Hvis du hadde hatt muligheten; hadde du valgt keisersnitt foran vaginal fødsel?

Hadde helt klart valgt vaginalt om jeg kunne velge.

Nå som lillemor ble født 27+3 tidligere denne mnd (hadde termin 9 Januar), og fødsel var så godt i gang og spontan med 6-7 cm åpning og hun lå i seteleie som gjorde det vanskelig å føde vaginalt som kunne risikere hennes liv som sto i fare, så endte det med ett hastesnitt og såkallet T-snitt. Mer omfattende inngrep med to snitt istedetfor ett snitt.
Jeg er nå veldig glad for at det ble slik, selv om jeg føler meg "snytt" for en fødsel. For hadde 9 cm og full åpning når jeg ble trillet til operasjonsstua. De sa at det trolig reddet livet til lillemor som hadde hastverk:Heartred

Men fått beskjed om at neste fødslene vil være planlagte keisersnitt fremover med nøye oppfølging. Men da er jeg forberedt på det:happy::love017

Gratulerer så mye :) Hvor «stor» var hun?
 
Om jeg hadde hatt keisersnitt med førstemann, så kanskje. Underlivet mitt ble aldri det samme igjen etter svangerskapet.. spent på hvordan det går denne gangen. Leit å ikke føle meg fin der nede.. ble sydd igjen av en jordmorstudent som ikke gjorde en god jobb

Jeg hadde også en veldig dårlig syjobb etter førstemann! Sprakk heldigvis på samme plass med nr to og ble god som ny igjen [emoji4][emoji122]
Spent på hvordan det blir denne gangen [emoji85]
 
Gratulerer så mye :) Hvor «stor» var hun?

Hun var litt under gjennomsnitt, så var 870 gr og 24 cm fra hode til stump :happy: fikk ikke målt lengden fra hode til føttene pga seteleie, og de har enda ikke målt den. Men de regner med hun er ca 36-38 cm nå. :)
 
Hun var litt under gjennomsnitt, så var 870 gr og 24 cm fra hode til stump :happy: fikk ikke målt lengden fra hode til føttene pga seteleie, og de har enda ikke målt den. Men de regner med hun er ca 36-38 cm nå. :)

Gratulerer med ei lita jente!!:) [emoji173]️
 
Jeg hadde også en veldig dårlig syjobb etter førstemann! Sprakk heldigvis på samme plass med nr to og ble god som ny igjen [emoji4][emoji122]
Spent på hvordan det blir denne gangen [emoji85]

Da er det håp, haha! Har fått bekjed om at de kan «fikse meg» når jeg er ferdig med fødsler :smiley-ashamed004
 
  • Liker
Reactions: CS
Back
Topp