Hvor høye er dere?

Ja, eller en kombinasjon av flere faktorer. :)

Ja, det er egentlig ganske logisk. Og personlig er jeg glad for å være høy når det gjelder graviditet. Det blir liksom aldri noe som kommer i veien ;)
Men likevell presser det godt oppi ribbeina på slutten. Gleder meg ikke akkurat til det igjen. :p
 
Jeg er 176cm og barnefaren 179cm. Magen min var liten i første svangerskap, men normal i andre. 10år skilte riktignok de svangerskapene. Denne gangen kom magen tidlig så jeg er spent på hvordan det blir.

Flere jordmødre har sagt til meg at høye slanke kvinner gjerne har lettere fødsler og det stemmer for min del. Begge fødslene har vært over på 6-7 timer fra første tegn, uten at jeg har hatt behov for smertestillende. Håper jeg er like heldig denne gangen og. :)

En studie som ble referert til i mediene nylig mente at kvinner med stort hode ofte har større bekken og kan ha enklere fødsler. Vet ikke helt hva som defineres som stort hode, men høye folk har vel muligens større hode da :p Moren min hadde fire fødsler som gikk bra uten smertestillende, håper det er litt arvelig.
 
En studie var nevnt i mediene nylig som mente at kvinner med stort hode ofte har større bekken og kan ha enklere fødsler. Vet ikke helt hva som defineres som stort hode, men høye folk har vel større hode :p Moren min hadde fire fødsler som gikk bra uten smertestillende, håper det er litt arvelig.
Alt mulig det forskes på også, hehe. Jeg har veldig lite hode så det stemmer ikke for min del, bruker barneluer jeg :p
Legger til at jeg vet jo ikke hvor stort bekken jeg har. Ungene har vært 34 og 35 rundt hode, helt vanlige, men absolutt stort nok mtp hvor det skal ut. :p

Mamma har hatt fire greie fødsler selv om hun er lav og slank, og på sykehuset spør de ofte om tidligere fødsler og mors fødsler. Sikkert for en grunn. :)
 
Alt mulig det forskes på også, hehe. Jeg har veldig lite hode så det stemmer ikke for min del, bruker barneluer jeg :p
Legger til at jeg vet jo ikke hvor stort bekken jeg har. Ungene har vært 34 og 35 rundt hode, helt vanlige, men absolutt stort nok mtp hvor det skal ut. :p

Mamma har hatt fire greie fødsler selv om hun er lav og slank, og på sykehuset spør de ofte om tidligere fødsler og mors fødsler. Sikkert for en grunn. :)

Jeg ble ikke spurt om mors fødsel, men vet om andre som har blitt spurt om det. Men er ikke det litt rart egentlig? For vi har da en farsslekt og ;)
 
Jeg ble ikke spurt om mors fødsel, men vet om andre som har blitt spurt om det. Men er ikke det litt rart egentlig? For vi har da en farsslekt og ;)
Sikkert fordi far ikke føder. ;) Og besteforeldrenes fødsler vet kanskje de fleste lite om, i tillegg til at det var på en helt annen tid. :)
 
Sikkert fordi far ikke føder. ;) Og besteforeldrenes fødsler vet kanskje de fleste lite om, i tillegg til at det var på en helt annen tid. :)

Hehe.. Nei, men han har en kroppsbygning man kan arve ;) Men kan godt være det er derfor :)
 
Alt mulig det forskes på også, hehe. Jeg har veldig lite hode så det stemmer ikke for min del, bruker barneluer jeg :p
Legger til at jeg vet jo ikke hvor stort bekken jeg har. Ungene har vært 34 og 35 rundt hode, helt vanlige, men absolutt stort nok mtp hvor det skal ut. :p

Mamma har hatt fire greie fødsler selv om hun er lav og slank, og på sykehuset spør de ofte om tidligere fødsler og mors fødsler. Sikkert for en grunn. :)

Søsteren min hadde en grei fødsel også, så for henne stemte det. Men man vet jo aldri.
 
Ble babyen stor eller liten da? Har hørt det ikke har så mye å si hvordan magen ser ut :rolleyes:

Ja, ut kom en jente på 4020 gram og 50 cm lang. Fødte på termindato 14 desember :) i dag ligger hun nøyaktig på gjennomsnittet i vekt og litt under i høyde :)
 
Men likevell presser det godt oppi ribbeina på slutten. Gleder meg ikke akkurat til det igjen. :p
Jeg er høy og slank, og magen var så svær ved sist svangerskap etter uke 30 at jeg fikk nesten ikke puste! :p var så deilig i uke 36 da magen sank og følte jeg fikk puste normalt igjen :p kvinnekroppen er så merkelig!! :p
 
Her var magen min i uke 38, ved første fødsel :eek: 3 dager etter kom hun, haha! Monster svær :eek:
 

Vedlegg

  • 1436221162304.jpg
    1436221162304.jpg
    22,3 KB · Visninger: 17
Jeg er 168 og har fått mage nå, men den er ikke kjeeempe stor og tror ikke folk legger merke til den med mindre de ser etter :p 19+0 i dag :)
 
Back
Topp