Hvofor i helvette

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Tonjemoren

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Tonjemoren

Blir så utrolig provosert av slike tråder! snakk om å være egoistiske!! Vi har det så forbanna mye bedre her i norge enn i andre land!! Selvfølgelig er det flere ting som kan bli bedre, men det å ikke unne mennesker som har det mye verre enn oss å kunne bo i et trygt land, hvor de kan gi barna sine en verdig oppvekst er egoistisk! Blir rett og slett kvalm av flere av holdningene her inne!! [:'(] dere budre skamme dere og tenke litt lenger enn den lille boksen dere lever i!!

Når vi snakker om å leve i en liten boks[:-] Er du ikke klar over hvordan mange har det du? Jeg er overrasket over hvor mange som ikke vet at ikke alle har det bra i dette lille land jeg[8|]

Selvfølgelig er jeg klar over det! men er ikke du klar over hvor mange mennesker i verden som har det så mye verre enn de som har det verst i norge??? Selvfølgelig skal man ta vare på de som bor i dette landet, det er jeg sikker på at alle ønsker, men vi må også ha solidaritet og nestekjærlighet for de mennesker i verden som har det grusomt, og som trenger hjelp av oss. Det at innvandrerbarn får gå i norsk barnehage er helt fantastisk, for da får de et godt grunnlag for å bli integrert i det norske samfunnet! Det er jo ikke deres valg å komme til et helt fremmed land! Jeg har selv vært en av de som har levd under fattiggrensa i Norge, og vet godt at det ikke er enkelt... men vi er utrolig heldige som har mulighet til å overleve selv om vi er så uheldige og ikke har mulighet til å forsørge oss selv. Vi har ingen krig og religionsforfølgelse for eksempel.... det jeg prøver å si er at vi har mulighet til å hjelpe mennesker som har det verre enn oss, så da bør vi være glade for det.

Ja jeg må si jeg tenker på barna i Afrika når jeg holder min morfar i hånden og han skriker av smerte og trygler meg om å drepe han fordi han har to typer kreft og han får ikke smertestillende. Jeg følte virkelig at jeg kunne si til min onkel når han avruste seg selv at han ikke skulle klage over smertene når han ikke fikk medisiner fordi de ville slå ut på urinprøvene. Må ikke syte nå¨r man har knust begge hoftene og tarmene ikke tillater deg og ete fordi de har kuttet tarmen din. Må ikke syte når du ikke klarer å sitte deg ned på do skålen og du ikke klarer å gå inn i sengen fordi 1. Du har så store smerter at du ikke kan reise deg fra sofaen og 2. din elskede kjæreste døde på gulvet der inne i slutten av tredveårene og du har ingen å henvede deg til. De som har sett nær slekt,voksne menn grine fordi behandlingen de får er så uverdig tenker på å redde sine egne. Gjør de ikke det er de hjerterå. Vi må redde våre egne og om det er egoistisk,so be it. Jeg GREIN når jeg så min morfar svinne hen. Og jeg blir lei meg når jeg ser at våre eldre ikke får en verdig avslutning.

Huff, ja forstår jo godt din frustrasjon, og det der unnder jeg ingen å oppleve... dessverre blir mennesker syke og har veldig vondt, og får ikke den avslutningen på livet som de fortjener.... vi er heldigvis såpass heldige at det er et fåtall som opplever noe så forferdelig, men det er selvfølgelig ikke mindre vondt å lese om dine opplevelser for det.

Hadde en kamerat som kommer fra Afrika, og der hadde han som liten gutt vært vitne til at hele familien ble henrettet mens de sto på rekke og rad. Like før det var hans tur til å bli skutt,klarte han på mirakuløst vis å stikke av. Han ble "bare" skutt i den ene foten i et forsøk på å stoppe han. På en eller annen måte møtte han noen som hjalp han til å etterhvert komme til Norge, hvor han fikk en verdig oppvekst med hjelp av staten som gav han de økonomiske midler han trengte for å leve...

Syns det er helt idiotisk at innvandrere skal ha rett på mer enn oss.
For all del integrer dem, hjelp dem, men IKKE mer enn oss andre. Syns virkelig ikke utlendinger fortjener noe særbehandling, ihvertfall ikke når den går ut over det norske folk! Syns de burde være intressert i å lære seg norsk selv ikke bli tvunget til det, vil de ikke integreres så får de dra igjen. Ikke gjøre om norge til det som passer dem.

