Hvor gammel før DU mener det er greit med kebab?

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: STJERNE*

ORIGINAL: Ancita

Jeg ville ikke gitt barnet mitt hverken kebab, pizza eller hamburger jeg..
Vi spiser sunne måltider.. På lørdager har vi et kosemåltid, og da som regel Taco, Pastapenne, chicken tandoori osv.

Synes kebab og hamburger høres ut som kun smellfeite unger spiser.
Hvis jeg gir barna pizza, er den hjemmelaget, og da med mye sunt. + magert kjøtt[;)]

Åh, du slette tid... Dette tror jeg er det desidert dummeste jeg har lest her inne hittil i 2011. Gratulerer!

Jepp og foresten vist du vil spise BARE sunt. Må du kutte ut tacoen også.
Den er ikke sunn, med mindre du ikke har krydder/saus eller rømme i.
Har du det, så er du like langt på vei som en kebab..

Vi spiser overhode ikke BARE helt ren, sunn mat. Men heller taco enn en feit hamburger liksom. Helt utrolig at dere ikke forstår det. Det sier litt om dere også synes jeg[;)]

Da tror jeg du bør sette deg litt mer inn i kosthold før du prater. En hamburger er brød, 100% storfekjøtt, salat, og dressing. Dressingen kan man kutte ut.

Fiskepinner (med mindre du lager det selv) er fritert på forhånd er er dritfulle av fett og så og si blottet for ting som omega 3...

Åherregud det er det dummeste jeg har lest. Ser at du prøver desperat å forsvare det at du heller forer ungene dine med hamburgere enn fiskepinner. Men jeg regner med de fleste kan være enig med meg å si at et måltid fiskepinner, poteter og saus, grønnsaker er bedre enn en hamburger. Skjerp deg!
Jeg sier at JEG aldri gir ungene mine hamburger og kebab, du får gjøre hva du vil[;)]

[8|] Gjør det vondt når en tanke passerer tinningen eller? Jeg forsvarer ikke noe som helst jeg, har ikke noe behov for det for vi spiser ikke sånn mat. Jeg bare sier at du tydeligvis har et litt forvrengt bilde av sunt og ikke sunt. Men det kan du jo selvsagt få lov til å ha. Og disse her [;)]<--- kan du spare deg for, du virker absolutt ikke noe smartere om du trodde det.

Har jeg virkelig et forvrengt bilde av sunt og ikke sunt? Mener du det? Oh lordylord. Jeg liker ikke sånne som deg jeg[;)]

ORIGINAL: Enaj

Skjønte ikke helt hva du mente jeg[8|] Jeg ville heller valgt brødskive med leverpostei fremfor hamburger/kebab. Og er det galt å spise fiskepinner to ganger? Var jo ikke samme retten. Den ene dagen var det fiskepinner+poteter+grønnsaker.. Den andre gangen fikk barna potetstappe med makaroni og kvesta fiskepinner[;)] Så det såeh....

Når ble fiskepinner sunt ? Det er oppmalt fiskekjøtt fult av mel og salt og den skiten serverer du to ganger i uken til dine søte små ?!
Og pasta, når ble det så sunt da ? En hel haug med durumhvete.
Nå var ikke spørsmålet mitt hva du ville ha valgt mellom brødskiver og kebab ? Men jeg ville se en vanlig ukesmeny hos deg og da setter jeg spørsmålstegn på proteinene barna dine får når du setter opp brødskiver til middag og sier i samme innlegg at denne uken har du vært flink.

Du som skrøt at du var så sunn og perfekt, men syns ikke den menyen der er noe å rope hurra for [8|]

Nei du synes vel ikke det.. Overrasket meg ikke akkurat[;)][:D]

Lager fiskepinner selv jeg, tenk. Faen, jeg er perfekt.

Menneh, jeg aner ikke når jeg syns kebab er greit egentlig. Hjemmelaget indisk kebab kunne hun fått nå. Bruker lite salt i maten uansett.
Men sånn kjøpekebab i pitebrød med massemasse dressing. Ikke nå hvertfall, men hun er jo ikke et år en gang. Når hun blir litt større er det jo ok det, men tror jeg ville bedt om å få dressingen i et beger ved siden av, og så tatt på litt selv. Ikke gitt henne kebab som svømmer i dressing.

