Hvor gammel var du da du smakte kebab første gang? Og hvor gammel er du nå?

*Labambie

Forumet er livet
Mannen spiller tv-spill og jeg har altfor mye tid til å tenke på mye rart... Jeg smakte nemlig ikke kebab før jeg var 15 år og det var på det lokale gatekjøkkenet. Og da fikk en følelse av at det har "alle spist alltid". 
Jeg er 29 år nå.

Hva med deg?

Jeg var rundt 18 første (og siste) gang jeg smakte det, og jeg er 29 nå. Jeg var sent ute med å smake kebab, det var noe "alle" hadde spist i flere år..

18 år. Nå er jeg 24 

Kan ikkje tenke meg at eg smakte kebab før eg blei student, altså 19 år. Her på bygda tok det lang tid før kebaben gjorde sitt inntog :P No er eg forresten 33.

ikke smakt enda og jeg er 27

Neeeeei.. 12-13 kanskje? Jeg likte ikke kebab da jeg var mindre, kunne ikke fordra det faktisk..

Nå er jeg 23. Ikke det beste jeg spiser, men det går ned.

(hadde ei veldi kul jul da, det året alle lå flatt med matforgiftning pga ebabpizza.. Bortsett fra meg..:P)

Jeg husker jeg var på skamfylla i Tromsø i år 2000 og etter uteturen var det nattmat. Bestilte kebab og fikk noe rart kjøttdeig i pitabrød. Husker jeg lo så jeg skreik til han bak i skranken som mente det var kebab...  Håper de har blitt bedre der oppe. 

tror jeg var rundt 14 år jeg. Da var det liksom litt hipt :P
Er 83 modell ;)

vinglepia skrev:
ikke smakt enda og jeg er 27

Samme her.. Blir 28 til høsten.. Tviler igrunn på at jeg noensinne kommer til  å smake det. Frister bare ikke... hehe.. Godt mulig at det er veldig godt, men jeg er ikke veldig glad i mat, så det må virkelig friste for at jeg vil smake noe nytt

var 15/16 år, da hadde alle andre spist det for evigheter siden virket det som. Jeg og ei venninne gikk å kjøpte for måtte jo smake dette fantastiske greiene, men fyttikatta, tror vi tok 2 biter, resten gikk i søpla
Nå syns jeg en bra kebab er godt innimellom.

Labambie skrev:
Jeg husker jeg var på skamfylla i Tromsø i år 2000 og etter uteturen var det nattmat. Bestilte kebab og fikk noe rart kjøttdeig i pitabrød. Husker jeg lo så jeg skreik til han bak i skranken som mente det var kebab...  Håper de har blitt bedre der oppe. 

På ein kafé på Gol blei følgende servert under navnet kebabtallerken: opphakka karbonade, kinakål og thousand Island. Nydeleg godt, ja...

14. Er 24 nå.

16 år, aldri likt det. Husker jeg spiste salaten og pitabrødet til typen. Blir 29 år. 

19år og blir 33år
Jeg var nok den enneste i vennegjengen som ikke hadde spist det før , og det var da på et gatekjøkken i skien/porsgerun, har ikke funnet kebab som var så god som den

var vell en 16år, er no 28.

Hadde spist det de i Iran kaller kebab, og tyrkisk kebab mange ganger, men sånn "fylt pitabrød med skåret kjøtt" spiste jeg vel første gangen da jeg var 16 og vi var i Bodø på besøk hos noen vi kjente. 

Så kom jeg til Oslo og fikk virkelig sinnsvakt god kebab 4-5 år senere, og det var godt det, ikke som den på ett gatekjøkken i Bodø.

Jeg er 36. 

Smakte første gang når jeg var 14-15 og er nå 22. Spiser kun Campino kebab. Synes ikke norske kebaber smaker noe godt 

Back
Topp