Hvor aktive er de små nå?

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Her åler han seg rundt overalt. Følger meg i alle rom og drar seg opp fra liggende til stående. Aller helst vil han vi skal holde han i hendene aå han kan gå bortover. (Og aller helst vil han løpe etter dyrene :hilarious:)
Hadde håpet han var litt liggende nyfødt litt lengre..:hilarious: Men jammen blir de fort aktive.
 
Svært lite aktiv, haha. Hun ruller fra rygg til mage (ikke omvendt), står i fanget, skyver seg selv bakover i mageleie. That’s it :hilarious: Så jeg har fortsatt baby :p
 
A har vært ganske rolig frem til nylig. Han ruller mye, men er ikke så innmari god på ålinga. Han elsker å stå og står overraskende lenge om jeg holder han i henda. Står og gynger litt på alle fire innimellom.

Men det som er mest interessant om dagen er å "sette seg opp". Da mener jeg at han fra liggende stilling bruker magemusklene til å løfte seg opp. Eldste min holdt ikke på sånn, han er helt drøy, holder på i søvne til og med :hilarious: Han kommer seg mer eller mindre opp i sittestilling, men ruller over på sida i en slags snerten divaposisjon :knegg: Han har virkelig ikke skjønt at han bør komme seg ordentlig opp på alle fire først. Veldig fornøyd selv med hva han han får til :D

Han har vært en kjemperolig og bedagelig baby, men har i det siste blitt myyye mer aktiv. Skifte bleier f.eks... omg ass, han er som en liten ål :wideyed:
 
Åling og planken(!) er tingen for tida. Bedre på armhevinger enn mora:hilarious: Ser ut som han er veldig nær å kunne sette seg opp selv og krabbe ordentlig også. Sitter veldig stødig, og god balanse stående når han holder noe.
 
Åling og planken(!) er tingen for tida. Bedre på armhevinger enn mora:hilarious: Ser ut som han er veldig nær å kunne sette seg opp selv og krabbe ordentlig også. Sitter veldig stødig, og god balanse stående når han holder noe.

Ja, utrolig bør tungt det egentlig er å gjøre alt de små gjør! En periode der mini lå på magen med armer og bein svevende ut i lufta, som om han hoppa i fallskjerm. Har selv prøvd å ligge sånn lenge. Og det er tungt!:hilarious:
 
Her åler han seg rundt overalt. Følger meg i alle rom og drar seg opp fra liggende til stående. Aller helst vil han vi skal holde han i hendene aå han kan gå bortover. (Og aller helst vil han løpe etter dyrene :hilarious:)
Hadde håpet han var litt liggende nyfødt litt lengre..:hilarious: Men jammen blir de fort aktive.

Akkurat som å høre deg snakke om min. Er helt likt her! Det går i ett. :laughing002
 
Veldig aktiv! Krabber rundt, reiser seg og går langs møbler. Supernysgjerrig og skal ta ALT! Ikke mye rolig permisjonstid :dance018
 
Veldig aktiv. Kryper rundt i huset, og skal helst følge meg hakk i hel:p Krabber ikke helt ennå, men er oppe i krabbestling og gynger. Elsker å stå. Når vi holder han oppe i stående er gleden stor.
 
Åler seg rundt, krabbet litt, sitter på rumpa å står der hun har mulighet til å reise seg. Mye å passe på for tiden :happy:
 
Han er aktiv, åler seg over alt, reiser seg opp og går så lenge han har noe å holde seg i (tvbord, salongbord osv) han setter seg opp selv og er generelt aktiv :wideyed: Våknet en morgen av at han hang over senga si på tur til å stupe over i min seng :eek: så nå er senga senket :dance018
 
Jenta vår har vært skikkelig baby lenge. Veldig rolig og snill. Er først nå de siste ukene at hun har begynt å åle seg fremover (tidligere bare dro hun seg rundt i store sirkler på gulvet) og har også begynt å stå litt mer, men ikke uten god støtte så tror det blir litt mer å passe på nå fremover. Føler vi har virkelig fått nyte babytiden leeeenge :)
 
Back
Topp