Hvor aktive er babyene nå?

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Her var hun på farten allerede den dagen hun fyllte 6 mnd. Ålte seg over alt, og lysestaker og annen pynt som har stått på gulvet må plutselig vekk og hun må nesten overvåkes :P Nå er hun rett rundt hjørnet for 7 mnd dagen og hun øver seg på å komme seg opp på alle fire. beina vil, men armene henger ikke helt med enda :P

Hvordan er deres?

Hun har vært i krabbeposisjon i over en mnd nå, har så smått begynt å krabbe BAKOVER hehehe :) hun kommer seg rundt overalt, mest med å rulle rundt og i sirkler:) tror ikke det er lenge før hun krabber :)

Hun har vært i krabbeposisjon i over en mnd nå, har så smått begynt å krabbe BAKOVER hehehe :) hun kommer seg rundt overalt, mest med å rulle rundt og i sirkler:) tror ikke det er lenge før hun krabber :)
Oi! Ei frøken som virkelig vil opp og frem altså så morro når de begynner å komme seg frem ☺her i huset er det veeeldig morro å bruke beina mine som hinder for lekene sine, og når hun skal over bruker hun beina i krabbing, men når hun ligger på gulvet må hun skjønne greia med armene før hun er helt i krabbeposisjon ☺ sitter din selv?

Oi! Ei frøken som virkelig vil opp og frem altså så morro når de begynner å komme seg frem ☺her i huset er det veeeldig morro å bruke beina mine som hinder for lekene sine, og når hun skal over bruker hun beina i krabbing, men når hun ligger på gulvet må hun skjønne greia med armene før hun er helt i krabbeposisjon ☺ sitter din selv?

Hun har ikke satt seg opp ennå, hun er lissom på vei til det, men er der bare halvveis:) setter jeg henne på gulvet, så sitter hun en bitteliten stund (vet man ikke skal sette de opp før de sitter selv, men har prøvd ett par ganger for å se om hun holder balansen)

Men er veldig morro når de begynner å utforske:) hun blir helt vill når hun ser ledninger :-P så disse har vi fjernet hehe

Han er bare 5,5 mnd, men har begynt med lignende krabbeposisjon og kan åle seg litt framover :) men beveger seg mye sidelengs og rullende! Han elsker å stå selv med støtte, men klarer jo ikke å løfte seg opp selv enda. Blir spennende å se på utviklingen framover!

Her går det i full fart fremover! Hun krabber/kravler på en slags butterfly-måte (type svømming) :P Gjort det siden like før hun fylte 6 mnd. Hun kommer seg hvor enn hun vil, nesten skummelt hvor effektiv hun er.. Hun er stadig opp i "ordentlig" krabbeposisjon, men greier ikke helt å skjønne hvordan hun skal flytte armer og bein for å komme seg framover. Veldig gøy å følge med på :) Hun greier ikke å sitte selv, faller bakover med én gang!

Snuppa mi er 6 mnd. Hun reiser seg opp i krabbeposisjon, men har ikkje knekt koden på å flytte seg fram. Liggene skyver hun seg kun bakover... Hun kan sitte selv :)

Snuppa mi er 6 mnd. Hun reiser seg opp i krabbeposisjon, men har ikkje knekt koden på å flytte seg fram. Liggene skyver hun seg kun bakover... Hun kan sitte selv :)
gøy! Jeg har hørt det kan ta si tid før de klarer å skjønne hvordan de flytter seg fremover i krabbeposisjon. Her har hun begynt med å åle seg.. SÅ morro å se hvis hun blir skikkelig ivrig å vil skynde seg frem til meg, pappan eller ei leke.. nesten som hun springer :P

Hun har rullet rundt over alt og alle veier en måneds tid nå. Ikke så mye fremover og bakover, men masse rulling:D
Hun prøver å komme seg opp på knærne, men det er visst lettere i grinda enn på gulvet. Gulvet er nok litt for glatt:p
Hun ble 6 mnd om lørdag

Hun har rullet rundt over alt og alle veier en måneds tid nå. Ikke så mye fremover og bakover, men masse rulling:D
Hun prøver å komme seg opp på knærne, men det er visst lettere i grinda enn på gulvet. Gulvet er nok litt for glatt:p
Hun ble 6 mnd om lørdag
Første gang hun gjør nye triks her i huset skjer det alltid i grinda.. den hadde vi på plass fra dag en, og den har blitt flittig brukt. Hun føler seg sikkert litt tryggere der og kan prøve litt mer. Så når hun klarer det trikser hun villt på gulvet også ☺

