Mammatilsnartre88
Forelsket i forumet
Tromsø
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tromsø her ogTromsø
Ditt første barn?Tromsø her og![]()
Nr 2Ditt første barn?![]()
Vårt 1. barn og ingen av oss kjenner noen der fra før. Spent/håper det plutselig dukker opp flere fra samme området da både jeg og gubben kunne trengt noen nye bekjentskaper!Nr 3 herNr 2![]()
Er fra Bergen ogsåBor i Bergen med samboeren min og datteren vår på snart 4,5 år. Vi er henholdsvis 26 og 28 år gamle, og begge er innflyttere til Bergen, selv om vi har bodd her ganske mange år etterhvert.
Han jobber som jurist, og jeg studerer fortsatt (begynner å skrive masteren til høsten!).
Opplevde sist jeg gikk gravid å havne i en barselgruppe med hovedsakelig eldre kvinner. For meg ble det et kjempeproblem, da det ikke ble snakket om noe særlig annet enn oppussing (alle eide jo hus/leilighet), de eldre barna (INGEN av dem var førstegangs), eller bryllupsplanlegging/utgreiing av hvordan bryllupet dems var. Jeg er ikke gift, hadde ikke barn fra før, og vi leier leilighet i studentbolig. Følte ikke jeg hadde NOE til felles med dem, og ente opp med at jeg kun gikk et par ganger i barselgruppen. Var veldig ensom når jeg gikk hjemme i permisjon, men når jeg ser tilbake på det nå - Så ser jeg at det også var mye min skyld. Mange av venninnene mine trakk seg vekk da jeg ikke lengre kunne være med å feste osv, men samtidig gikk ikke jeg aktivt inn for å bli kjent med nye mennesker heller...
Vet ikke helt hvor jeg ville med det der - Poenget er vel at alder, og om det er første barn eller ikke EGENTLIG ikke spiller så stor rolle. Tror det viktigste er å være proaktiv, og ta kontakt med folk på eget initiativ. Det skal i allefall jeg prøve på denne gangen, for det er ikke snakk om at jeg skal sitte hjemme alene i et helt år sånn som forrige gang..