Hvor i bergen er d bra å bo?

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: |Lica|

ORIGINAL: junigull*08

Lissyjane! Hvis vi finner et hus så sender jeg finnkoden til deg, så får du si om d er bra å bo der[:D] Virker som du kjenner til utrolig mange områder i bergen[;)] 

*fnis* *rødme* Ja gjør det da[:D] Jeg skal ikke være stolt over alle de stedene jeg har slengt på,men det har da gitt meg en viss peiling[8D] På Hylkje er det mye heimbrent og hasj men ikke så mye tyngre stoffer. I Arna er det mye drikking med mindreårige på Øyrane torg. Oppover mot Sandsli er det mye dop,Askøy er det mye dop. Sotra er det mye hasj og heimbrent,men er ikke så mye slenging gatelangs. Men MYE råkjøring. Det er det på askøy også. Loddefjord blir kalt for fjoddefjord (Need I say more[8D]) pluss at det er gjengkriminalitet og mye rasisme selv om halve afrika bor der[8D] På Os er det mange bygdeoriginaler. Gud hjelpe meg altså. Men barnevennlig og koselig. Men et godt dtykke fra byen. Men der har vi Osbadet og det er nydelig om sommeren hvis du ikke bor i nærheten av en åker (noe det er mye av) Stinker drit[8D] Selv bor jeg på Valla. Midt mellom Nesttung og Os og her er det kjempefin utsikt,snille naboer og veldig barnevennlig[:)] Minde er det mye alkiser og narkiser. Ville ikke latt ungen min vokse opp der whatsoever. Laksevåg ville jeg ikke bodd fordi det rett og slett ser skittent ut der og fordi det er så lett og få tak i narko at det er helt skummelt. På Osterøy kjører de som om de helst skulle vært fremme i går,en del merkelige folk,langt til byen og ingen serverdigheter bortsett fra kroen. Sånn..tror jeg har dekket de fleste områder[8D]

Har jeg aldri lagt merke til!
Her jeg bor er det bare familier rundt omkring.. [;)]

De spørs selvfølgelig hvor du bor hen[:)] Det var flere fine strøk på Minde også,men jeg ville ikke bodd der fordi det ikke er langt til nærmeste kommunale område. Jeg har slengt på Hylkje og vi bommet så klart noen ganger på veiene der vi gikk og dinglet[8D] Og det er mye fine gater der også[:)]

Vet ikke når du gikk og dinglet her, men ting forandrer seg jo. Som du skrev over, loddefjord blir kalt fjoddefjord, har ikke hørt noen kalle det det siden jeg var 16 år.
Men her jeg bor er ihvertfall et nytt boligfelt, veldig koselig her[:)]

Lissyjane! Hvis vi finner et hus så sender jeg finnkoden til deg, så får du si om d er bra å bo der[:D] Virker som du kjenner til utrolig mange områder i bergen[;)] 

*fnis* *rødme* Ja gjør det da[:D] Jeg skal ikke være stolt over alle de stedene jeg har slengt på,men det har da gitt meg en viss peiling[8D] På Hylkje er det mye heimbrent og hasj men ikke så mye tyngre stoffer. I Arna er det mye drikking med mindreårige på Øyrane torg. Oppover mot Sandsli er det mye dop,Askøy er det mye dop. Sotra er det mye hasj og heimbrent,men er ikke så mye slenging gatelangs. Men MYE råkjøring. Det er det på askøy også. Loddefjord blir kalt for fjoddefjord (Need I say more[8D]) pluss at det er gjengkriminalitet og mye rasisme selv om halve afrika bor der[8D] På Os er det mange bygdeoriginaler. Gud hjelpe meg altså. Men barnevennlig og koselig. Men et godt dtykke fra byen. Men der har vi Osbadet og det er nydelig om sommeren hvis du ikke bor i nærheten av en åker (noe det er mye av) Stinker drit[8D] Selv bor jeg på Valla. Midt mellom Nesttung og Os og her er det kjempefin utsikt,snille naboer og veldig barnevennlig[:)] Minde er det mye alkiser og narkiser. Ville ikke latt ungen min vokse opp der whatsoever. Laksevåg ville jeg ikke bodd fordi det rett og slett ser skittent ut der og fordi det er så lett og få tak i narko at det er helt skummelt. På Osterøy kjører de som om de helst skulle vært fremme i går,en del merkelige folk,langt til byen og ingen serverdigheter bortsett fra kroen. Sånn..tror jeg har dekket de fleste områder[8D]

Kjenner du til Åsane og området der? [;)] Må se på gulesider hvor valla er..hehe[:D]

Åsane et sted[:)]

Bor selv på hylkje!

