Hvor høy feber

på dagtid så prøver jeg å vente til etter 39,5 om ungen ikke er for utilpass.
Til natten gir jeg over 39, og evt over 38,5 om formen er veldig utilpass.

ser ann på allmentilstanden,når det er rundt 38,5-39

ORIGINAL: Dollface™

har ungen før du gir febernedsettende? 

Setter aldri stikkpille på barn kun basert på temperatur.
Er allmenntilstanden som teller.

Spør meg selv også alltid om det er barnet som "får" pillen eller foreldrene.
Er det foreldrene som gir pille fordi det blir mer bekvemt for dem - er ikke pillen nødvendig.
Gir en pillen fordi det vil hjelpe barnet gjør jeg selvfølgelig det.

Jeg ser ikke på hvor høy feberen er, men om de er plaget av feberen.

Nå er vi så heldige, at guttene våre sjelden er syke. Da de var yngre, kunne vi så og si ikke merke på de om de hadde feber, mens nå når de er eldre, merker vi det bedre.

Etter at storebror fikk feber kramper på kvelden så gir jeg de noe før de legger seg om de har litt feber, føler det litt tryggere da jeg ikke får fulgt med hele tiden...

Storebror hadde litt feber nå i kveld, men ikke mye, men han hadde så vondt i hodet så han gråt og da fikk han litt for å få sove stakars..[&o]

Jeg gir som regel dersom feberen er over 39 - men jeg ser like mye på allmenntilstanden til barna mine. Gir ikke medisin dersom det "bare" er feber og brukbar form.

ORIGINAL: Rebecca85

Etter at storebror fikk feber kramper på kvelden så gir jeg de noe før de legger seg om de har litt feber, føler det litt tryggere da jeg ikke får fulgt med hele tiden...

Storebror hadde litt feber nå i kveld, men ikke mye, men han hadde så vondt i hodet så han gråt og da fikk han litt for å få sove stakars..[&o]

Her i huset settes vekkeklokken på når barn har feber. Opp hver time, annenhver gang. Slik kan en følge med - hjelper jo lite å gi en stikkpille hvis feberen bare fortsetter å stige mens foreldrene sover godt i den tro at ungen er "trygg"

Jeg er ikke fan av hyppig febernedsettende. Så da jenten vår var syk i forrige uke, gav ejg henne en på kveldstid. Hun hadde da 29,0-29,7 i løpet av dag og kveld. Legevakten og sykehuset mente det var altfor sjelden, spesielt siden hun var veldig slapp. Jeg fikk faktisk litt "kjeft" fordi jeg hadde vært så tilbakeholden med tabelettene. De sa at så lenge barnet har nedsatt almenntilstand ved feber, bør de få febernedsettende.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg er ikke fan av hyppig febernedsettende. Så da jenten vår var syk i forrige uke, gav ejg henne en på kveldstid. Hun hadde da 29,0-29,7 i løpet av dag og kveld. Legevakten og sykehuset mente det var altfor sjelden, spesielt siden hun var veldig slapp. Jeg fikk faktisk litt "kjeft" fordi jeg hadde vært så tilbakeholden med tabelettene. De sa at så lenge barnet har nedsatt almenntilstand ved feber, bør de få febernedsettende.

Kanskje varmeteppe hadde vært tingen? [:D]

Går mer etter allmenntilsatnden jeg...barn kan jo få høy kroppstempratur av så mangt....

ORIGINAL: lenemor

jeg gir ikke ut fra temperatur men fra allmentilstand.... hun har lav normaltemperatur så jeg gir kanskje ved lavere temperatur enn mange andre gjør?

Signerer.
Han har ikke så veldig lav normaltemp da, ca 36.7.

Ikke mange ganger i året han får, men han får om han er plaget, ser ikke på tempen.

God bedring til Tobias[:)]

ORIGINAL: Fortvilet

ORIGINAL: Fru Riskorn

Kanskje varmeteppe hadde vært tingen? [:D]

Ja, det ser sånn ut gitt[:D]

39 ca, men ser det litt an på formen hans også.

Back
Topp