Første gang hun gjør nye triks her i huset skjer det alltid i grinda.. den hadde vi på plass fra dag en, og den har blitt flittig brukt. Hun føler seg sikkert litt tryggere der og kan prøve litt mer. Så når hun klarer det trikser hun villt på gulvet også ☺
Kjøpte ikke før hun begynte å rulle overalt vi da. Men nå har jeg litt mer kontroll om jeg må på do osv:)

Her så ble hun 6mnd for en uke siden. Hun er VELDIG aktiv :o ligger på gulvet å spreller som en fisk. Åler seg bakove, roterer 360 grader når hun ligger på magen. Vi har måttet rydde vekk ting idag fra hylla under bordet for hun river ut alt :p hun er lynkjapp :o

Hun løfter seg opp med armene og beina i krabbestilling men hun får det ikke helt til ennå, men det er like før :D

Her rulles det, åles, krabbes og i det siste begynte hun å sette seg halvveis opp (støtter seg på den ene handa). Det går altfor fort gitt!

Min nærmer seg 7 mnd. Han setter seg ikke opp selv enda, men begynner å ha ganske stabil sittestilling. Han ruller begge veier, og åler seg ved å dra med høyre arm og sparke fra med venstre fot. Han har ikke kommet seg opp på knærne enda, men han har rompa i været som en åme noen ganger:smug: Artig å lese om de ulike teknikkene som "velges" blant babyene våre!

6 mnd i dag :D han klarte endelig å rulle seg fra mage til rygg på tirsdag så nå ruller han overalt. Spreller masse og snur seg med klokken. Han har ikke skjønt dette med å åle seg frem og tilbake ennå så tror det blir en stund og vente på krabbingen. Sitter stødig og godt i fang og i stol men ikke alene. ;)

Redigert: Han er sterk og vil ha tak i ting så stelling foretas ofte på gulvet og ikke i høyden :P

6 mnd i dag :D han klarte endelig å rulle seg fra mage til rygg på tirsdag så nå ruller han overalt. Spreller masse og snur seg med klokken. Han har ikke skjønt dette med å åle seg frem og tilbake ennå så tror det blir en stund og vente på krabbingen. Sitter stødig og godt i fang og i stol men ikke alene. ;)

Redigert: Han er sterk og vil ha tak i ting så stelling foretas ofte på gulvet og ikke i høyden :p
haha! Det er så morro å se når de snurrer rundt som en sekundviser :P her har hun begynt å klstre over beina mine på gulvet, og da må hun i krabbeposisjon, men uten om det er det ikke like enkelt.. gulvet er jo så glatt :P

Mini krabbet skikkelig for første gang på lørdag, satt seg selv opp søndag, og reiste seg opp langs bordet mandag... helt utrolig hvor fort det går!!! Hun blir 7mnd 2.feb.

Han kan ikke sitte helt selv, men sutter stødig i spisestolen, han krabber ikke men er rask som lynet bortover gulvet og han er oppe i krabbestilling ofte. Men at han er aktiv er det ikke tvil om selv om han ikke ruller fra rygg til mage eller reiser seg opp. Derimot er det fryktelig morsomt å spise på ladere og skjøteledningen, angripe varmeovnen, rive ned fargeblyanter, tepper og leke med veden. For ikke å snakke om at å tømme kurven min med ullsokker er hysterisk festlig og gjerne røsket ned noe mer han kommer over. Så han må passes på bestandig eller legge han på rygg med babygymmen så får han ikke gjort noe ugang :P

Han kan ikke sitte helt selv, men sutter stødig i spisestolen, han krabber ikke men er rask som lynet bortover gulvet og han er oppe i krabbestilling ofte. Men at han er aktiv er det ikke tvil om selv om han ikke ruller fra rygg til mage eller reiser seg opp. Derimot er det fryktelig morsomt å spise på ladere og skjøteledningen, angripe varmeovnen, rive ned fargeblyanter, tepper og leke med veden. For ikke å snakke om at å tømme kurven min med ullsokker er hysterisk festlig og gjerne røsket ned noe mer han kommer over. Så han må passes på bestandig eller legge han på rygg med babygymmen så får han ikke gjort noe ugang :p
Haha! Nyt muligheten til å legge han på ryggen så lenge du kan. Plutselig er det over også :p det er så morro når de begynner å bli større og de forstår mer av verden rundt seg :) her var hun oppe i krabbe stilling sånn skikkelig skikkelig i går :D

Back
Topp