Hvor kjøpe linser?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hei

Hvor på nett og i butikker er det best å kjøpe linser, helst dagslinser (både levering, kundeservice og pris.)
Trenger man noen dokumentasjon fra optiker for å få kjøpt?

Bestiller på lensway.no De sender kjapt. Er veldig fornøyd og har bare kjøpt fra de. Får av og til tilbud på mail og sms fra de også.

Legger ved en link hvor man kan søke på hvor man får linser billigst.
http://www.kontaktlinser.no/kontaktlinser_.aspx

Bestiller på lensway.no De sender kjapt. Er veldig fornøyd og har bare kjøpt fra de. Får av og til tilbud på mail og sms fra de også.

Legger ved en link hvor man kan søke på hvor man får linser billigst.
http://www.kontaktlinser.no/kontaktlinser_.aspx
Tusen takk, da sjekker vi det, er ikke jeg som skal ha men mannen som ba meg spørre.
Er ikke nødvendigvis billigst som er best, det er derfor jeg spør istedenfor å google

Jeg har abonnement på Brilleland, veldig greit å få det sendt automatisk hjem hver mnd. Da får man også sjekk av optiker en gang i året inkludert.

Om jeg trenger ekstra linser bestiller jeg utenom fra Lensway. Hender jeg kaster linser, hvis jeg mister de i vasken f.eks.

Tusen takk, da sjekker vi det, er ikke jeg som skal ha men mannen som ba meg spørre.
Er ikke nødvendigvis billigst som er best, det er derfor jeg spør istedenfor å google
Men visst han bruker et spesielt merke, så er det kanskje kjekt å få det kjøpt billigst. Kan fort variere prisene fra hvor man bestiller :)

Men visst han bruker et spesielt merke, så er det kanskje kjekt å få det kjøpt billigst. Kan fort variere prisene fra hvor man bestiller :)
Han bruker for det meste briller og vil fortsette med det, men enkelte ganger, som for eksempel når vi er i badeland eller fornøyelsesparker, er det veldig upraktisk med briller.
Da ønsker han å bruke linser i steden.
Siden han bruker de så sjeldent har han ikke noen preferanse til merke.
Han vet styrken han trenger siden han fikk målt det da han trengte linser et par uker for ikke så lenge siden etter å ha klart å knuse de ene brilleglasset

Han bruker for det meste briller og vil fortsette med det, men enkelte ganger, som for eksempel når vi er i badeland eller fornøyelsesparker, er det veldig upraktisk med briller.
Da ønsker han å bruke linser i steden.
Siden han bruker de så sjeldent har han ikke noen preferanse til merke.
Han vet styrken han trenger siden han fikk målt det da han trengte linser et par uker for ikke så lenge siden etter å ha klart å knuse de ene brilleglasset
Ja da er greit å ha linser til det :)

Når han målte styrken nå sist, sa optiker noe om styrken på evt linser? For på linser (siden det er nærmere øynene enn briller), så trenger de ikke nødvendigvis være like sterk. Gjerne -0.25 fra brillestyrke. Men kan jo spørre f.eks optiker eller der du skal bestille linser (kundeservice). Det er også forskjell på diameter på linsene, og basiskurven (om man er nærsynt eller langsynt).

Ja da er greit å ha linser til det :)

Når han målte styrken nå sist, sa optiker noe om styrken på evt linser? For på linser (siden det er nærmere øynene enn briller), så trenger de ikke nødvendigvis være like sterk. Gjerne -0.25 fra brillestyrke. Men kan jo spørre f.eks optiker eller der du skal bestille linser (kundeservice). Det er også forskjell på diameter på linsene, og basiskurven (om man er nærsynt eller langsynt).
Ja, han fikk linser den uken han måtte vente på brillene (som skulle ha samme styrke som sist) og fikk målt det han trengte i linse.

Du trenger ikke dokumentasjon for å få kjøpt.

Jeg bruker lensit.

De er også kjappe og rimelige.

Hvis han har esken som linsene ligger i, altså den lille pakken, står både styrken, diameteren og basiskurven på ene kortsiden [emoji6]
Iallefall på mine. Så jeg sparer på de eskene så jeg ikke glemmer til neste bestilling

Har bestilt både fra Lensit og Lensway, men vært mest fornøyd med sistnevnte på pris. De sender kjapt og har ofte gode tilbud, innimellom på solbriller :)

Bruker stort sett Lensway for å bestille linser til min sønn. Har også brukt lensit. Opplever ingen forskjell mellom de to firmaene med tanke på leveranse eller andre ting. Bruker det firmaet som har best tilbud der og da rett og slett. Nå bruker min sønn ett bestemt merke og type linser, så det er selvsagt avgjørende at firmaet selger disse linsene ;).

Back
Topp