Hvilket sykehus skal du føde på?

Ja, tenker å bestille så jeg får i uke 9 selv :) Tar en del vitaminer, ikke svangerskapsvitaminer da, annet enn folat+jod.
Jeg har tatt svangerskapsvitaminer siden høsten, men hadde nesten d-vitaminmangel da jeg sjekket hos legen etter et halvt år likevel o_O spent på om det har tatt seg opp nå som jeg har gått på trippel mengde, satser på det

Jeg har tatt svangerskapsvitaminer siden høsten, men hadde nesten d-vitaminmangel da jeg sjekket hos legen etter et halvt år likevel o_O spent på om det har tatt seg opp nå som jeg har gått på trippel mengde, satser på det
Ja, man kan fort ha mangel. Jeg hadde vitamin D og B12 mangel for et års tid siden, så jeg har tatt det og multivitaminer siden da. :)

Har første svangerskapskontroll hos kommunal jordmor siste uka i mai, bestilte tidlig og sa jeg ville ha det i svangerskapsuke 9. Man skal vel ta en del blodprøver på første SVK, vil tro det er gunstig å gjøre det så tidlig som mulig?
Jordmor tar ikke blodprøver her i hvert fall, men rekvirerer hos lege så man kan gå dit for prøvene. Så informerer jordmor og eller lege om svarene. Jeg tok blodprøver samme dag som ultralyd uke 12 sist.

St.Olavs regner jeg med. Har ikke tatt kontakt med offentlig jordmor for oppfølging enda. Noen som har? Tenker å vente litt med det, siden vi tar så tidlige UL’er privat.
Har 1. kontroll i uke 7. Obs - de sa det var lang ventetid (Falkenborg) fra når man ringer inn, omtrent 3-4 uker

Bor i Haugesundsområdet, men vurderte hjemmefødsel eller Stord sist. Var ingen private jordmødre i området, så måtte legge fra meg det og så endte det hele med planlagt setefødsel, så da kunne jeg ikke føde på Stord.
Ser ut til at jeg har anlegg for styrtfødsler + at jeg mistet 1,3 liter blod i forrige fødsel, så ikke noe alternativ med noe annet enn Haugesund sykehus denne gangen heller.

Jeg har født to ganger tidligere på Lillehammer, og har ikke hatt de beste erfaringene.. Første gangen var hakket bedre, men sist gang i 2022 fikk vi nesten ikke oppfølging i det hele tatt og følte oss veldig til bry blant annet.

Vurderer derfor nå å føde på Elverum, men er det noen her som vet om de har samme tilbud om nyfødtintensiv og dersom det skulle oppstå komplikasjoner i form av legepersonell med riktig kompetanse osv?

Tar ca 6 minutter lengre å kjøre til Elverum, så avstanden er litt hipp som happ.

Vi har stått litt mellom to sykehus da reisetiden bare utgjør tre minutter forskjell. Men mest sannsynlig må vi på sykehus A fordi sykehus B ser på oss som høyrisiko. Må vente til litt senere før de sier ja eller nei til oss, mener jm sa rundt uke 24.

Risiko med sykehus A er st vi kan bli stående fast i rushtiden eller trafikklys. Samtidig har vi fått beskjed om at vi kan komme så fort rier starter da vi har nesten en times kjøring.

Back
Topp