Hvor gikk vannet deres?

Mammatoo

Glad i forumet
Jeg har total angst for at vannet skal gå for eksempel her:

* offentlig transport
* kjøpesenter / butikk
* sofa eller bil som andre eier
 og ellers andre "upassende" plasser .... 

Med nr. 1 tok dem vannet på sykehuset, så da slapp jeg fint unna :)
Men nå skal jeg jo snart igjennom det igjen ... 

Litt sånn overalt.
Litt i do, litt på badegulvet, litt på vaskerommet, litt på kjøkkenet, og litt på stua.
Tok sin tid før jeg skjønte hva som foregikk kan du si. Men det var ikke sånn plask og at det kom masse. For hodet var feste og fungerte nesten som en propp.

Sist begynte det mens jeg sov. Nå går jeg og venter i spenning. Har termin i morgen så håper det ikke skjer mens jeg er ute og shopper i dag..!

Her gikk vannet mens jeg sov, jeg spratt opp da jeg skjønte at noe skjedde og så rant det på vei ut på badet hvor jeg hoppet i dusjen!

Mens jordmora hadde fingrene inni meg for å sjekke åpning. Men visste det ikke før en annen jordmor så flekken på senga og lurte på om det var lenge siden vannet hadde gått.

På vei ut av butikken. Heldigvis var det begynt å bli mørkt ute..

Med først så gikk det på sykehuset, ca 1,5 time før hun var ute, andremann tok med seg vannet på vei ut :P det var et splash utover hele gulvet :P

I sengaVåknet fort da kan du si

Begynte mens jeg sov i senga mi:)

Jeg var vel like redd som deg og mot slutten av svangerskapet så rulla jeg meg sakte ut av senga, bare for å liksom tro at vannet ikke skulle gå. Jeg var livredd for at vannet skulle gå i bilen eller på butikken.

Med nr 1 så ble vannet tatt på føden.
Med nr 2 så gikk det av seg selv på føden, da jeg skulle sette meg opp i senga :p

Så vannet mitt gikk begge gangene på samme sykehus, samme rom og samme seng :p

Vannet mitt gikk i do på sykehuset, jeg ble sent for å tisse en siste gang før sønnen min skulle ut.

Men jeg var også redd for at vannet skulle gå i senga, sofaen, bilen eller noe sånt. Er jo så upraktisk. Man må jeg reise fra alt sølet, og vil jo egentlig at det skal være i orden når man kommer hjem med babyen...

Vannet gikk på sykehuset begge gangene. Under første fødsel traff jeg jordmoren og andre gangen traff jeg legen, så ved en eventuell neste gang får jeg råde vedkommende til å ikke stå i skuddlinjen...

Med nr 1 gikk vannet i det jeg var på vei ut av dusjen på badet hjemme.
Nr 2 ble født i fostersekken, så da gikk vannet da de snittet opp sekken

Det gikk ikke med et splæsj men jeg lakk litt og litt.. Det begynte i 12 tida på dagen og jeg var på sjekk på sykehuset på kvelden og joda, det var fostervann. Ble innlagt neste dag for igangsetting... Resten av vannet gikk under en ri under fødselen og da sto spruten får en si...

Vannet gikk i do..

Skjønte ikke hvorfor jeg aldri ble ferdig med å tisse, selv om det kjentes ut som jeg var ferdig. Så godt at det var fostervann da jeg kikket i doen. Og etterpå kom det ut i puljer, hehe! Utrolig hvor mye vann det var inni der :o

Med første gikk det under en kraftig rie rett etter vi kom inn på sykehuset, hadde fått bleie på allerede - så det passa jo bra :P Mannen min sto i tlf med mamma, som fikk det med seg live :P

Med de neste to har vannet blitt tatt, for å få kjappere framgang, altså på sykehuset det også.

I senga/på do.
Jeg våknet av at jeg måtte på do, og i det jeg satte meg opp i senga kjente jeg at noe piplet ut. LØP ut på do og satte meg, og da rant det litt til. Skjønte at det verken var tiss eller utflod, og ropte på mannen i sånn mild panikk man gjerne får... :D
Fortsatte å piple ut mer resten av formiddagen, kom aldri noe sånt "splash" som man ser på film. :)

Det gjekk litt i senga og på veg mot badet, men ikkje kjempemasse. Resten dusja over lege og jordmor når lillegut kom ut. Stakkars, dei sto der med masse fostervatn og blod i fjeset og overalt ;o))

Back
Topp