Hvor gavmild er tannfeen?

Hvor gavmild er tannfeen?

  • Tannfeen besøker ikke oss

    Votes: 0 0,0%
  • 1-20 kroner per tann

    Votes: 9 28,1%
  • 20-50 kroner per tann

    Votes: 17 53,1%
  • 50-100 kroner per tann

    Votes: 3 9,4%
  • Over 100 kroner per tann

    Votes: 0 0,0%
  • Tannfeen gir all småmynten hun/han i hu og hast finner i bukselommer og under sofaputer

    Votes: 5 15,6%
  • Tannfeen gir mer for første tannen

    Votes: 6 18,8%
  • Tannfeen gir gaver, ikke penger

    Votes: 2 6,3%

  • Antall som har svart
    32

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor gavmild er tannfeen som kommer hjem til dere?
Skiller den på første tann og de neste tennene?

Stem gjerne i avstemningen ;) Du kan krysse av for flere alternativer.
 
Det varierer virkelig
Første var verdt mye
Etter det har det kommet sn på tannen
 
Første tann og jeksler - kr 20,-
Vanlig tann - kr 10,-
 
Det varierer veldig. Første tann er verdt ganske mye. De neste kommer det an på hvor mye småmynt tannfeen har i lommeboka.
 
50. Mistet to tenner hittil og ble 50 for hver av dem. Vi regnet på hva vi fikk og hva vi fikk kjøpt for det og la prisen etter hva prisen blir for det samme i dag.
 
Nå er mitt barn bare 2 år så har ikke kommet så langt enda. Men jeg husker fra jeg var liten at jeg som regel finn 20-50kr per tann :)
 
Husker ikke hva de fikk for første, og hva de har fått. Ikke storebror iallefall siden det er så lenge siden han har mista tenner.

Tror de fikk 50 for første og mindre for neste

Yngste har bare mista to, og tjente nok aller best på nr to som falt på lørdag :p
Hun har slitt med den.. Løsna i november, men vært uheldig og den nye tanna kommer på skrå bak melketanna så den blir ikke dytta ut av ny tann. Så den har hun jobbet hardt med å rugge på, og tannlegen trodde de måtte trekke den.
Fikk over jul på seg til å rugge. I jula bet hun i en kald sjokoladebit og da løsna den veldig, men det var jo dritvondt. Og nå på lørdag bet hun den ut med en lørdagsgodt, og det blødde som bare rakker'n.
Så den tjente hun 100 kr på :p
 
Nå er mine små, men må innrømme at jeg synes kursen er høy hos tannfeen i 2019. Der flere gir 50 kr, jeg ville umiddelbart tenkt 10 kr. Skjønner at med snart 3 barn er det bare for tannfeen å begynne å spare, regner med at kursen har økt ytterligere til mine begynner å felle tenner :p
 
Burde vært et siste alternativ: Tannfeen er blakk:laughing001

Evt har ikke kontanter og legger igjen et brev om at hun skal overføre penger til kontoen til mamma så hun kan ta dem ut :laughing001

Sånn er det her:D
 
Første tann fikk de 50 for, de neste 20. Tenner som er trukket hos tannlege er verdt mer, så de har de fått 50 for (to av ungene har trukket tenner som aldri løsnet av seg selv).
 
Vi gir ikke så mye at barnet fyller opp sparegrisen og blir rik på og miste tenner (og vi fattig) Synes det er alt for mye når jeg hører om unger som får 200 pr tann.

Her har de fått alt fra 5 til 20 pr tann, basert på hva som var av kontanter i huset den dagen.
 
Back
Topp