra hjem uten et lite dult dessverre. Med en gang alle hadde reist var aktiviteten tilbake :smiley-angelic002 men nå har ihvertfall mannen min fått kjenne henne godt, og det er han glad for!

Ja, altså mannen er godkjent her heldigvis. Men det er så rart at hun er mer rolig når jeg er sosial med andre enn han selv om de ikke prøver å ta på engang.

Den siste uken føles det som baby prøver å krype/ sparke seg ut av navlen, det er så ubehagelig :blackeye:

Back
Topp