Hvor er det beste stedet å bo, jenter?

Lykke79

Glad i forumet
Vi må flytte før den lille kommer.. Er så i tvil om vi skal flytte ut av byen (Oslo), eller litt utenfor, som f.eks Asker. Uansett må vi bo litt sentralt, kommer nok til å jobbe i Oslo begge to. Heldigvis er vi ganske enige om hva vi liker og ikke liker, men vanskelig avgjørelse å ta uansett..

Hva mener dere? Hvor er det best å bo?

Oppegård er koselig og barnevennlig, kommer opprinnelig fra et sted like ved[:)] Men er liksom litt ferdig med det stedet nå føler jeg.. Og bare litt nærmere Oslo hadde vært et pluss, men er vel kanskje blitt litt for godt vant..[;)]

Grunnen til at vi vil flytte ut av Oslo er at vi savner HAGE!!!!! Jeg trenger ikke noe svært herskapshus, men hage vil jeg ha..

Vi har stor fin veranda, og masse skog og natur og lekeplasser i nærmiljøet, men på ingen måte det samme som at barna kan leke i hagen.. Og jeg vil ikke ha naboer på alle kanter, dritt lei av å ha en røykende nabo under meg, blææh..

Så vi satser på litt nord eller litt sør, men må være fort gjort å komme seg til byen. Jeg vil ikke bo alt for landlig heller.. Skulle gjerne hatt råd til hus på feks Grefsen eller Tåsen..

Asker er helt fantastisk,[:D] er oppvokst der, og skulle gjerne flyttet tilbake, hadde jeg bare ikke vært sammen med en altfor hjemmekjær mann, som bare vil bo i fredrikstad... eneste som er kjipt er den trafikken inn mot oslo, hvis dere kjører bil..[&:]

Son er jo et fint sted da:) Og ikke langt til Oslo med bil..

Trondheim!! Hehe neida [:D][:D] Nå har jeg aldri bodd i Oslo, er fra Skien, men dere får kanskje litt mer for penga litt utenfor byen? Litt større plass og hage? [:)]

Jeg savner innmari å ha veranda og hage jeg! Blir godt å flytte fra byen etterhvert.

Vi bor på Bogerud.

Utrolig deilig her med 2 min så er du i marka med badevann og masse turmuligheter. Mye fine barnehager og barneskoler.
Stille og rolig, samt bare 20 min på t banen så er du i byen. Eller 10 min med bil da!
Veldig bra idettsalag er det her også! hehe
Og ikke minst; ikke såå dyre leiligheter så man kan få noen kvadratmeter for pengene!
Kom hit!!

Både Asker og Bærum (stabekk, høvik, etc) har tog og da tar det kort tid inn til oslo på jobb! Ellers så kan du jo tenke andre veien nordstrand, ljan, bekkelaget, der er det masse fine hus og mer landlig og familievennlig!

Jeg er fra son, det syns jeg er perfekt men det er jo litt langt da, 45 min m tog...

Takk for gode tips!

Bounty: Kunne ikke vært mer enig, savner også hage..Misunner dere verandaen også da, i grunn kunne det holdt i første omgang..[:)] Og ja, skulle gjerne hatt råd til noe på Grefsen eller Tåsen, men med behov for tre soverom utelukker det seg selv litt i prisklasse..[8|]

Lillemas: Skjønner godt at du vil tilbake til Asker, men Fredrikstad er jo også nyydelig da! Spesielt om sommeren[:)] Gamlebyen er jo helt unik..

Hildus og Happygirl81: Soon..!!![:)] Smelt..[:)] Ihvertfall på sommeren..har faktisk aldri vært der på vinteren, kanskje litt mer tungvint sted å bo da? Og litt langt unna Oslo..

