Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hjelper det da? Vært plaget med migrene hele livet. Hjapl ikke i det hele tattJEG TAR!
Jeg sliter med migrene, og paracet er det eneste jeg får lov til å ta, så det tar jeg!
Mitt værste mareritt er å ligge å vri meg i migrenesmerter og ikke kunne få ta noe mot det. Da er det bedre at jeg tar et par paracet og kan dempe hodepinen før det utvikler seg.
Og det fungerer jo som regel.
Hjelper det da? Vært plaget med migrene hele livet. Hjapl ikke i det hele tatt
Har kronisk migrene. Gikk på topimax forebyggende hver morgen før jeg ble gravid. + deflocenac (?) og maxalt til anfallDet hjelper dersom jeg tar det på et tidlig stadie, altså mens det enda murrer.
Det er jo forskjell på migreneanfallene mine også, noen kan komme som et pang! Men stort sett begynner det å murre med vanlig hodepine, og går det for lenge uten at jeg slapper av, så utvikler det seg til migrene.
Men det hjelper ikke når migrenen herjer nei
Har begynt på magnesium nå, det sies å skulle hjelpe mot migrene.. så vi prøver!
Akupunktur er også noe jeg skal teste ut.
Etter fødsel skal jeg også prøve detox-fotbad, det skal visstnok være veldig effektivt mot migrene.
jeg har hormonell migrene, og får migrene-anfall mellom 1 og 2 ggr hver måned, som regel uken før og uken jeg har mensen. herlig!
Har kronisk migrene. Gikk på topimax forebyggende hver morgen før jeg ble gravid. + deflocenac (?) og maxalt til anfall
Topimax var stopp på blåresept for et par år siden. Da måttr jeg bytte tiø betablokkere. Fugerte DÅRLiG. Jeg fikk for lavt blodtrykk og ble helt rar. Så jeg får likevel topimax på blå resept. Men har vært bra for det meste i svangerskapet så håper jeg slipper å begynne på igjen med de!Jeg har også kronisk hormonell migrene Bruker stort sett diclofenac selv, og føler at den hjelper meg veldig godt!
Men jeg har resepter på imigran i både nesesprayform og sprøyte. Men diclofenac har hittil gitt såpass god virkning at det er den jeg har holdt meg til.
Men jeg tar ikke noe nå.
Ikke har jeg gått på forebyggende heller.
Ble anbefalt betablokker som forebyggende, men det er helt uaktuelt for meg.
Jeg er på leit etter noe alternativt som kan virke forebyggende, er så lei av medisiner!!
jeg tar magnesium hver dag, og merker stor bedring! Har langt mindre migreneanfall nå
Anbefales!
Ellers så er dette det jeg skal prøve:
Akupunktur
Og etter fødsel, dersom jeg ikke merker bedring, er dette noe jeg vurderer;
Detox fotbad (renser kroppen for giftstoffer, men skal ikke gjøres under graviditet)
Botox
Botox skal visstnok ha svært god effekt!