Hvor kjøper du babyklær?

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Det nærmer seg at jeg har lyst til å begynne å handle inn til litt smått til lillebror i magen :D
Hvor handler dere mest? Tenker spesielt på god og fin ull til januar/februar.

Jeg har handlet en del på nameit til storesøster, de har mye fin ull synes jeg :) Ellers har vi likt lillelam og nøstebarn også. Kjøper både nytt og brukt her :)
 
Vi slet med ull når første var baby pga eksem, men er nå veldig fornøyd med reflex som selges hos barnashus. Til neste blir jeg å hovedsakelig tenke ull som ytterlag/mellomlag, ikke mot huden i starten. :)
 
Har alt fra før av men mye fra lilleba(favoritt), nøstegarn, litt fra hm, og sikkert hundre andre steder. Har ganske mye klær, men hvis det blir jente ønsker jeg å handle mer❤️
 
Jeg handler mest brukt, pga miljø. Det er så mye fint og brukt der ute. Av ull bruker jeg mest Nøstebarn, og det er mest det det går i de første mnd. Ellers har vi arvet klær. Og nå er det jo nr 4, og regner med vi har det meste.
 
Liker også reflex, enkle freshe farger.
Jeg liker ull fra polarn og pyret veldig godt, og har plukka opp endel joha og celavi på salg.

Liker ikke name it sine ull bodyer da de er utrolig vide i halsen. Blir så åpent og utringa.

Ofte når man kjøper pakker med brukte klær følger det med ull i den størrelsen også, så blir ikke å kjøpe så mye enda. Men kanskje det sniker seg med en liten body eller to når jeg kjøper ull til storebror i høst.
 
Last edited:
Ja, det er jeg litt enig i. Men synes de med blondekant øverst er desidert verst, de andre funker.
Vi hadde en grå med gravemaskin foran (Tror jeg det var), den var skikkelig ille. Ble glipp mellom siklesmekka og bodyen på nedsiden. Eneste fordelen var at den gikk lett over hodet :p
 
Barna har en oldemor som strikker alt av yttertøy. :)

Eller så liker jeg Hust and Claire, satser på ull/bambus derfra i tilfelle eksem som sin bror.

Lurer også på å kjøpe en Lillelam-dress. :) noen som har erfaring med disse på nyfødt? Må være kjekt med glidelås f eks og at armer/ben kan legges ut?
 
Aldri brukt ullklær innerst på mine 3 før de er rundt året og leker ute. Bestemødrene strikker mye gensrer, bukser og dresser.

Klær kjøper jeg mye forskjellige plasser, alt etter hva jeg finner. Synes newbie har mye fint
 
Barna har en oldemor som strikker alt av yttertøy. :)

Eller så liker jeg Hust and Claire, satser på ull/bambus derfra i tilfelle eksem som sin bror.

Lurer også på å kjøpe en Lillelam-dress. :) noen som har erfaring med disse på nyfødt? Må være kjekt med glidelås f eks og at armer/ben kan legges ut?
Jeg hadde lillelam-dress til mi jente som brukte strl 40/44 da hun ble født, veldig fornøyd med den! ❤️
 
Har ull fra mange forskjellige merker da vi har arvet masse opp gjennom årene og også har kjøpt en god del på salg. Nøstebarn syns jeg er veldig fint men krymper veldig lett (kan fort bli små i størrelsen), mens reflex, pierre robert og polarn o. pyret har jeg veldig gode erfaringer med. Lillelam er veldig fint med tanke på dressene med glidelås (de har vi brukt masse for å si det sånn), men jeg syns bodyene fra Lillelam har såpass tynt stoff at trykknappene på bodyene har en tendens til å gå i stykker (dvs. at de sitter så fast i kneppingen at stoffet rundt løsner/går i stykker), så de har jeg dårlige erfaringer med. Er heller ikke noe glad i ull fra nameit (samme erfaring som de over her), så det kjøper jeg aldri selv, men har som sagt arvet litt da.
 
Har ull fra mange forskjellige merker da vi har arvet masse opp gjennom årene og også har kjøpt en god del på salg. Nøstebarn syns jeg er veldig fint men krymper veldig lett (kan fort bli små i størrelsen), mens reflex, pierre robert og polarn o. pyret har jeg veldig gode erfaringer med. Lillelam er veldig fint med tanke på dressene med glidelås (de har vi brukt masse for å si det sånn), men jeg syns bodyene fra Lillelam har såpass tynt stoff at trykknappene på bodyene har en tendens til å gå i stykker (dvs. at de sitter så fast i kneppingen at stoffet rundt løsner/går i stykker), så de har jeg dårlige erfaringer med. Er heller ikke noe glad i ull fra nameit (samme erfaring som de over her), så det kjøper jeg aldri selv, men har som sagt arvet litt da.
Enig med de bodyene fra lillelam! Hadde to stk i strl 40 eller 44-ish, de gikk i stykker rundt knappene etter bare et par vask :shifty: Men dressene er kjempegode :D
 
Barna har en oldemor som strikker alt av yttertøy. :)

Eller så liker jeg Hust and Claire, satser på ull/bambus derfra i tilfelle eksem som sin bror.

Lurer også på å kjøpe en Lillelam-dress. :) noen som har erfaring med disse på nyfødt? Må være kjekt med glidelås f eks og at armer/ben kan legges ut?

Veldig kjekt med den lillelam dressen til nyfødt ❤️ men gikk ikke til å legge ut armer og ben på den vi hadde.
 
Veldig kjekt med den lillelam dressen til nyfødt ❤️ men gikk ikke til å legge ut armer og ben på den vi hadde.
Hm, gjorde det ikke? Hadde en i vinter (større str vel og merke) og den gikk det på. Kanskje bare ikke de aller minste da.
 
Mulig jeg er litt optimistisk, men jeg har lyst til å sy litt av garderoben sjøl.
 
Last edited:
Mulig jeg er litt optimistisk, men jeg har lyst til å sy litt av garderoben sjøl. Ellers tror jeg jeg skal prøve å få tak i litt brukt, denne har jo mange storesøsken, men siden jeg var helt ferdig å lage barn så har jeg gitt bort alt...
Jeg har sydd en del til storesøster :D Med gode syoppskrifter er det veldig lett å sy! Bare tiden strekker til... :rolleyes:
 
Jeg har sydd en del til storesøster :D Med gode syoppskrifter er det veldig lett å sy! Bare tiden strekker til... :rolleyes:
Ja det var det med denne tiden da... Med travel hverdag så veit jeg av erfaring at tid blir det ofte for lite av
 
Last edited:
Back
Topp