Hvor gammel

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
var du når du begynnte og tenke på at dere skulle ha barn? Og når ble du gravid?

Var 27år da vi begynte å prøve på eldstemann. Ble gravid og fikk han da jeg var 28 år (prøvde 1 år før spira satt).

ble gravid da jeg var 16, fødte da jeg var knappe 17 år.. 
det var ikke et uhell nei..

Jeg var 26 da jeg giftet meg.

Begynte å tenke på barn da jeg var 27....spiren satt ganske med en gang, og fikk min førstefødte rett før jeg fylte 28 :)

Vi bestemte oss for å begynne å prøve i januar det året jeg ble 18, hadde egentlig tenkt å vente til jeg var ferdig med utdanning, men pga av sykdom anbefalte sykehuset meg å begynne prøvingen så snart som mulig, om vi hadde barneønske. Ble ikke gravid før nesten 4 år etterpå, så jeg er glad vi startet prøvingen når vi gjorde. 

Vi rakk vel egentlig ikke å tenke på det. Jeg var 17 og han var 20 da vi plutselig ble gravide. Før det hendte meg selv, så ristet jeg på hodet til jenter på min alder som ble gravide. Jeg syntes at det var alt for tidlig mtp. utdanning, livssituasjon og trygghet i parforholdet.
Jeg og barnefaren var ikke en gang offisielt sett sammen da jeg fant ut at jeg var gravid, og egentlig gikk jeg på p-piller. Jeg var bare på første året VGS og hadde planer både om å reise utenlands og studere lenge.
Da graviditeten var bekreftet bestemte vi oss for å bli sammen, bygge hus og skape en trygg ramme rundt det lille barnet som skulle komme. Kjæresten min fikk seg fast jobb og satte utdanningen på vent, mens jeg fortsatte skolegangen som normalt.
I dag er sønnen vår snart fire år, vi bor i nybygd hus og jeg skal begynne på medisinstudiet til høsten! Jeg kunne ikke tenke meg et annet liv enn det vi lever i dag og jeg er overlykkelig over at vi ble gravide når vi ble det. Hadde det ikke vært for den overraskende graviditeten, hadde vi nok ikke vært kjærester den dag i dag. Da hadde jeg kanskje vært i Afrika som frivillig hjelpearbeider og han i militæret!
Det er morsomt å tenke på alle tilfeldighetene som former livene våre:) Vi tenker selvfølgelig på å få flere barn, men det blir ikke med det første.

Akkurat fylt 20 år, tok ut p-ringen 30.mai, og fikk positiv test 1.juli :)
Så fra vi snakket seriøst om det (på 17.mai faktisk) til jeg ble gravid tok det ca 1.5 mnd :)

Har *alltid* hatt lyst på barn og har vore "klar" sidan eg var 16 i alle fall. Traff ikkje mannen i mitt liv før eg var 19, så tenkte ikkje på barn saman med han før det...

På det tidspunktet studerte eg imidlertid i utlandet og hadde 2 1/2 år igjen av studiene så planane måtte skrinleggast ei stund. Blei gravid kort tid etter eg flytta heim (like etter bryllaupet), var då 22.

Første gang var jeg 17 når jeg ble gravid. Var overhode ikke planlagt, gikk på p-piller, som ble tatt hver dag, til samme tidspunkt, men har morbus crohn, og en av medisinene virket inn så p-pillen ikke fungerte som den skulle. Dette fikk vi vite ETTER at jeg var blitt gravid. Fødte når jeg var 18, og hun er i dag 3,5 år. Er ikke sammen med barnefaren.
Med nr 2 begynte vi å snakke om barn allerede etter 1 mnd sammen. Han er 8 år eldre enn meg, og hadde ikke barn, men hadde et stort ønske om det. På en fest 1 mai 2009 ble vi enig med broren og svigerinnen min at vi skulle bli gravid i september, for da ville vi få i juni, og de ville bli like gamle! Men etter en stund la vi planen på is fordi sykdommen min blusset opp igjen, og legen ville jeg skulle vente.
Men så, i oktober, på en kontroll hos legen tok de en rutine urinprøve, og jeg var               G R A V I D!  var 6 uker på vei, og hadde ingen symptomer! Vi fikk helt sjokk, og følte oss ikke klar! p-piller denne gangen også.

Noen uker senere, i middagsbesøk hos bror og svigerinne, fortalte de at de var gravid! 9 uker på vei, jeg og sambo brøt ut i kor, VI OGSÅ! Og min ble født 1 juni 2010, 23 dager før termin, og nevøen min kom 16 juni, på termin. Og spiralen ble satt inn etter 6 uker, hehe. Ingen fler svangerskap på meg!

26.... vi begynte å planlegge da jeg nærmet meg 27... fikk første da jeg et stykke over 29.

26.... vi begynte å planlegge da jeg nærmet meg 27... fikk første da jeg et stykke over 29.

Har "alltid" vært glad i barn og hatt god kontakt med tantebarna mine, men bestandig tenkt at jeg skulle vente til utdanning og alt det der var på plass. Møtte min kjære da jeg var 16, ble gravid som 17 åring og fødte rett før jeg ble 18. Men vi tenkte aldri på at vi skulle ha barn i lag, tvert i mot. Angrer ikke et sekund på noe som helst!

Jeg var 19 da vi ble enige om å prøve. 20 da jeg ble gravid. 21 da Nora ble født. Nå kommer nummer to og tre snart, og jeg er nettopp blitt 23.

Tankene kom vel da jeg var 15-16 tenker jeg, raslet i eggstokkene Fikk første da jeg var nesten 20

Alltid hatt lyst på barn men  når vi var 21 ca ville vi ha barn,fikk da jeg var 22/23

Uff, nei jeg var klar altfor tidlig, 16 år. Heldigvis ble det ikke noe da, fornuften tok overhånd, for det ble slutt mellom meg og han jeg var sammen med. (sjokkerende hva? ettersom de fleste forhold i den alderen varer:p)

Men da jeg møtte min kjære samboer, og hadde vært sammen med han i 3 år, følte jeg igjen at nå var jeg klar. Jeg var da 23 år. Det var desverre ikke han, med sine 26 år, så det var bare å vente. 

I 2008 fikk jeg klarmelding, og i 2009 kom vår solstråle til verden, og i april i år, kom vår andre gullunge <3 

Bouncing buttplug skrev:
Tankene kom vel da jeg var 15-16 tenker jeg, raslet i eggstokkene Fikk første da jeg var nesten 20

Samme her.
Var babysjuk lenge før jeg fikk. :)
Ikke sånn at jeg hadde tenkt å få da, eller lyst til det da, men gledet meg til det.

19 da jeg fikk første og 21 da nr 2 kom ;) 
har drømt om barn siden jeg var 18:)

Back
Topp