Hvor aktiv er du?

blessed

Betatt av forumet
I hverdagen? Er blitt såååå lat! Har ikke trent på sikker 1 1/2 mnd og går lite turer.. Bekkenet er ikke bra men burde holdt meg litt aktiv hvertfall.. Har så lite energi.. Med storebror trente jeg gjennom hele svangerskapet og gikk mye turer!
Men sliter så med den høye pulsen! Blir heilt gåen etter en kort avstand :o

Vært veldig "lat" i snart 4 uker, men skyldes at jeg har lite energi om dagene. Enkelte dager klarer jeg ikke annet enn å ligge i ro. Blir fort andpusten, ofte svimmel og sliten. Har dager der jeg er litt aktiv og får gjort unna husarbeid og blir med typen på butikken og tilbake så jeg får meg frisk luft :p

Er også mulig jeg har utvikla svangerskapsdiabetes...

Jeg er ikke flink til å trene til vanlig, så trening har det blitt lite av gitt. Men jeg går minst en times tur med hunden hver dag, det er veldig deilig :) Håper på å fortsette med det hele veien, men begynner å få såpass vondt i hendene etterhvert pga hevelse at jeg er usikker på hvor lenge jeg får holdt på :( Men enn så lenge går det i alle fall strålende :)

Ellers har jeg lite energi, og det blir mye tid på sofaen skal jeg være ærlig. Men sånn er det nå bare.

Prøver å gå tur med hunden hver dag, men ikke alltid jeg klarer det. Bekkenet er helt forferdelig for tiden, så noen dager er jeg gla bare jeg klarer å bevege meg rundt i hus! :/

Jeg går veldig mye hver dag.. Istedenfor å ta buss så velger jeg ofte å gå. Nå som jeg ikke jobber skal jeg bli flinkere til å gå turer. Kanskje svømme litt iblant :D

Jeg trener 2-3 ganger i uka og går tur i helger :) sliter med bekkenet, men føler at treninga hjelper!

Jeg prøver å trene, men det blir veldig lett og tilpasset trening. Jeg kan overhode ikke gå mer, så trening er tilpasset yoga, kort-korte sykkelturer, svømming (eller mer bading:oops: ) eller lett styrketrening. Det er vel bare syklingen som får opp pulsen min for tiden. Eller pulsen er jo høy bare av å ligge på sofaen da. :meh: Innimellom føler jeg at den veldig lette treningen er bortkastet, fordi den aldri kan kompensere for at jeg er så utrolig passiv resten av døgnet. Men prøver å si til meg selv at det er bedre enn ingenting, og at jeg raskt kommer i hverdagsform igjen etter fødsel når bekkenet blir bedre. :)

Nada, ingenting :p gjør det "vanlige". Leker ute med snuppa og kan løpe korte strekninger når vi løper omkamp, men ellers er det mye sofasliting. Har ikke vært å trent siden 18 desember! :p Gleder meg til å få ut denne ungen så jeg får trent igjen :D

Har jo gått tur med hunden en gang til dagen frem til nå. Tror sambo må ta litt over siden jeg sliter mer med bekkenet og en liten som knør seg så langt ned i bekkenet at det er vondt å gå :p Var på IKEA idag og magen var nesten konstant hard. Føler den veier ett tonn til tider :o Prøver å være i bevegelse til tross, men må si jeg er veldig spent på den turen til dyreparken i slutten av måneden :rolleyes:

Jeg har veldig kraftig bekkenløsning, så den begrenser meg masse. Klarer ikke gå noe særlig før det er vondt.

Klarer ikke å være spesielt aktiv takket være svært svingende stoffskifte og voldsomt med kynnere. Blir med hverdagsstell av hesten (som syns det er TOPP å være plenpryd). Savner å ri, skulle ønske jeg kunne fortsatt ut svangerskapet :/

Trener ikke, men har en superaktiv kar på 1,5 år som jeg må holde følge med :p blir mye avslappning også pga bekkenet, så far tar mye, men jeg må jo bidra :)

Jeg jogger fortsatt litt, går toppturer og går turer, pluss at jeg nesten aldri ligger på sofaen før Kl bikker 20 på kvelden :) føler jeg kanskje snart bør bli litt flinkere til p lytte til kroppen, og la meg selv slappe av litt :) har alt for lite jern, så jeg blir helt kjørt etter en joggetur, men synes det er litt godt p kjenne kroppen funker:)

Jeg har sluttet med jogging pga kraftige ligamentsmerter men utenom det trener jeg som før 5-6 ggr/u. Tilpasser såklart styrkeøvelser og slikt, og intensiteten er kraftig redusert. Kjenner det i bekkenet og rygg etter en dag på jobb og om jeg blir for inaktiv, men en time på treningssenter fikser det meste. Håper det fortsetter slik fremover for slik som det har vært frem til nå har det og vært gravid gått som en lek.:smiley-bounce015

Trener ikke lenger men prøver å gå turer :-) Har siste uken også pusset opp badet mens samboeren og mini var på ferie og da var det 15 timers arbeidsdag med masse bæring og diverse. Så rimelig sliten etter så lange dager. Er verre å gå tur da jeg får mye nedpress og vondt i halebeinet, samt kynnere. Men prøver å få det til selvom.

Jeg jobber 100 %, Men er mindre aktiv ellers utenom jobb. Får ikke lov å trene hest av foreldrene mine og samboer. Hadde trent hesten stort sett hver dag om jeg fikk lov:-P men å Gjør husarbeid gr dårlig. Kan støvsuge ett rom så kjenner jeg det litt i ryggen/bekkenet. Har ikke fått bekkenløsning enda. Er 30+6. Så bank I bordet . Håper det holder seg borte.

Var flink å trente i starten, men nå er jeg bare blitt lat:rolleyes: Jeg har en aktiv jobb da, så når jeg er på jobb (bare noen dager i uken) så er jeg jo til dels aktiv og går mye..men dessverre har jeg i det siste fått ekstremt vondt i lysken når jeg går mye, så har gitt bort flere av vaktene mine, og da blir det ikke mye aktivitet bortsett fra å gå til butikken... :)

Har lagt inn skritteller på mobilen så nå satser jeg på å minimum 45 minutter med bevegelse hver dag og 10000 skritt. Har vært superlat og lagt på meg mye disse månedene så nå er det sukkerstopp og gåturer hver dag. Vet også at det påvirker humøret mitt når jeg ikke får bevegd meg så det er nok en medvirkende årsak til depresjonen jeg får behandling for. Jeg har lagd meg en motivasjonsbok som jeg legger inne sunne oppskrifter, treningsøvelser og treningsmål til tiden etter fødsel :) pluss at jeg har innvilget meg et abonnement på et treningsmagasin.

går tur med hundene & vasker/støvsuger gulv thats it! har 0 energi + bekkenløsning så etter en vaske økt blir det minst en time på sofan XD er så glad begge hundene våre er late kose syke dyr som ikke klager over at mor ikke orker å gå 1 time tur hver dag... akk nå ligger jeg foran vifta med en middags tallerken på bordet & en hund på puta bak hode mitt. vi koser oss :)

Back
Topp