Hvor kjenner dere bevegelse?

ariam

Betatt av forumet
Dere som har kjent bevegelse tidlig hvor har dere kjent bevegelse? Jeg tror jeg har kjent noe men er usikker, for bevegelsen har vært på venstre side? Rart å forklare.

Last edited:
Trooor jeg kjente noe i går kveld, da var det litt "sprelling" helt nederst rett over skambeinet. Kjentes litt ut som leamus.
Men når jeg har funnet hjertelyd har det gjerne vært på venstre siden. Det er vel ikke utenkelig at man kan kjenne det mot ene siden nå så lenge de er så små?

Ganske sikker på at jeg kjente den lille idag :-) kjente den berykta fiskesprellingen akkurat når jeg hørte hjerte slå, på samme plass å sammtidig som det kom en dunkelyd i doppler ;-)
Var litt mot venstre siden her og :-) kjenneett par ganger tidligere, men idag er jeg 99% sikker på at det var lillespiren vår som sprella :-D 11+5 (usikker på lengden så kan være litt lengre og)

Ahh, kult . Da var det helt sikkert den lille :)

Kjenner ikke noe bevegelse enda.. Men er bare 9 uker og 2 dager. Regner med at jeg begynner å kjenne ting i uke 16-17. Det gjorde jeg sist i hvert fall.. :)

Da sjekket jeg med angel sound og fant hjertet akkurat hvor jeg har kjent bevegelse :)

Har selv kjent noe som føles som et kneppende svakt sprell på venstre side like over skambenet! Kan kjenne en hard liten opphøyning på samme sted som jeg er overbevist er livmoren! Er i dag 12+3 :) Gleder meg til å kjenne noe og virkelig være sikker på hva det er !! :)

Gleder meg sånn til å kjenne liv, men er forberedt på at det fortsatt kan ta en stund før jeg merker noe :)

Nå har jeg kjent bevegelse hver dag i en uke :-D fantastisk :-D veldig aktiv liten krabat virker det som <3

Jeg troor jeg kjente noe igår, men vanskelig å si :p

Har fremdeles ikke kjent noe, 12+6 i dag. Er første gang så tenker jeg må vente litt til, kjenner heller ikke noe til livmoren - men magen stikker skikkelig ut!

Leste nettopp at fyrstikk-bena fra uke 12 dobler lengden, får harde knokler og ordentlige muskler innen uke 16. Det må jo bety at sjansen til å kjenne noe mangedobles i løpet av noen få uker.

I uke 14 har jeg såvidt kjent noe som kaaaanskje var hele ungen som snudde seg, men like sannsynlig en luftboble i tarmen.

Jeg er 14+3 i dag og har kjent noe rare bevegelser i magen. vanskelig å forklare, men det kjennes ut som noe koser meg på venstre side nederst i magen. Hehe, kan jo være luft. Har bare skjedd ca 5 ganger den siste uken :)

Nå er jeg helt sikker på at det er lille gullet jeg kjenner :-) litt ulik plass hver gang(passer med hvor hjertelyden er akkurat da) alt fra litt til.venstre å ett par fingerbredder under navlen, til nesten nede med skambeinet å litt på høyre side, å alt imellom der :-P
Jordmor bekreftet at det var lille igår, var ingen tvil da jeg kunne si hvor den lille var etter å ha kjent bevegelse å da fant hun hjertelyden der med en gang :-D
13+2 idag :-)

Jeg kjenner en slags "bobbling", men er bare 11+6, så forventer egentlig ikke noe bevegelser enda. :)
Hvis jeg ikke husker helt feil så begynte denne bobblingen i uke 14 sist svangerskap, så kan jo bare være luft eller noe også :p

Jeg var 10+4 når jeg kjente noe første gangen. Det er ulikt alt annet så jeg velger å tro at det er lille jeg kjenner. Føles ut som leamus, fiskehaler eller som bobler som eksploderer... vanskelig å forklare egentlig, men luft kjennes ikke slik. Kjente det et par dager på rad, så har det vært stille en sund. Er nå 11+2 og venter i spenning på neste gang h*n vil sprelle litt ekstra for meg. Litt deilig med slike tegn fordi alle de andre skulle jeg gjerne vært foruten :P

13+3 og kjenner ingenting enda. Men i dag kjenner jeg livmoren! Hurra:-) Magen er rund og hard.

Back
Topp