Hvis du kunne valgt.....

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Når på året ville du ha fått barn?
Gjerne begrunn svaret :)

Selv håper jeg på mars, april eller mai neste gang slik at jeg får mest mulig permisjon mens det er varmt og greit vær :eek::rolleyes:

Når på året ville du ha fått barn?
Gjerne begrunn svaret :)

Selv håper jeg på mars, april eller mai neste gang slik at jeg får mest mulig permisjon mens det er varmt og greit vær :eek::rolleyes:
På høsten, så man slipper så liten i 30 varmegrader:)

Får i oktober denne gangen( om alt går bra):) Synes det er en fin tid:Heartred

Har fått i august, fint for jeg slapp å ha mye klær når jeg var enorm, men varmt å gå høygravid en svært varm sommer
Og i februar, måtte ha mye klær når jeg var enorm, mer styr, men fint for henne
Og i desember. Det skulle jeg for ungenes del langt heller ønsket vsr november eller januar. Å ha bursdag 25. 12 gjør de to gave-dagene svært tett. Samt at hun er lita når hun begynner på skolen. Terminen var januar og ser hadde vært bedre for henne

Jeg likte sommerbarn. Litt tungt å gå høygravid i sommervarmen (fødte i juli). Men det var deilig å slippe masse klær på småtten. Levde i body de første mnd av livet :hilarious:
Likte også at når han var klar til å begynne å gå så var det vår og kunne kose seg mens han gikk hele den våren og sommeren.

Tror jeg ville satset på januar/februar så dem ikke er så små på sommeren. Første vår er født i mai og jeg var livredd den sola, så ble sittende inne meste parten av tida og det var en av de bedre sommerne med mye sol og god varme.

Men jeg har aldri vært den som har villet planlegge etter årstid så jeg ville vel egentlig bare prøvd så fort en var klar for det. Veldig kjipt om man venter et halvt år på riktig tidspunkt og så ender man med å være prøvere uten hell i flere mnd/år...

Uansett om dere skal prøve på barn snart ønsker jeg dere masse lykke til og håper spira sitter når den tid kommer ♥️

Jeg har ei født i april og en i desember. April syns jeg var helt topp :Heartred desember var koselig da, jul med en bitteliten en. Men gruer meg litt til skolen osv når han er født så sent på året :shy:

Fikk ei i slutten av mars. Alltid tenkt at sommer hadde vært fint. Men i ettertid ser jeg at mars også er helt fint. Jeg slapp å bekymre meg for sola den første sommeren. Og jeg fikk nyte hele sommeren med permisjon. Eneste dumme er vel å planlegge hvordan kabalen med permisjon og bhg oppstart i august 2021 skulle være. Men tror vi har klart det også.

August. Synes egentlig det er best å gå høygravid på sommeren for da trenger jeg ikke å pakke meg inn i tunge klær, er liksom tungt nok allerede. Så er det ikke snø og is, skli på is/snø vil jeg helst unngå. Man har fortsatt igjen varme dager å trilletur på før vinteren. Babyen er såpass liten første vinteren at det ikke er noe problem med vognpose. Det er også best ift barnehage oppstart og permisjon.

Jeg blir ekstremt frossen fra ca uke 6 til ca OUL, så det hadde vært greit å ha den tida på sommeren. (Gravid april, termin januar.)
Jeg har to augustbarn, og tredje trimester på sommeren ville jeg veldig gjerne unngått. (Gravid januar-september, termin oktober-juni.)
Kulde kan ha negativ effekt mtp tette melkeganger, noe jeg plages veldig med, derfor hadde det kanskje vært greit å få babyen i mars slik at første halvåret var unnagjort før høsten. (Gravid juni, termin mars.)

Enig med deg i at termin mars, april, mai hadde vært greiest på mange måter.

Har to født på våren og syns det er en veldig fin tid! Det blir lysere og mildere. Denne gangen blir det på sensommeren. Litt spent på hvordan det er å gå gravid om sommeren og det er varmt, men jeg er en frysepinne så har en tanke om at det vil gå helt fint :p Nå har jeg ikke opplevd senere på året, men foretrekker nok å få på våren. Det som er grusomt er å gå kvalm om sommeren! Alle skal grille og jeg ville bare spy av det og lukten av varme husvegger :hilarious: Nå har jeg sikkert ødelagt julematen noen år fremover da ved å bli gravid rett før jul da...