Men vi spiser sånt så sjeldent... Tror ikke jeg har spist kebab uten å være full på byen egentlig, så da er det vel et par år siden[8D] Eller kanskje én gang her hjemme. Men det er bare fordi jeg synes det er kjedelig, og er veldig glad i å lage mat selv.

Men nå fikk jeg nesten litt lyst på 

Æsj, der fikk du meg til og sette middagsplanene i kjøleskapet igjen, og jage gubben ut for og kjøpe kebab til hele familien. [8|][>:][8D][:D]

Hvor lurt det er, med tanke på at jeg nettopp er blitt bra etter omganssyken derimot.. [:-][8D]

Når de er 18 år og drita på vei hjem.....

Og ja, jeg hører vel inn under kategorien smellfeit, og jentungen skal også få kebab i dag.

Nå spiser jeg riktignok kebab eller burger kanskje 4-5 ganger i året, og dette er første gang jentungen på 3 år får kebab, så får jo folk bare tenke hva de vil hvis de ser oss.

Jeg tror ikke du forstår,

jeg ba deg legge ut en ukesmeny, ikke valg mellom det ene eller det andre. Du sier selv at du har vært flink denne uken og ramser opp en hel haug av mat uten næring eller proteiner. Ser du ikke at folk setter spørsmålstegn på dine ernæringskunnskaper da ?
Selv om en bhg serverer fiskepinner flere ganger i uken så trenger man vel ikke gjøre det hjemme også ?
Maten blir ikke noe sunnere bare fordi det er "bhg-mat".

Mener du virkelig det du sier? Menyen var fra denne uken, og JA jeg synes vi har vært flinke. Men stort sett er vi det. Vi spiser masse fisk og grønnsaker. Og masse frukt som mellommåltider. Vi ER en sunn familie. Sier ikke at alt vi spiser er helt 100 % sunt, jeg er ikke så forferdelig nøye. Men jeg gjør ikke som deg, å gir ungene kebab og hamburger. Heldigvis!
Men ser jo at du vil forsvare deg selv[;)]

Fiskepinner inneholder usunt fett, og en haug med tilsettninger som bakepulver, salt, mel osv..
Kjøttet i en hamburger en rent kjøtt fra storfe.
Så at fiskepinner er så utrolig mye sunnere enn en hamburger tror jeg faktisk ikke.

Vi spiser sunne måltider.. På lørdager har vi et kosemåltid, og da som regel Taco, Pastapenne, chicken tandoori osv.

Hvis jeg gir barna pizza, er den hjemmelaget, og da med mye sunt. + magert kjøtt[;)]

må bare spørre hvordan du lager burger jeg? den blir ikke mye usunn dersom du bruker karbonadedeig, grove sukkerfrie brød og salat vell.. dressing kan man jo fint droppe..

Fiskepinner inneholder usunt fett, og en haug med tilsettninger som bakepulver, salt, mel osv..
Så at fiskepinner er så utrolig mye sunnere enn en hamburger tror jeg faktisk ikke.

Heller fiskepinner enn en feit hamburger altså..[:)]må jeg si..

ORIGINAL: inamaria

må bare spørre hvordan du lager burger jeg? den blir ikke mye usunn dersom du bruker karbonadedeig, grove sukkerfrie brød og salat vell.. dressing kan man jo fint droppe..