Hvor handler du da ? hihi .. jobber på butikken der ute [:-]

ORIGINAL: oktober08

Bor selv på hylkje!

Hehe.. Handler på spar av og til [8D]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Familievennlig[:)] Hvor ville du bodd me din familie eller hvor bor du...? [:D]

kom på en plass jeg ikke ville bodd ihvertfall...
Ytre Arna... det er bare en grop...og mye dritt som skjer der.

(ikke at jeg trodde du hadde det som et alternativ da)[8D]

Har selv blitt oppvokst i Åsane på Flaktveit.... og det er en DRITT plass! mer crap finner du ikke.. har no bodd i YTRE ARNA, ja i gropen i 3år.. og stortrives... ja, vi var skeptisk selv når min foreldre sa vi skulle flytte hit, men ikke døm plasser før du bor der selv egentlig ....[:-][8|][:-]

Bor selv på hylkje!

[:)][8D]

ORIGINAL: KariKanin

Jeg har bodd i åsane når jeg var yngre, men hele mitt "liv" har jeg bodd i indre arna og må si jeg kommer aldri til å flytte til et annet sted i bergen.
Jeg synes det er utrolig fint her og vi trives og vil at min sønn skal vokse opp her både jeg og min kjære har vokst opp.

Er ekstremt mange som slenger drit om arna som aldri hart vert her en gang? ja "eg har hørt atto osv osv "....
reintspikka tøv..... tror ingen av de andre stedene er så rosenrøde heller...

ja jeg har hørt mye drit om de fleste andre steder og men giddsjh disse de for det ;) aldri bodd der...

Helt enig. Indre Arna er en rolig og fin plass.. bor selv i Ytre, ikke det at fasaden er så fin,men.. alt har sin skjarm. syns det er råtten gjort å forhåndsdømme steder, man aldri harvært/bodd!

Jeg kommer selv fra Flatøy. det er en øy mellom åsane og knarvik og frekhaug. hehe for å komme til knarvik må du over flatøy. kjempe fint lite sted, med skole og barnehage. går busser hvert kvarter og er ikke mere en 10 min til åsane, halvtime til bergen sentrum, 5 min til knarvik og frekhaug der er det bra og bo syntes jeg eller vil jeg anbefale frekhaug og utover der midt i knarvik og åsane er det mye bråk. men hylkje er bedre :)

ORIGINAL: Sofies_mamma

Fana/Hjellestad [:)] hvis du vil ha et litt rolig/landlig/ fint sted med sjø og idyll og eneboliger!

Bønes hvis du vil nærmere byen og bo mer i borettslag og rekkehus!

Det er mange sosialboliger enkelte steder i fana[:)] Man må ut forbi lagunen om man skal ha idyll[8D]

Iallefall ikke på Hjellestad [:)][:)][:)][:)] ikke noe sosialboliger der !!!!! (skrev bare Fana fordi Hjellestad er under bydel fana), ja man må forbi lagunen og flyplassveien og litt ut på landet! :)

Fana/Hjellestad [:)] hvis du vil ha et litt rolig/landlig/ fint sted med sjø og idyll og eneboliger!

Det er mange sosialboliger enkelte steder i fana[:)] Man må ut forbi lagunen om man skal ha idyll[8D]

Iallefall ikke på Hjellestad [:)][:)][:)][:)] ikke noe sosialboliger der !!!!! (skrev bare Fana fordi Hjellestad er under bydel fana), ja man må forbi lagunen og flyplassveien og litt ut på landet! :)

Nordås er nå pent nok - og ikke spesielt preget av sosialboliger - for å si det MILDT... Råstølen, også er fint.