Å kutte ned på kontantstøtten gir folk mindre valgfrihet. Som folk så tydelig ville er vi i klørne på diktatorene i regjeringen. For ja, de vil ta bort alt av valgfrihet.

Å kom ikke her å si at alle i norges land har det såå godt og vi har ingenting å klage over. Bare for at noen i andre verdensdeler har det ille betyr det ikke at resten av verden ikke kan ha det ille vi også utifra vårt ståsted. Har sett mye dritt her i norge som beviser at bak fasaden er ikke norge et så rosenrødt land å bo i. Jo, vi har mange goder, men mange negative sider også.

Må bare si WOW, glad jeg ikke deler meninger med majoriteten i denne "debatten"...

1. Det lønner seg ikke for barna at foreldrene deres prater norsk til dem, om foreldrene prater gebrokkent norsk. Barna lærer å snakke slik du lærer å snakke til dem. Om jeg f.eks. prater babyspråk til ungen min, og sier "itte" i stedefor "ikke" til henne osv. så vil ungen min tro at det er slik vi skal prate. Det er bedre at barna går i barnehage og lærer språket fra noen som faktisk kan snakke språket, så kan foreldrene snakke morsmålet sitt til ungene sine.

2. Aleneforeldre kan få enda mer redusert pris om de ikke jobber, enn invandrerne skal få om dette går igjennom. Snakker vi dritt om dem og blir mer "rasistiske" (som noen så pent kalte det for) av den grunn. Nei. Fordi vi vet at de er i en situasjon hvor de trenger denne støtten. Vi lever i et samfunn hvor vi faktisk kan få hjelp hvis vi sliter.

3. At kontantstøtta reduseres, kan være til hjelp for mange andre enn bare utlendinger. Barn med ulike problemer kan bli fanget opp mye tidligere, komme seg i systemet og få hjelpa de trenger.

Hvis man sliter med økonomien og av den grunn har barna hjemme, eller ikke kan ha dem i barnehage, finnes det heldigvis økonomisk støtte man kan få [:)]

Når det er sagt, så synes jeg barnehage og sfo bør bli billigere for ALLE. Men siden det ikke blir slik, så unner jeg innvanderbarna å bli bedre integrert enn mange av deres foreldre er [:)]

ORIGINAL: hønselovisa

begynner bli lei av at norge hele tiden setter andre først, så seg selv.. er mange normenn som og trenger hjelp men ikke får, dette er en smule bakvendt!har null i mot å hjelpe andre,men snart må man da vel rydde opp i de problemene som normenn har først!!!!

Derfor jeg mener de burde redusere innvandringen, for å bedre kvaliteten på den, og faktisk klare å hjelpe de som kommer inn i samfunnet...
Å bruke de resusjene som trengs på å hjelpe de som allerede er her og de norske som trenger det...

Hvorfor ta til seg mere problemer en det man kan klare å ordne opp i? [8|]

Jeg fatter bare ikke hvorfor kriminelle og snyltende utlendinger vs. eldre pleietrengende på sykehus osv dras inn i denne debatten. Ts skriver om et regjeringsforslag hvor ks skal kuttes og det skal gis økte bevilgninger til integreringstiltak: Barnehage (forøvrig et av de viktigste integreringstiltak vi kan gjøre). Hva i alle dager har dette med kriminelle, snyltende, kjipe folk å gjøre? Eller eldre? Så avslutter ts med den ulogiske slutningen "ikke rart vi blir rasister.."[:'(]

Vi klager når "de" bedriver kriminelle handlinger og ikke vil integreres,-lære seg språket osv. Og jaggu meg så klages det også når regjeringen vil ta grep om problemene og satse på integreringstiltak (som jo er et forebyggende tiltak).[:'(]

Blir helt matt....

Forøvrig syns jeg det er bra de kutter i ks. Bhg er bra for de aller fleste barn. Det fremmer utviklingen hos barn kognitivt, emosjonelt, sosialt, motorisk, ja, på alle måter. Mange studier viser dette.

Det er kjempebra om barn av utenlandske foreldre også kommer seg ut av hjemmet: Til bhg!

dette er helt sykt.
man har jo lyst til å føle seg velkommen i sitt eget land da,ikke at utenlendingene skal føle seg mer velkommen enn meg? det blir veldig feil syns jeg....[:@]

Back
Topp