LilleNos: Trondheim har jeg bodd i da jeg tok master og skal aldri tilbake! Fytterakkern for et vær! Men litt idyllisk kan det jo være der også da.. [;)] Og ja, litt utenfor byen er jo mer fornuftig ..og større muligheter for veranda og hage[:)]

1gangs lykke: Takk for tipset om et nytt område jeg må sjekke ut..*Huske å adde Bogerudområdet på Finn.no*! Kanskje vi sees![;)]

Og Happygirl igjen: Ja, er litt forelska i Ljan og Norstrand altså..Havutsikt..Sukk[:)]

Mange muligheter!!!

Jeg er født og oppvokst i Oslo så vil i grunn ikke bo noe annet sted. Vi bor på Kjelsås, her er det veldig fint og barnevennlig. Bor ikke i hus, men har stor veranda og utsikt.

Det som er problemet i Oslo er at det er så dyrt hvis man skal ha hus med hage. Spesielt hvis man vil bo på fine steder samtidig som Nordstrand, Ljan, Grefsen osv.

Hvis jeg kunne velge uten å se på pris ville jeg bodd i Oslo og i nærheten av sjøen. Heller på Norstrand enn her på Kjelsås. Marka har jeg ikke så sansen for.

Men som Happygirl sier: Son er jo kjempe fint, eller hva med Drøbak? Der er det også superfint. Hvis jeg noen gang skal flytte ut av Oslo måtte det ha blitt til Drøbak [:D] Ville ihvertfall aldri gått andre vei mot Nittedal, Gardemoen osv. Er ikke så veldig glad i innlandet.

Ut mot Asker er det jo også veldig fint [:D]

Det som er så kjipt er jo at det er så utrolig mye trafikk, spesielt hvis man er avhengig av å jobbe i Oslo. Så av den grunn så forblir jeg i Oslo inntil videre, syns det er deilig å ha kort vei til sentrum også.

Ja gud, været i Trondheim er helt forferdelig. Alle årstidene på en dag. Og vinteren er laaang, for så å gå over til vår i to og en halv uke og så er det full sommer. Været er hvertfall en ting jeg ikke kommer til å savne når jeg flytter herfra. Alt det andre er det verre med... [8|]

Kjelsås er også veldig flott! Lett å bli forvirra av alle mulighetene.. Vi ønsker faktisk ikke å bo i hus, men rekkehus eller tomannsbolig hadde vært flott![:)] Med veranda! Stor forskjell på det og en "innestengt" leilighet midt i Oslo-gryta (selv om jeg trives her altså, supersentralt..[;)]) Situasjonen er også at med mini og min samboers to gutter blir vi jo 5 tilsammen (ihvertfall annenhver helg), og da går det ikke å bo i en toroms akkurat her, det er trangt nok som det er..

Men Drøbak ja.. DER har jeg alltid kunnet tenke meg å bo, synes det er kjempekoselig og så idyllisk![:)] Går jo i grunn endel busser derfra til byen også..

Kan tenke meg det blir mye å savne når dere skal flytte derfra, ja.. Man blir jo så knyttet til alt! Studerer du der, eller jobber?

vi driver å ser på prinsdal - er skikkelig koselig der.

ORIGINAL: Lykke79

Kan tenke meg det blir mye å savne når dere skal flytte derfra, ja.. Man blir jo så knyttet til alt! Studerer du der, eller jobber?

Studerer på Hist [:)] Ferdig med 2. året nå snart. Vi er begge fra Skien, men søsknene mine bor her opp med familiene sine da der født her, så blir litt rart å flytte og.. Men kjekt med besteforeldre nede i Skien da! [;)]

Men håper dere finner drømmehuset! [:D][:D]

Tusen takk![:D] Håper jeg også[;)]

Håper (og tror) du trives på Hist også! Jeg gikk på NTNU og var ihvertfall mer fornøyd med linja enn været der oppe[;)][;)] Godt at dere har besteforeldre og sikkert mange fler som venter på dere i Skien, men synes også det ville vært kjemperart/trist å flytte fra søsken..[8|] Men så er jo ikke Trondheim så langt unna heller lenger da, lett å besøke[:)]

Back
Topp