Bor selv på hylkje!

ja den delen av åsane ville jeg anbefalt også...

må det være i bergen kommune?

for hvis ikke,så er knarvik en fin plass å bo. 5min videre fra hylkje...

Har faktiskt tenkt på Åsane[:D] Må ikke være i kommunene, men d kommer litt an på hvor vi får oss jobb HVIS vi flytter[:D] 

Tenkte på eidsvåg, d ligger vel i åsane?

Eidsvåg er rett før åsane. Ikke en plass jeg ville bodd. Men jeg kommer fra Åsane da og kunne aldri ha tenkt meg å flytte tilbake. Kanskje fordi jeg kjenner mye boss som kommer derfra. Ville ikke flyttet til knarvik heller,men det er meg[;)]
Akkurat som eg skulle sagt det selv faktisk.. Bortsett fra at eg faktisk bodde i Eidsvåg fra jeg var 3 til 10[&:] Vil ALDRI tilbake igjen..

ORIGINAL: Fru Riskorn

Nordås er nå pent nok - og ikke spesielt preget av sosialboliger - for å si det MILDT... Råstølen, også er fint.

enig.. :) Og veldig mye fint i steinsviken!!! og på søreide!!!

ORIGINAL: Heijdii

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

ORIGINAL: Heijdii

Osterøy er klart den mest barnevennelige plassen å bo, hehe!
jeg har bodd på nesttun, valle, olsvik, drotningsvik, sotra, bønes, loddefjord og åsane..
å av de plassene hadde jeg aldri villet bodd med ett barn, spørs jo litt hvor man bor da.. men mange av plassene er bare ja![;)]

Bare sånn for å spørre, hva er barnevennelig på osterøy?
Vi har hytte der[:)]

Barn kan fint løpe ute uten at de risikerer å bli påkjørt, siden det er lite biler her..
det er ikke overfylte skoler og barnehager slik at mange elver som går her lærer faktisk veldig mye fordi klassene ikke er overfylte.. det er så mye jeg kunne ha ramset opp, hvertfall etter mine erfaringer av å bo der jeg har bodd ![:)] har aldri hatt det bedre for å si det sånn!

Du nå skal vi ikke lyge her. Flere deler av Osterøy kjører de som noen j*vla svin. Alle steder har barnevennlige plasser,men alle steder har også steder du helst ikke vil sleppe barnet ditt av gårde uten voldsalarm og vernedress[8D]

Nå mente jeg jo litt mer her jeg bor da, osterøy er stort å jeg har ikke kontroll på
hvor folk råner.. men det er hvertfall ikke her, hehe..
det er kanskje en grunn til at flere å flere barnefamilier flytter hit? jo for det er en
fantastisk plass å vokse opp, nei jeg liker meg her.. å sa bare det jeg mente om denne plassen..
for jeg har bodd mye rundt om, å har ikke gode erfaringer fra de plassene![;)] men som sagt kommer det virkelig annpå hvordan man bor som jeg også har skrevet![;)]

Bor i Os, og trives veldig godt [:)] Mange fine barnevennlige steder, og ikke så langt å kjøre til Bergen (ca 40 minutter utenom rushtid). Og så bygges det ny vei til Bergen etterhvert, og da skal det ta bare 20 minutter [:)]

Har jeg aldri lagt merke til!
Her jeg bor er det bare familier rundt omkring.. [;)]

De spørs selvfølgelig hvor du bor hen[:)] Det var flere fine strøk på Minde også,men jeg ville ikke bodd der fordi det ikke er langt til nærmeste kommunale område. Jeg har slengt på Hylkje og vi bommet så klart noen ganger på veiene der vi gikk og dinglet[8D] Og det er mye fine gater der også[:)]

Vet ikke når du gikk og dinglet her, men ting forandrer seg jo. Som du skrev over, loddefjord blir kalt fjoddefjord, har ikke hørt noen kalle det det siden jeg var 16 år.
Men her jeg bor er ihvertfall et nytt boligfelt, veldig koselig her[:)]

