Hvor aktive er de små nå?

En tråd i 'Mai 2018' startet av Mamma til mini, 22 Des 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mammatil1.2018 Flørter med forumet

Her åler han seg rundt overalt. Følger meg i alle rom og drar seg opp fra liggende til stående. Aller helst vil han vi skal holde han i hendene aå han kan gå bortover. (Og aller helst vil han løpe etter dyrene :hilarious:)
    Hadde håpet han var litt liggende nyfødt litt lengre..:hilarious: Men jammen blir de fort aktive.

2. Storkebaby Glad i forumet Sommerfuglene Mailykke 2018

Svært lite aktiv, haha. Hun ruller fra rygg til mage (ikke omvendt), står i fanget, skyver seg selv bakover i mageleie. That’s it :hilarious: Så jeg har fortsatt baby :p

3. Mammatil1.2018 Flørter med forumet

Så deilig egentlig da! Han her gjorde også det, men plutselig over en helg, så eksploderte det.

4. KaliMa Forelsket i forumet Mailykke 2018

A har vært ganske rolig frem til nylig. Han ruller mye, men er ikke så innmari god på ålinga. Han elsker å stå og står overraskende lenge om jeg holder han i henda. Står og gynger litt på alle fire innimellom.

Men det som er mest interessant om dagen er å "sette seg opp". Da mener jeg at han fra liggende stilling bruker magemusklene til å løfte seg opp. Eldste min holdt ikke på sånn, han er helt drøy, holder på i søvne til og med :hilarious: Han kommer seg mer eller mindre opp i sittestilling, men ruller over på sida i en slags snerten divaposisjon :knegg: Han har virkelig ikke skjønt at han bør komme seg ordentlig opp på alle fire først. Veldig fornøyd selv med hva han han får til :D

Han har vært en kjemperolig og bedagelig baby, men har i det siste blitt myyye mer aktiv. Skifte bleier f.eks... omg ass, han er som en liten ål :wideyed:

• Liker Liker x 1
  5. Nekinna Glad i forumet Mailykke 2018

Her åles det overalt og hun liker å sitte

6. Joggejenta Mamma til Eva 09.10.14 <3 Mailykke 2018 Oktoberskatter 2014

Åling og planken(!) er tingen for tida. Bedre på armhevinger enn mora:hilarious: Ser ut som han er veldig nær å kunne sette seg opp selv og krabbe ordentlig også. Sitter veldig stødig, og god balanse stående når han holder noe.

• Liker Liker x 1
  7. Mammatil1.2018 Flørter med forumet

Ja, utrolig bør tungt det egentlig er å gjøre alt de små gjør! En periode der mini lå på magen med armer og bein svevende ut i lufta, som om han hoppa i fallskjerm. Har selv prøvd å ligge sånn lenge. Og det er tungt!:hilarious:

8. Mammalicious Glad i forumet Mailykke 2018

Akkurat som å høre deg snakke om min. Er helt likt her! Det går i ett. :laughing002

• Liker Liker x 1
  9. Storkebaby Glad i forumet Sommerfuglene Mailykke 2018

Både og :) Hun blir frustrert over å være lite mobil, så jeg håper hun knekker en av kodene snart :)

10. Håpefull☺️ Glad i forumet Mailykke 2018 Augustbarna 2021

Veldig aktiv! Krabber rundt, reiser seg og går langs møbler. Supernysgjerrig og skal ta ALT! Ikke mye rolig permisjonstid :dance018

• Morsom Morsom x 1
  11. justme88 Gift med forumet Juli13-jentene

Krabba overalt.. så her må han holdes øye med hele tiden :O

• Uenig Uenig x 1
  12. Snorkfrøkna_90 Elsker forumet Mailykke 2018 Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Veldig aktiv. Kryper rundt i huset, og skal helst følge meg hakk i hel:p Krabber ikke helt ennå, men er oppe i krabbestling og gynger. Elsker å stå. Når vi holder han oppe i stående er gleden stor.

13. lilletrulte Flørter med forumet

Åler seg rundt, krabbet litt, sitter på rumpa å står der hun har mulighet til å reise seg. Mye å passe på for tiden :happy:

14. Turbotrolla Elsker forumet Mailykke 2018 Septemberbarna 2019

Han er aktiv, åler seg over alt, reiser seg opp og går så lenge han har noe å holde seg i (tvbord, salongbord osv) han setter seg opp selv og er generelt aktiv :wideyed: Våknet en morgen av at han hang over senga si på tur til å stupe over i min seng :eek: så nå er senga senket :dance018

15. Peanut2018 Gift med forumet Septemberbarna 2019

Jenta vår har vært skikkelig baby lenge. Veldig rolig og snill. Er først nå de siste ukene at hun har begynt å åle seg fremover (tidligere bare dro hun seg rundt i store sirkler på gulvet) og har også begynt å stå litt mer, men ikke uten god støtte så tror det blir litt mer å passe på nå fremover. Føler vi har virkelig fått nyte babytiden leeeenge :)

Del denne siden