Hvor i landet er vi/dere fra? :)

Jorple

Andre møte med forumet
Hei, tenkte vi kanskje kunne starte en tråd med å bli litt mere kjent med hverandre, og vite hvor i landet de forskjellige holder til? Er sikkert ikke interessant for de av dere som ønsker å være helt anonyme, det er jo helt greit det òg.
Men for min egen del så har jeg flyttet til barndomshjemmet til min samboer i Fjaler, Sunnfjord. Kjenner nesten ingen her, (har min jobb offshore) og ser litt mørkt på det og bare gå alene hjemme og "sture" når permisjonen trer i kraft. Jeg tenker det hadde vært gull verdt om jeg hadde blitt kjent med andre i samme situasjon, som kanskje ikke bor så fryktelig langt unna?
Verdt et forsøk iallefall, tenker jeg ;) Og kanskje gjelder denne "problemstillingen" flere enn meg? :)

Jeg bor i Grenland, og har også flyttet til min mann. De fleste av vennene våre har store barn, så jeg ser også for meg at jeg må gjøre en innsats for å bli kjent med folk med småbarn etter hvert. Tenker det blir møkk kjedelig med permisjon hvis jeg bare skal surre rundt hjemme alene. Jeg er 36 år, og dermed tenker jeg at jeg sikkert er en del eldre enn mange av de jeg kommer i barselgruppe med. Håper ikke det betyr så mye :-)

Jeg bor i Grenland, og har også flyttet til min mann. De fleste av vennene våre har store barn, så jeg ser også for meg at jeg må gjøre en innsats for å bli kjent med folk med småbarn etter hvert. Tenker det blir møkk kjedelig med permisjon hvis jeg bare skal surre rundt hjemme alene. Jeg er 36 år, og dermed tenker jeg at jeg sikkert er en del eldre enn mange av de jeg kommer i barselgruppe med. Håper ikke det betyr så mye :-)
Jeg er 35, og førstegangsfødende, så har tenkt selv også at jeg nok vil være litt "gammel" ift. mange andre.. Har du/dere barn fra før? Grenland har vel kanskje litt mere å by på mtp. tilbud og barselgrupper?, vi bor helt ute på landet og her er det jammen meg lite tilbud gitt!.. Var litt nedtur fra å flytte fra Bergen, hvor bl.a. treningssenteret mitt var 2 min. unna, og alt av aktivitets- og kulturtilbud ble servert på sølvfat, men jeg er jo klar over at man bare må ta skjeia i egen hand og stå på selv også..

Er fra Sarpsborg/Fredrikstad men har bodd (og bor) i Oslo de siste 4 årene sammen med kjæresten :) Første barnet våres <3 jeg studerer fortsatt, han er akkurat ferdig på skolen og driver med jobbsøking! Håper så inderlig at han får jobb!

Jeg er 35, og førstegangsfødende, så har tenkt selv også at jeg nok vil være litt "gammel" ift. mange andre.. Har du/dere barn fra før? Grenland har vel kanskje litt mere å by på mtp. tilbud og barselgrupper?, vi bor helt ute på landet og her er det jammen meg lite tilbud gitt!.. Var litt nedtur fra å flytte fra Bergen, hvor bl.a. treningssenteret mitt var 2 min. unna, og alt av aktivitets- og kulturtilbud ble servert på sølvfat, men jeg er jo klar over at man bare må ta skjeia i egen hand og stå på selv også..

Har ingen fra før nei, verken sammen eller hver for oss. Vet helsestasjonen her organiserer barselklubber, og flere av venninnene mine her har blitt kjent gjennom sine. Håper på det beste, ellers blir det nok mye kjøpesenter ;-)

Bor rett utenfor Oslo men har nettverket 99% i Oslo og er også der jeg jobber. :)

Bor i Bergen med samboeren min og datteren vår på snart 4,5 år. Vi er henholdsvis 26 og 28 år gamle, og begge er innflyttere til Bergen, selv om vi har bodd her ganske mange år etterhvert.
Han jobber som jurist, og jeg studerer fortsatt (begynner å skrive masteren til høsten!).

Opplevde sist jeg gikk gravid å havne i en barselgruppe med hovedsakelig eldre kvinner. For meg ble det et kjempeproblem, da det ikke ble snakket om noe særlig annet enn oppussing (alle eide jo hus/leilighet), de eldre barna (INGEN av dem var førstegangs), eller bryllupsplanlegging/utgreiing av hvordan bryllupet dems var. Jeg er ikke gift, hadde ikke barn fra før, og vi leier leilighet i studentbolig. Følte ikke jeg hadde NOE til felles med dem, og ente opp med at jeg kun gikk et par ganger i barselgruppen. Var veldig ensom når jeg gikk hjemme i permisjon, men når jeg ser tilbake på det nå - Så ser jeg at det også var mye min skyld. Mange av venninnene mine trakk seg vekk da jeg ikke lengre kunne være med å feste osv, men samtidig gikk ikke jeg aktivt inn for å bli kjent med nye mennesker heller...

