Hvor høye er dere?

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Ser dette kan påvirke alt fra hvor tidlig magen synes, til hvordan fødselen blir (da i forhold til barnefarens høyde). Jeg er litt over 170 og barnefar er ikke så veldig mye høyere enn meg. Magen min synes ikke så veldig mye enda, med mindre jeg står og slapper av i magemusklene.

Jeg er ikke 1.60 engang så her synes magen ganske godt nå. Fødselen gikk fint. Lite barn :)

Jeg er 160 og fått ganske bra med mage alt :o er 13+4. Med første mann fikk jeg ikke mage før uke 15/16

Venter nr 2. Er 178 høy og far 182 ca. Har hatt synlig mage siden uke 12/13 tror jeg det var. men med første så kom magen veldig sent. Og var veldig liten før den kom med ett smell dagene på overtid :)

Jeg er 174 høy, og har hatt synlig baby mage siden uke 10 ihvertfall. Er andregangs da. Men med første viste ikke magen særlig før i uke 18. Er veldig tynn fra før. Men ble sinnsykt svær, så ut som en hval på slutten :p Fødselen gikk veldig fint, 3210gr og 49 cm :)

Jeg er 181 og far er 191. Jeg selv begynner å kunne se en bitteliten mage nå, men det forandrer seg fra dag til dag (kommer og går). Er 16+3 nå.

Jeg er 158, og har fått mage nå. Var vel i uke 15/16 den nesten vokste over natten :P

Er 178 og har fått litt mage (har litt ekstra på kroppen fra før også) er andregangs og 17+1. Kom ikke før etter uke 20 sist men ble veldig svær. Fikk en stor baby på 4370 og 54 cm

Jeg er høyere enn de fleste, og fikk en bitteliten mage sist. Nå er den like stor som i uke 24, men fortsatt liten til å være andregangs. Med mindre jeg slipper ut magemusklene, da er den stor. Fikk forresten et barn på 3,3 kg og 49 cm sist, til tross for knøttliten mage ;)

Jeg er 175 cm og bf er 195 cm. Vi ser magen veldig tydelig men er mange som sier de bare ser den hvis de virkelig ser etter. Er 18+0 uker i dag :)

jeg er 156 og samboer 187.
Veldig stor mage med alle( denne gangen hadde jeg ALT for mye til å starte med)
Men di to andre er fødselsvekt på 3070 og 2900:-) så gått veldig greit:-)

Jeg er 164, førstegangs, og har vært igjennom assistert befruktning - jeg har hatt mye større mage enn vanlig siden egguttak. Klarte ikke skjule den fra uke 8-9 iallfall. Ble bittelitt overstimulert denne gangen (vann i eggstokkene). Har ikke brukt mine vanlige bukser siden jeg startet stimuleringen i mars! Nå er jeg 17+1 og veldig synlig gravid, skikkelig kulemage:-)

Jeg er 164, førstegangs, og har vært igjennom assistert befruktning - jeg har hatt mye større mage enn vanlig siden egguttak. Klarte ikke skjule den fra uke 8-9 iallfall. Ble bittelitt overstimulert denne gangen (vann i eggstokkene). Har ikke brukt mine vanlige bukser siden jeg startet stimuleringen i mars! Nå er jeg 17+1 og veldig synlig gravid, skikkelig kulemage:)

Jeg har hatt akkurat de samme opplevelsene som deg i forhold til assistert befruktning, overstimulering, magestørrelse og alt Er 18+2 i dag og har IKKE sjangs i havet til å skjule den

Ser dette kan påvirke alt fra hvor tidlig magen synes, til hvordan fødselen blir (da i forhold til barnefarens høyde). Jeg er litt over 170 og barnefar er ikke så veldig mye høyere enn meg. Magen min synes ikke så veldig mye enda, med mindre jeg står og slapper av i magemusklene.

Sniker fra desember14 :p
Vi hadde det helt likt. Jeg er 172 og barnefar 178.

Jeg fikk ikke mage før uke 20 også vokste den litt frem til uke 30. Etter det blei den ikke større :-) ingen trodde på at jeg var høygravid.

Sniker fra desember14 :p
Vi hadde det helt likt. Jeg er 172 og barnefar 178.

Jeg fikk ikke mage før uke 20 også vokste den litt frem til uke 30. Etter det blei den ikke større :) ingen trodde på at jeg var høygravid.

Ble babyen stor eller liten da? Har hørt det ikke har så mye å si hvordan magen ser ut :rolleyes:

Jeg er 176cm og barnefaren 179cm. Magen min var liten i første svangerskap, men normal i andre. 10år skilte riktignok de svangerskapene. Denne gangen kom magen tidlig så jeg er spent på hvordan det blir.

Flere jordmødre har sagt til meg at høye slanke kvinner gjerne har lettere fødsler og det stemmer for min del. Begge fødslene har vært over på 6-7 timer fra første tegn, uten at jeg har hatt behov for smertestillende. Håper jeg er like heldig denne gangen og. :)

Jeg er 176cm og barnefaren 179cm. Magen min var liten i første svangerskap, men normal i andre. 10år skilte riktignok de svangerskapene. Denne gangen kom magen tidlig så jeg er spent på hvordan det blir.

Flere jordmødre har sagt til meg at høye slanke kvinner gjerne har lettere fødsler og det stemmer for min del. Begge fødslene har vært over på 6-7 timer fra første tegn, uten at jeg har hatt behov for smertestillende. Håper jeg er like heldig denne gangen og. :)

Jeg fikk høre at det er ofte et større bekken på de som er høye og at det derfor går lettere å føde for de høye. Jeg fødte på 2,5 time (kan fint få litt lenger fødsel), og hadde utrolig liten mage. Den lille magen skyldtes i følge legen som undersøkte meg da jeg kom inn at jeg hadde stort bekken og god plass. Foreløpig er magen min gigantisk i forhold til sist, men likevel liten når jeg sammenligner meg med andre.

Jeg fikk høre at det er ofte et større bekken på de som er høye og at det derfor går lettere å føde for de høye. Jeg fødte på 2,5 time (kan fint få litt lenger fødsel), og hadde utrolig liten mage. Den lille magen skyldtes i følge legen som undersøkte meg da jeg kom inn at jeg hadde stort bekken og god plass. Foreløpig er magen min gigantisk i forhold til sist, men likevel liten når jeg sammenligner meg med andre.
Det er godt mulig det er derfor. :)

Det med størrelsen på magen har jeg også hørt er fordi man jo har flere cm å fordele babyen på, logisk egentlig :)

Det er godt mulig det er derfor. :)

Det med størrelsen på magen har jeg også hørt er fordi man jo har flere cm å fordele babyen på, logisk egentlig :)

Ja, eller en kombinasjon av flere faktorer. :)

Ja, det er egentlig ganske logisk. Og personlig er jeg glad for å være høy når det gjelder graviditet. Det blir liksom aldri noe som kommer i veien ;)

Back
Topp