Tenker på burger man kjøper på en burgersjappe eller lignende.. De er ikke spesielt sunne [;)]

nå er vel poenget at hamburgere ikke trenger og være feite og usunne, men faktisk kan være sunnere enn fiskepinner. Men noen klarer jo ikke annet enn og se andre sine feil, og henge seg opp i andres kosthold. [:-]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

nå er vel poenget at hamburgere ikke trenger og være feite og usunne, men faktisk kan være sunnere enn fiskepinner. Men noen klarer jo ikke annet enn og se andre sine feil, og henge seg opp i andres kosthold. [:-]

Enig den[;)]

Burger er som oftest IKKE rent kjøtt!! Har jobbet i en fastfood kjede da jeg var yngre og jeg tror ikke dere vil se innholdslisten![:-][&:]

Mener du virkelig det du sier? Menyen var fra denne uken, og JA jeg synes vi har vært flinke. Men stort sett er vi det. Vi spiser masse fisk og grønnsaker. Og masse frukt som mellommåltider. Vi ER en sunn familie. Sier ikke at alt vi spiser er helt 100 % sunt, jeg er ikke så forferdelig nøye. Men jeg gjør ikke som deg, å gir ungene kebab og hamburger. Heldigvis!

Hvis du leser mitt første innlegg så ser du at vi ikke spiser slik mat, men jeg pådrar meg ikke ansvaret for å lære opp alle andre til å spise sunt av den grunn. Og hadde jeg tatt på meg det, hadde jeg ihvertfall satt meg inn i hva som var sunn mat.

he he he..

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Carina har fått kebab siden før hun var to hun..[:-]

Er (faktisk) ikke snakk om at vi spiser hamburger og kebab hver dag, men enkelte ganger slår vi til med det ja. Så lenge en har et normalt, sunt kosthold ellers så ser jeg ikke hvordan det skader?
Det er jo faktisk ikke sånn at alt fettet fra det du (stjerna) anser som usunn mat egger seg direkte på rævva og blir der..[:D]

Og fiskepinner er faktisk ikke så herlig sunt altså.. EN fiskepinne inneholder gjennomsnittlig 55 kalorier (utenom stekefettet), mens en mcdonaldshamburger (for å ta ytterste spissen av det du må mene er usunt) inneholder 400.. Det er ikke store forskjellen når du tar i betraktning at en gjerne spiser i alle fall 3-4 fikepinner i et måltid. Legg da til potetstappen (vet ikke om du lager hjemmelaget som innehoder et tonn av stivelse, eller kjøper ferdig som inneholder.. Mye annet dritt) så har du faktisk ikke et såååå mye sunnere måltid enn en kebab i ny og ne..
Og jeg driter i om de får fiskepinner hver fredag i den barnehagen du jobbet i. Blir ikke sunnere av den grunn.

Det skriver jeg ikke for å "forsvare" noe som helst av det jeg gir barna mine (Jeg gir forresten mye heller ren fisk eller kylling enn fiskepinner 2 ganger i uka og brødskiver til "middag"), men fordi du bør komme deg av hesten din og innfinne deg med at du er like normal og feilfylt som resten av oss..[:)]

(Jeg kan forresten bekrefte at hverken jenta i HI eller foreldrene hennes er "smelfeite" eller spiser kun junkfood..[8D])

Det eneste jeg sier er at JEG, J-E-G gir aldri ungene mine fastfood. (det kalles nemlig fastfood, hamburger/kebab) JEG, J-E-G synes det høres usunt ut. JEG, J-E-G gir mye heller noen feite fiskepinner med grønnsaker enn Hamburger.. Dere er rare[;)]

he he he..

Beste argumentet ever.

Hvis du leser mitt første innlegg så ser du at vi ikke spiser slik mat, men jeg pådrar meg ikke ansvaret for å lære opp alle andre til å spise sunt av den grunn. Og hadde jeg tatt på meg det, hadde jeg ihvertfall satt meg inn i hva som var sunn mat.

he he he..

Det sier jeg også[:)]
Dette her var jo som å diskutere med et barn[:D]

Det eneste jeg sier er at JEG, J-E-G gir aldri ungene mine fastfood. (det kalles nemlig fastfood, hamburger/kebab) JEG, J-E-G synes det høres usunt ut. JEG, J-E-G gir mye heller noen feite fiskepinner med grønnsaker enn Hamburger.. Dere er rare

Du sier vel mer enn som så, når du sier du trur det kun er smellfeite og usunne foreldre som spiser kebab/hamrburgere blant annet.. [8|]

Back
Topp