Hvor kjenner dere bevegelse ?

Mioloo

Flørter med forumet
Lille i magen ligger så knotete til, han ligger på skrå/tverrleie, og har ligget sånn siden uke 15, tydelig at han synes det er alle tiders siden han nekter å snu seg noen annen vei, så kjenner alle bevegelsene hans ut på siden å ingenting oppover. Er 22+0 idag så håper han snur seg snart, vil ikke ha han den veien resten av graviditeten :eek:

Dere andre, hvor kjenner dere sparkene og bevegelsene i magen? :)
 
21+1 i dag og kjenner kun spark nederst litt til høyre ved trusekanten. På OUL lå baby med hode opp og bena ned så hun har nok ikke flyttet seg enda. Kjenner også at hun ligger mer til høyre for kjennes ut som at hun presser seg ut til høyre når hun beveger seg :)
 
Kjenner kun nede ved trusekant ca. Kanskje litt opp av og til :) både midt på, og til høyre ov venstre. Han lå med bena ned på oul så regner med han fortsatt gjør det siden spark er på samme plass ;) er 21+1 så han har vel god tid til å snu seg tenker jeg!
 
21+1 i dag og kjenner kun spark nederst litt til høyre ved trusekanten. På OUL lå baby med hode opp og bena ned så hun har nok ikke flyttet seg enda. Kjenner også at hun ligger mer til høyre for kjennes ut som at hun presser seg ut til høyre når hun beveger seg :)
Kjenner kun nede ved trusekant ca. Kanskje litt opp av og til :) både midt på, og til høyre ov venstre. Han lå med bena ned på oul så regner med han fortsatt gjør det siden spark er på samme plass ;) er 21+1 så han har vel god tid til å snu seg tenker jeg!
Har forstått det sånn at ganske mange babyer ligger med beina ned på OUL :laughing002 Men de sier vel at de aller fleste snur seg før fødsel, gjerne rundt uke 28 tror jeg at jeg leste så vil mange snu seg med hodet ned :) håper det gjelder for min også, at han ikke har kilt seg fast på tvers:rolleyes::laughing002
 
Jeg kjenner oftest på høyre side/midt på, mellom navlen og trusekanten i høyde! Spent på å se hvordan baby ligger på OUL :) 18+4 i dag!
 
De kan snu seg mange ganger innen fødsel, i følge podcasten til Babyverden. Merker det primært nederst eller midt på magen (rett under navlen). 21+2 i dag.
 
Jeg er 21+6 i dag og synes jenta beveger seg over alt. Rene turneren der inne, og jeg begynner å lure på hvordan dette skal utvikle seg fremover :laughing002
 
Trudde ikkje stilling var eit tema ein gang så tidlig :hilarious: mine babyerhar snudd seg i alle retninger fram til uke 36-37 ish, mest tverrleie, men då har dei tatt til vet og lagt seg med hodet ned :) så alle kontroller i uke 38 har dei alle logge med hodet ned og festa, til ei viss grad.
Nå slår baby kollbøtte inni der, bevegelser all over, men favoritten er å ligge med ryggen ut. Kjenner dogg mykje hikke nedenfor navlen, som tyder på at hu ligger ein del med hodet nedover også om eg huske rett at ein kjenner best hikke i hodeenden...?
Ville iallefall ikkje bekymra meg for tverrleie før kanskje uke 38:hilarious::cool:
 
Forrige svangerskap likte babyen å ligge på tvers ganske lenge. Det var kjempeubehagelig, for han likte å strekke seg så lang han var, og det var ikke særlig godt når magen ble strukket mot sidene. Håper på den som legger seg tidlig med hodet ned denne gangen! Foreløpig kjenne jeg i grunn bevegelse overalt, men mest romstering ned mot trusekanten.
 
Kjenner ingenting oppover, men har morkaka høyt på bakveggen, så det har kanskje noe å si? Kjenner små spark og tumling ved trusekanten. Med storesøster hadde jeg morkaka lavt på fremre vegg og så flytta den seg oppover etterhvert, så kjente veldig lite til henne gjennom hele svangerskapet egentlig, så det er veldig fint å kjenne så mye allerede nå, denne gangen. Spesielt etterhvert når man kan kjenne det på utsiden, håper vi får til at storesøster får kjenne lillesøster sparke før hun kommer :love017
 
Kjenner mest bevegelser nedenfor navlen :Heartblue
 
Her har babyen funnet seg til rette på høyre side slik som søstrene sine. Kjenner mest spark øverst og til høyre i magen, men tror den snur en del på seg enda så kjenner også spark nedover og på venstre side. :)
 
Overalt egentlig. Vet aldri hvor sparket kommer men kjenner det tydeligst de gangene det er rett over trusekanten. Ligger jeg på siden er som regel sparkene sentrert til den siden jeg ligger på, men det er veldig spredt. Ofte skvetter jeg til for det er så plutselig og jeg er ikke vant til det selv om det nå har pågått i en måneds tid. Morkaken ligger posterior så her er det fritt vilt :smiley-angry026
 
Her har babyen funnet seg til rette på høyre side slik som søstrene sine. Kjenner mest spark øverst og til høyre i magen, men tror den snur en del på seg enda så kjenner også spark nedover og på venstre side. :)
Samme her. Kjenner over alt, men høyre side er en favoritt altså. En del følelse av åling om dagen også så tror nok hun snur seg en del, en utrolig merkelig følelse forresten.
 
Her har babyen funnet seg til rette på høyre side slik som søstrene sine. Kjenner mest spark øverst og til høyre i magen, men tror den snur en del på seg enda så kjenner også spark nedover og på venstre side. :)
Her er det faktisk motsatt! Det er på venstre side og på midten moroa skjer, svært lite action til høyre :D
 
Nå kjenner jeg endelig bevegelse flere steder! Har nesten bare kjent nede til høyre fram til nå, mistenker at morkaken ligger litt oppe mot venstre (har foran). Men i går og i dag er det full action både venstre, høyre, oppe og nede :smiley-bounce012:dance018
 
Kjenner nesten bare nederst ved trusekanten. Baby ligger i seteleie med rompa og føttene ned. Så tror den sparker meg mye bakover som jeg ikke kjenner. 25+5.
 
Kjenner han mest på høyre side :Heartblue
 
Back
Topp