Første gang var jeg 17 når jeg ble gravid. Var overhode ikke planlagt, gikk på p-piller, som ble tatt hver dag, til samme tidspunkt, men har morbus crohn, og en av medisinene virket inn så p-pillen ikke fungerte som den skulle. Dette fikk vi vite ETTER at jeg var blitt gravid. Fødte når jeg var 18, og hun er i dag 3,5 år. Er ikke sammen med barnefaren.
Med nr 2 begynte vi å snakke om barn allerede etter 1 mnd sammen. Han er 8 år eldre enn meg, og hadde ikke barn, men hadde et stort ønske om det. På en fest 1 mai 2009 ble vi enig med broren og svigerinnen min at vi skulle bli gravid i september, for da ville vi få i juni, og de ville bli like gamle! Men etter en stund la vi planen på is fordi sykdommen min blusset opp igjen, og legen ville jeg skulle vente.
Men så, i oktober, på en kontroll hos legen tok de en rutine urinprøve, og jeg var G R A V I D! var 6 uker på vei, og hadde ingen symptomer! Vi fikk helt sjokk, og følte oss ikke klar! p-piller denne gangen også.
Noen uker senere, i middagsbesøk hos bror og svigerinne, fortalte de at de var gravid! 9 uker på vei, jeg og sambo brøt ut i kor, VI OGSÅ! Og min ble født 1 juni 2010, 23 dager før termin, og nevøen min kom 16 juni, på termin. Og spiralen ble satt inn etter 6 uker, hehe. Ingen fler svangerskap på meg!