Hvit belegg?

Tia**

Glad i forumet
Hei alle sammen. Nå kommer det noen ekle detaljer om oliver sin Avf..… Men lurer litt på hva dere tror… Han har slitt hele vegen med avføring, men etter at vi har innført lactolose så har han kommet seg på toalettet noen ganger pr uke. Men nå har det seg slik at jeg har begynt og jobbe, og da har Samboer fått ”gleden” av å få i han hele 20 m.m om morgenen som han da enten får via engangs  sprøyte eller blandet ut i litt sviske saft. Men etter  som sambo ikke klarer å huske dette og glemmer å si det til meg, har ikke oliver fått fult opp dette hver dag… Som igjen fører til lite avf på flere dager…
Men siden jeg selv fant ut dette har jeg tatt over ”medisineringen” og gitt oliver hver kveld.. Og vips kom det masse i bleia i kveld… (8 dager) Endelig….. Oliver var kjempe fornøyd . .Men Avf var helt merkelig… hadde masse hvitt belegg og luktet annerledes…
Tror dere  det har sammenheng med at det har godt flere dager mellom? Vi har godt uker mellom før men ikke opplevd dette… Avf som kom etterpå var helt normal, men luktet like rart… (Sur lukt)

Ble laaangt , men takk for at du orket å lese alt .[:D]

Har han spist noe nytt i det siste, som kan ha påvirket både farge (det hvite) og lukt? Noen produkter fordøyer ikke magen like godt som andre så det kan være det. Eller at det rett og slett har gått så lenge siden sist avføring, men det skulle jo ikke i teorien ha noe å si vil jeg tro... Litt usikker, men av erfaring vet jeg at jeg må begrense fruktinntaket til Ella nettop fordi avføringen hennes blir "rar".

Du får oppdatere oss om / når det går over.
Sender en klem til lille Oliver [:)]

ORIGINAL: Tirnanog

Har han spist noe nytt i det siste, som kan ha påvirket både farge (det hvite) og lukt? Noen produkter fordøyer ikke magen like godt som andre så det kan være det. Eller at det rett og slett har gått så lenge siden sist avføring, men det skulle jo ikke i teorien ha noe å si vil jeg tro... Litt usikker, men av erfaring vet jeg at jeg må begrense fruktinntaket til Ella nettop fordi avføringen hennes blir "rar".

Du får oppdatere oss om / når det går over.
Sender en klem til lille Oliver [:)]

Han har faktisk begynt med litt jogurt, så ja... at jeg ikke tenkte på det[8D] Det kan det self være[:D]

Har du vært med Oliver til kiropraktor? Hvis han har en låsning kan det forstyrre fordøyelsen og tarmsystemet..

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

Har du vært med Oliver til kiropraktor? Hvis han har en låsning kan det forstyrre fordøyelsen og tarmsystemet..

Ja , vi har også vært hos ostopat og fysio.. I følge dem var alt bra nå..  ( Var hos siste fysio time nå på fredag.)Vi blir også fulgt opp av barnelege fra Allaris...  [;)]
Lactolose har virkelig gjort susen, men er ikke så greit når man har en samboer som er hjemme i pappaperm ("Ammetåke")[8D]

Hmm, det er jo ikke helt normalt at barn sliter med magen sånn. Snuppa slet med avføringer pga låsninger. Har du sjekket han for dette? Kiropraktoren vår sa at det er vanlig at barn har låsninger om de ikke klarer å bæsje. Vi gikk fra bæsjebleie en gang i måned til 3-4 bæsjebleier daglig når kan fikset snuppa.

Ellers vet jeg desverre ikke svar på spørsmålet ditt, desverre[&:]

Neei, nå får han sett hva du faktisk må huske, og hva du gjør hver dag.. hehe

Lactulose er jo greit nok, men han burde jo slippe det etterhvert og klare det selv, tenker jeg.. derfor jeg kom med tipset. Håper det løsner for ham snart da.

klem

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

Neei, nå får han sett hva du faktisk må huske, og hva du gjør hver dag.. hehe

Lactulose er jo greit nok, men han burde jo slippe det etterhvert og klare det selv, tenker jeg.. derfor jeg kom med tipset. Håper det løsner for ham snart da.

klem

Takk for det

Back
Topp