Vet ikke helt hvor jeg ville med det der - Poenget er vel at alder, og om det er første barn eller ikke EGENTLIG ikke spiller så stor rolle. Tror det viktigste er å være proaktiv, og ta kontakt med folk på eget initiativ. Det skal i allefall jeg prøve på denne gangen, for det er ikke snakk om at jeg skal sitte hjemme alene i et helt år sånn som forrige gang..

Bor i Bergen med samboeren min og datteren vår på snart 4,5 år. Vi er henholdsvis 26 og 28 år gamle, og begge er innflyttere til Bergen, selv om vi har bodd her ganske mange år etterhvert.
Han jobber som jurist, og jeg studerer fortsatt (begynner å skrive masteren til høsten!).

Opplevde sist jeg gikk gravid å havne i en barselgruppe med hovedsakelig eldre kvinner. For meg ble det et kjempeproblem, da det ikke ble snakket om noe særlig annet enn oppussing (alle eide jo hus/leilighet), de eldre barna (INGEN av dem var førstegangs), eller bryllupsplanlegging/utgreiing av hvordan bryllupet dems var. Jeg er ikke gift, hadde ikke barn fra før, og vi leier leilighet i studentbolig. Følte ikke jeg hadde NOE til felles med dem, og ente opp med at jeg kun gikk et par ganger i barselgruppen. Var veldig ensom når jeg gikk hjemme i permisjon, men når jeg ser tilbake på det nå - Så ser jeg at det også var mye min skyld. Mange av venninnene mine trakk seg vekk da jeg ikke lengre kunne være med å feste osv, men samtidig gikk ikke jeg aktivt inn for å bli kjent med nye mennesker heller...

Vet ikke helt hvor jeg ville med det der - Poenget er vel at alder, og om det er første barn eller ikke EGENTLIG ikke spiller så stor rolle. Tror det viktigste er å være proaktiv, og ta kontakt med folk på eget initiativ. Det skal i allefall jeg prøve på denne gangen, for det er ikke snakk om at jeg skal sitte hjemme alene i et helt år sånn som forrige gang..
Eg var veldig heldig med min barselgruppe sist, vi var en gjeng i alderen 21-33 sist og noen av oss var flinke til å treffes en gang i uken, gikk mye tur sammen, litt på kafé også var vi litt på hjemme besøk. Håper eg er like heldig denne gangen :-) Vi kan jo alltids treffes siden vi ikke bor så langt fra hverandre :-)

Jeg er straks 27 og dette er vårt første, samboer er 31, vi bor i Oslo, men vil flytte til sørlandet etterhvert når jeg er ferdig på studiet. Jeg har halvannet år igjen, men jobber fullt fra nå for å få god permisjon, har en jobb 60% med barn og unge som jeg elsker og en annen kjedelig jobb på et kontor, men det er litt prestisje egentlig så den er god å ha på CVen:-) Jeg er oppvokst i en familie med dårlig råd, så nå har jeg sørget for ungen min ikke får det :-)

Jeg har bare en venn som får barn nå, men "hovedvennegjengen" min er fortsatt barnløse, single og lever den livsstilen, så jeg håper jeg blir kjent med noen i nærheten:-)

Eg var veldig heldig med min barselgruppe sist, vi var en gjeng i alderen 21-33 sist og noen av oss var flinke til å treffes en gang i uken, gikk mye tur sammen, litt på kafé også var vi litt på hjemme besøk. Håper eg er like heldig denne gangen :) Vi kan jo alltids treffes siden vi ikke bor så langt fra hverandre :)
Så kjekt! Håper jeg er litt heldigere denne gangen. Jeg fylte jo 22 rett etter at vesla ble født, og alle de andre i barselgruppen min var type 32 og oppover..

Det hadde vært kjempehyggelig! Håper vi kan få til en babyverden barselgruppe her i Bergen, kjenner liksom ikke SÅ mange som har barn her. De fleste jeg kjenner studerer jo fortsatt og har liksom ikke etablert seg på den måten enn så lenge..

Så kjekt! Håper jeg er litt heldigere denne gangen. Jeg fylte jo 22 rett etter at vesla ble født, og alle de andre i barselgruppen min var type 32 og oppover..

Det hadde vært kjempehyggelig! Håper vi kan få til en babyverden barselgruppe her i Bergen, kjenner liksom ikke SÅ mange som har barn her. De fleste jeg kjenner studerer jo fortsatt og har liksom ikke etablert seg på den måten enn så lenge..
Det hadde vært kjekt :-) Sist traff eg faktisk noen når vi gikk gravide fra klikk sin nettside på middag, hun ene kjente eg litt fra før, men de andre var ukjente og hun ene var eg mye med i barselpermisjonen :-)

Det hadde vært kjekt :) Sist traff eg faktisk noen når vi gikk gravide fra klikk sin nettside på middag, hun ene kjente eg litt fra før, men de andre var ukjente og hun ene var eg mye med i barselpermisjonen :)
Kanskje det kan være en idè nå etter sommeren - At vi bergensdamene møtes og tar en middag og blir litt kjent. Det hadde vært veldig kjekt! :D

Holder til i Vestfold, rett ved Drammen :) blir 29 og venter mitt 2 barn og kjæresten er 32 hans 3 :) vårt første felles barn :) så vi blir 6 ❤

Back
Topp