Hvilket sykehus skal du føde på?

CamiBy

Flørter med forumet
Er det noen av dere som allerede har bestemt dere for hvilket sykehus dere ønsker å føde på?
Og; har dere søkt dere inn allerede?
Selv tenker jeg på Bærum sykehus. Selv om jeg er for gammel for å benytte meg av LUNA tilbudet deres så har jeg hørt rykter om at det er samme type rom man kan ende på likevell. Håper det stemmer.

Har ikke bestemt meg, tror jeg skal prate litt med jordmor på første kontroll. Bor nærmest Bærum, så blir sannsynligvis der siden jeg hadde styrtfødsel sist. Men fødte førstemann på Ullevål og har en venninne som er jordmor der, så det føles trygt med unntak av reiseveien. Drammen er et alternativ også faktisk.
Ingenting i veien for at jeg kan bruke LUNA på Bærum tror jeg, men jeg har i utgangspunktet lyst på smertestillende hvis jeg rekker det denne gangen :smiley-ashamed004

Ikke så mye valg egentlig. Blir Haukeland Sykehus. Men jeg er veldig fornøyd med dem❤️ Blir føde A og de fantastiske damene som jobber der ❤️

Sogner egentlig til Ahus, men mange i området som heller velger Kalnes. Ca like lang kjøretid til begge sykehusene. Tror jeg velger Kalnes ettersom far kan overnatte der (Ahus har begrensinger) :Heartred

Har ikke noe valg så blir Lillehammer, men jeg kommer heller til å velge føde hjemme eller på jordmorklinikken i nærheten pga dårlige helsepersonell der og dårlig opplevelser. Men får se hva som skjer når det faktisk skjer

Har ikke noe valg så blir Lillehammer, men jeg kommer heller til å velge føde hjemme eller på jordmorklinikken i nærheten pga dårlige helsepersonell der og dårlig opplevelser. Men får se hva som skjer når det faktisk skjer
Jeg fødte førstemann på Lillehammer, og har heller ingen god erfaring derfra, verken på føden eller på barsel :lurking: Holdte på å føde nr 4 der i 2023, men ombestemte meg i siste liten og er glad for det.

Eneste aktuelle sykehuset er Sørlandet sykehus Kristiansand, alt annet er for langt unna. Kunne egentlig tenkt meg Arendal pga alle rommene har badekar, mot bare ett av fem i Kristiansand.

Meeeen planlegger hjemmefødsel, så sykehus blir backup-plan uansett. I såfall håper jeg januar og lavsesong for fødsler gjør at badekaret er ledig denne gangen også :dance008

St. Olav, Trondheim. Håper å oppleve roligere fødsel og omgivelser på fødestuen denne gangen, i stedet for fødeseksjonen:love2

St.Olavs regner jeg med. Har ikke tatt kontakt med offentlig jordmor for oppfølging enda. Noen som har? Tenker å vente litt med det, siden vi tar så tidlige UL’er privat.

St.Olavs regner jeg med. Har ikke tatt kontakt med offentlig jordmor for oppfølging enda. Noen som har? Tenker å vente litt med det, siden vi tar så tidlige UL’er privat.
Jeg har tatt kontakt med jordmortjenesten i min bydel og fått satt opp time til første svangerskapskontroll. Visste i forkant at de har ganske sprengt kapasitet og derav lang venteliste på flere av kontorene. Og siden vi skal bort store deler av juli så tok jeg kontakt nå slik at jeg fikk første timen i juni, og slipper å vente helt til august når man er ganske langt på vei.:)

Jeg tok kontakt samme dag som jeg ringte legen, de sa de anbefalte det ettersom det var litt ventetid. Men virket ikke som det var så sprengt her hvertfall :happy:

Har første svangerskapskontroll hos kommunal jordmor siste uka i mai, bestilte tidlig og sa jeg ville ha det i svangerskapsuke 9. Man skal vel ta en del blodprøver på første SVK, vil tro det er gunstig å gjøre det så tidlig som mulig?

Har første svangerskapskontroll hos kommunal jordmor siste uka i mai, bestilte tidlig og sa jeg ville ha det i svangerskapsuke 9. Man skal vel ta en del blodprøver på første SVK, vil tro det er gunstig å gjøre det så tidlig som mulig?
Ja, tenker å bestille så jeg får i uke 9 selv :) Tar en del vitaminer, ikke svangerskapsvitaminer da, annet enn folat+jod.

Back
Topp