Var veldig veldig fornøyd med julibaby. Kunne gjerne fått i april, mai og juni også. Deilig med varmt vær i permisjon og slippe altfor mye klær :) pluss å slippe masse klær selv når man er høygravid :p

Jeg har en som er født i januar og det var egentlig ganske fint. Man er jo mest inne de første ukene så da vi var klare til å gå ut på turer var våren såvidt i gang. Men likevel litt kronglete med så mye klær på nyfødt baby, måtte være sikker på at han plutselig ikke ville amme i kulda osv. Og til sommeren var han faktisk fortsatt bittelitt for liten til å være mye ute i varmen så vi var en del inne og i skyggen den første sommeren hans. Da han endelig lærte å krabbe og kunne vært ute på bakken og utforsket var det blitt høst/vinter igjen :p

Jeg liker å ha barna hjemme over ett år, så sånn sett var januar fint for da fikk vi kontantstøtte fra 13 mnd og til barnehagestart da han var 19 mnd. Tenkte at med neste ville jeg egentlig være hjemme i 2 år, og da måtte vi fått barn mer mellom juni og september. Nå skal vi ha baby i mars og årstidsmessig virker det egentlig ganske fint med å ha den lyse tida av året akkurat i første delen av barseltida, og greit at babyen ikke er helt nyfødt på sommeren. Men i forhold til kontantstøtte, barnehageopptak bare i august og å være hjemme i 2 år funker det ikke helt da. Vil jo eventuelt stå uten barnehageplass og kontantstøtte fra februar til august etter 2årsdagen og deet tror jeg bare ikke går økonomisk.
Så årstidsmessig ville jeg valgt mars-april og med tanke på ønske om å være hjemme i 2 år ville jeg valgt juni-september.
Men jeg tror uansett at det vil være fordeler og ulemper uansett når på året man er født

Synes for øvrig ikke det gjør så mye å kle på seg masse som høygravid midt på vinteren jeg da :)

August , synes det var en fin måned å få barn i, selv om det var varmt den sommeren

Februar! Høygravid på det kaldeste, man kan være ute å kose seg til sommeren uten å ha en nyfødt å tenke på. Når ungen er et par mnd og du er klar til å ferdes ute litt så er det vår :)
Har unger i februar, november og desember. Synst det er slitsomt med snø og is når jeg skal ut på tur eller bære bilstol inn i bil.

Jeg har en som er født i januar og det var egentlig ganske fint. Man er jo mest inne de første ukene så da vi var klare til å gå ut på turer var våren såvidt i gang. Men likevel litt kronglete med så mye klær på nyfødt baby, måtte være sikker på at han plutselig ikke ville amme i kulda osv. Og til sommeren var han faktisk fortsatt bittelitt for liten til å være mye ute i varmen så vi var en del inne og i skyggen den første sommeren hans. Da han endelig lærte å krabbe og kunne vært ute på bakken og utforsket var det blitt høst/vinter igjen :p

Jeg liker å ha barna hjemme over ett år, så sånn sett var januar fint for da fikk vi kontantstøtte fra 13 mnd og til barnehagestart da han var 19 mnd. Tenkte at med neste ville jeg egentlig være hjemme i 2 år, og da måtte vi fått barn mer mellom juni og september. Nå skal vi ha baby i mars og årstidsmessig virker det egentlig ganske fint med å ha den lyse tida av året akkurat i første delen av barseltida, og greit at babyen ikke er helt nyfødt på sommeren. Men i forhold til kontantstøtte, barnehageopptak bare i august og å være hjemme i 2 år funker det ikke helt da. Vil jo eventuelt stå uten barnehageplass og kontantstøtte fra februar til august etter 2årsdagen og deet tror jeg bare ikke går økonomisk.
Så årstidsmessig ville jeg valgt mars-april og med tanke på ønske om å være hjemme i 2 år ville jeg valgt juni-september.
Men jeg tror uansett at det vil være fordeler og ulemper uansett når på året man er født

Synes for øvrig ikke det gjør så mye å kle på seg masse som høygravid midt på vinteren jeg da :)
Jeg lånte en tykkere jakke av samboer på slutten av graviditeten med minsten, funket fint :p

Alltid ønsket meg barn på våren, de skal alltid ha så mye greier den sesongen så syns det hadde vært greit med sykkel, rullesko, sparkesykkel og diverse i bursdagsgaver. Mine er født på sommeren, men da såpass sent at de må få disse tingene på forskudd eventuelt. Og minste er født i desember, termin i januar. Er vel ikke til å komme unna at januar hadde vært å foretrekke for barnets del, selv syns jeg det var koselig å få henne ut å feire jul med oss :)

Jeg bryr meg ikke om når på året, jeg vil bare få et barn til ❤

Når det er sagt fikk jeg førstemann i september, og det var helt supert! :)

Kunne tenkt meg vårbarn. Elsker å gå tur og det er mye lettere uten all snøen. Lysere tider også. Også elsker jeg rett og slett våren:) Mine er født i september og desember. Null stress det også.

September var perfekt med eldste siden han trengte å være mye ute og gå ganske tidlig, og det var vanskelig med baby da det fortsatt var veldig kaldt ute. Perfekt også med tanke på Bhg-start. Ellers er vel før sommeren fint siden de da kan få sommerting og skoleutstyr i bursdagsgave, og vinterting til jul. Hvis vi skulle hatt en til ville jeg kanskje prøvd å planlegge det, men kanskje ikke, og vet ikke helt til når :p

Back
Topp