Hvor kaldt...

Eliz77

Blir kjent med forumet
Hvor kaldt er det ute før dere ikke tar med gullungen ut? Mathias er nå 8 uker og når det er mer enn -10 da tenker jeg at det er for kaldt for de små lungene hans..

enig med deg der.

Vi går ikke ut nå....altfor kaldt. Bikkja og mannen er på skitur, Jenny og jeg koser oss hjemme [:D]

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er overforsiktig! Litt kjipt når det er så nydelig vær ute som igår og idag da. Men da er det bare å kose seg inne istedet[:D]

ORIGINAL: Eliz77

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er overforsiktig! Litt kjipt når det er så nydelig vær ute som igår og idag da. Men da er det bare å kose seg inne istedet[:D]

snart kommer våren[:)]

-10 når jeg ikke må!
Men i morgen må jeg dessverre ut, skal til tannlegen!
Pakker snuppa godt inn da og legger over tepper[:D]!

ORIGINAL: Eliz77

Hvor kaldt er det ute før dere ikke tar med gullungen ut? Mathias er nå 8 uker og når det er mer enn -10 da tenker jeg at det er for kaldt for de små lungene hans..

her i windy stavanger holder jeg meg til -5 (men det er sjeldent så kaldt her da). Og når jeg bodde i oslo var det -10 jeg forholdt meg til. det er jo noe med "følt" temperatur...

Har satt grensa på 5 minus vi. fordi storebror ikke tåler det kaldere, å da har vi like så godt jenta inne sån å.

Vi er ikke ute å går noe kaldere, men har henne med i bilen og på butikken og sånt seln om det er kaldere, da er vi kun ute til og fra parkering...

Enig med deg [:)] Men det kommer også mye an på vinden! Her i helgen var det 5-6 minus og MYE vind, da holdt vi oss inne! [:)]

Jeg triller ikke turer nå som det er så¨kaldt. Har vært på en trilletur bare enda... [&:] Men mest pga at det ikke er føre til å trille da og så grusomt glatt...! Men tar henne med i bilstolen ut og kjører dit jeg skal selv om det er over minus 10. Pakker henne godt inni bilstoleposen og løper ut til bilen! [:D] Har henne i bilstolen inn i butikken, bare setter stolen oppi handlevogna [;)]

Barn i barnehager sover ikke ute engang når det er -10.. uansett alder. så jeg holder lillemor inne fra -8  (med mindre jeg ikke må kjøre en plass, da løper vi ned i bilen med et helseteppe over bilstolen)

ORIGINAL: Frøken Lillan

Barn i barnehager sover ikke ute engang når det er -10.. uansett alder. så jeg holder lillemor inne fra -8  (med mindre jeg ikke må kjøre en plass, da løper vi ned i bilen med et helseteppe over bilstolen)

Gutten vår på 1 år og 9 mnd har sovet ute i barnehagen hele vinteren, selv i 20 minus [;)] Det har gått veldig bra og han har ikke blitt kald. Men det er naturbarnehage hvor de er veldig mye ute og dermed har han jo skikkelige klær og voksipose. Men har ikke vært plaget av å puste inn den kalde lufta heller. De følger jo med de hele tiden da de største barna er ute selv om det er kaldt [:)] Men hjemme sover han ikke ute når det er så kaldt [8D]

Jeg har vært ute på tur i helga.. Da har det vært ca 7 minus, men rundt 0 i sola og jeg har prøvd å holde meg i sola og ikke gått så langt[:)] Han har jo stor voksipose og godt kledd, ikke vært kald. Men går ikke ut om det er mer enn 10 minus, eller om det er feks 4minus og sterk vind.

Vurderer et termometer nedi vogna for å se hvordan temeraturen er der han ligger??[8|][8|] Noen som har testa det, vil det gå??

ORIGINAL: sid10

Jeg har vært ute på tur i helga.. Da har det vært ca 7 minus, men rundt 0 i sola og jeg har prøvd å holde meg i sola og ikke gått så langt[:)] Han har jo stor voksipose og godt kledd, ikke vært kald. Men går ikke ut om det er mer enn 10 minus, eller om det er feks 4minus og sterk vind.

Vurderer et termometer nedi vogna for å se hvordan temeraturen er der han ligger??[8|][8|] Noen som har testa det, vil det gå??

Har kun testet med tempmåler nedi vogna når han har ligget på verandaen... Var da -8 i skyggen, men han lå jo i sola da...[:)] Ca +10 ved hodet hans ihvertfall! 

ORIGINAL: RonjaR

ORIGINAL: sid10

Har kun testet med tempmåler nedi vogna når han har ligget på verandaen... Var da -8 i skyggen, men han lå jo i sola da...[:)] Ca +10 ved hodet hans ihvertfall! 

Oi!! [:D][:D] Det var igrunn et betryggende svar[:)] Har vært litt i tvil på å trille turer i helga når det har vært kaldt, men i følge mamma er det jo lunt i vogna og han har godt av frisk luft, så har jo hørt på henne da[;)]

Back
Topp