Selv om jeg ikke dingler der,betyr det ikke at jeg ikke kjenner til miljøet der[;)] Nei er sikkert ikke så mange som kaller det fjoddefjord lenger,men man er ignorant om man ikke ser at Loddefjord har mange banditter[;)] Mest i Olsvik og Brønndalen[8D] Men er fint der som venninnen min bor nærmere Håkonsvern[:)]

Nå kjenner jeg ikke til miljøet her eller har sett noe som kan få meg til å tro at det er sånn du beskriver, det holder for meg.. Men vil ikke si at det ikke er sånn her[;)] Viktigste for meg er at her jeg bor er det rolig og fredelig[:)]
Jeg har ikke uttalt meg om loddefjord, bare at jeg har ikke hørt at det er blitt kalt fjoddefjord på lenge.
Ellers er jeg veldig lite kjent i bergens gater.. Er vokst opp i åsane og det er vel det jeg kjenner til[:)]

Nei men på Fanatorget er det mange[8D] Hjellestad har hjellestadklinikken men går utifra at det ikke er så mye bråk med dem[8D] Men fy fader for en kø. Kunne aldri bodd der. Hadde aldri rukket bhg og jobb.

ja fanatorget er ikke noe sted å strebe etter å bo rundt :)

Hjellestadklinikken tror jeg aldri vi engang hadde hørt om i oppveksten.. visste det var der, men har aldri hørt noe fra eller lagt merke til dem! og vi har hørt til hjellestad i nesten 30 år!

Køen er kjip! Iallefall fra i sandsli/søreiede området! Man må ha noen lure veier og litt flexitid for at det skal funke! :) Vi bor der ikke nå da, men hele fam gjør. og de jobber i nærheten eller har flexitid og slipper unna køen på den måten! Og det er bra barnehagedekning der så d går fint :)

Du glemte Fyllingsdalen![;)]
Men det går mye i det samme; alkiser, narkiser, andre sosialklienter og blokker[8D]

Selv trives jeg kjempe bra her! Har alt man trenger i nærheten, bare én traffikert bilvei, masse grønt og parker. Nært til butikker, skoler, barnehager osv osv.

Eneste man må passe på er at unga ikke begynner å henge på Oasen. Da er løpet kjørt[8D]

ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: Stita

ORIGINAL: Lillezilje

Vi bor på vestsiden av Askøy. Stortrives her. :D Barnevennlig, rolig, og kort vei til alt (15min med bil til sentrum).

Jeg er opprinnelig fra Øygarden. Dit kommer jeg ALDRI til å flytte tilbake til.
Kommer nok heller ikke til å bosette meg på Sotra før det har kommet ny bro/tunnel. (er et h#%/! å sitte i den køen til og fra jobb)

Synes Askøy er helt greit, men er så mye tull der med ungdommene synes jeg..
Bf bor der så jeg har "bodd" der mye iløpet av de siste årene, men vil ikke la datteren min vokse opp der..
Er jo veldig forskjellig fra miljø til miljø, men erfaringen min derfra sier ihvertfall at jeg ikke vil ha hun vokse opp der på fulltid =)

Hvordan det er med ungdommene vet jeg ikke så mye om. Men vil tror det er MYE bedre enn der jeg er oppvokst. På Askøy har man litt flere alternativer til fritidsaktiviteter, og det er heller ikke så altforlangt unna andre steder med fritidstilbud man gjerne ikke har på selve Askøy.

Ja men du.... Øyen er stappfull av dop da. Ja det er narko alle steder,men det er et tettere miljø her så det er lettere å bli dragd inn i. Men jeg har vært en del på Askøy også jeg altså. Det er helt nydelig mange steder der ute[:)]

Øyen? regner med du snakker om Askøy da. Tror ikke det er like mye dop her som i Øygarden i alle fall. Der har ikke ungdommen annet å ta seg til enn å sitte utenfor senteret å røyke hasj (mulig de har byttet plass nå da) men dop er det PLENTI av der ute fremdeles.

Flere av de jeg gikk i klasse med var innom avrusning rett etter ungdomsskolen.

ORIGINAL: Millamor82

Bor selv på hylkje!

Hehe, jeg og handler på Spar[:D]

jeg kjenner 2 som jobber på spar... i ferskvaredisken[:D]

ORIGINAL: Millamor82