Hvor aktiv er pappa

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
I barne oppdragelsen?

Me samarbeider om alt.
Ingen tar avgjørelser uten å spørre den andre. (og da meiner eg ikkje småting som hvilke klær ungene skal ha på seg osv) :)

Noen ting er eg uenig i, og andre er han uenig i. Da får begge komme med sine argument, og så kommer me til et felles kompromiss. :)

Me samarbeider om alt.
Ingen tar avgjørelser uten å spørre den andre. (og da meiner eg ikkje småting som hvilke klær ungene skal ha på seg osv) :)

Noen ting er eg uenig i, og andre er han uenig i. Da får begge komme med sine argument, og så kommer me til et felles kompromiss. :)
Høres ut som et godt samarbeid:)

Han er veldig aktiv. Mye med barna, og bidrar med bleieskift og alt. Men vi er litt forskjellige. Han hadde aldri skiftet bleie da vi først fikk barn og var veldig usikker i starten, men jeg lærte han det. Vi har jenter, så han lærte å tørke forfra til bakfra og er helt super nå.

Vi er grunnleggende enige i teorien, han ikke alltid like gjennomtenkt i praksis. Men sjelden jeg reagerer på noe han sier, de gangene det har vært det har han vært alt for brå og sint fordi han er sliten. Stort sett jeg som er tilstedeværende med ungene og griper mer aktivt inn om det er noe, mens han ikke er så nøye på det.

Han er veldig aktiv. Mye med barna, og bidrar med bleieskift og alt. Men vi er litt forskjellige. Han hadde aldri skiftet bleie da vi først fikk barn og var veldig usikker i starten, men jeg lærte han det. Vi har jenter, så han lærte å tørke forfra til bakfra og er helt super nå.
Så digg å høre at det er så mange flinke der ute

Vil si at vi er ganske likestilte, men jeg er stort sett den som tar avgjørelser, han er mer usikker og jeg er veldig sikker. Han er stort sett enig med meg:) Men det er ikke sånn at jeg overstyrer han eller noe, jeg er bare mer aktiv i oppdragelsen på en måte.

Vil si at vi er ganske likestilte, men jeg er stort sett den som tar avgjørelser, han er mer usikker og jeg er veldig sikker. Han er stort sett enig med meg:) Men det er ikke sånn at jeg overstyrer han eller noe, jeg er bare mer aktiv i oppdragelsen på en måte.
Det syns jeg beskrev oss på en veldig god måte. Vi er likedan :)

Veldig aktiv. Vi tar avgjørelser sammen, vi har like regler hjemme her og når de er hjemme med han. Både han og jeg stiller opp sammen på alt ungene er på osv osv.
Klart vi kan være uenige, men vi løser det alltid. Veldig viktig for oss at vi er på lik linje med samme regler siden vi ikke bor sammen. Det nytter ikke for ungene å få ett nei av meg også ringe til pappa å be om lov. De har prøvd, men skjønner nå at sier en nei så sier begge nei ;)

Vi er like aktive =)

Veldig aktiv. Vi tar avgjørelser sammen, vi har like regler hjemme her og når de er hjemme med han. Både han og jeg stiller opp sammen på alt ungene er på osv osv.
Klart vi kan være uenige, men vi løser det alltid. Veldig viktig for oss at vi er på lik linje med samme regler siden vi ikke bor sammen. Det nytter ikke for ungene å få ett nei av meg også ringe til pappa å be om lov. De har prøvd, men skjønner nå at sier en nei så sier begge nei ;)
Det var slik vi gjorde det. Sa pappa nei ringte vi modern hun sa ja..... Men tror mamma mistet stemmeretten da jeg var 10 for pappa ble dø frustrert :)

Vi er vel like delaktige:) Eneste problemet vi har, er at han selv har hatt en mer fri oppdragelse, sånn type "gjør hva du vil, så lenge du er snill":p Den oppdragelsen fungerer ikke på barna våre, så er vel litt uvant for ham:)

Vi oppdrar ikke så mye enda, men vi er enige om det grunnleggende.
Den av oss som blir spurt først har veto, så det nytter ikke å gå til den andre for å få et annet svar. Vi er også enige om å snakke om ting, for vi bor der jeg har vokst opp (litt mer urbant) mens han har vokst opp på ei øy i havgapet. Det førte til at vi måtte ta en prat før vi kjøpte hus, fordi dette huset ligger på et sted som gjør at ungene må ta rutebuss til skolen. Helt greit for meg, veldig spesielt for han som har vokst opp et sted bussene ikke går :P

Vi gjør vårt beste for at det skal være likt, han gjør sitt beste. Men måtte først "oppdra" han :P
Men tar av meg hatten for sambo for han har vært med guttene i to år og absolutt tatt på seg fars rolle og gjør det han kan ift oppdragelse. Men er nok ikke lett når man ikke har barn fra før å hoppe rett inn i et familie liv med to unger på fem år (som de var den gangen)

Back
Topp