Hvilket sete sitter barnet i? :)

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Han sitter i babysetet enno. Men skal bytte så snart han sitter litt stødigare sjølv, så det ikkje blir så tungt for ryggen hans. Han var 9,6 kg og 70,5 cm for ein drøy mnd sidan, så han har ikkje sånn kjempegod plass.

Har kjøpt Axkid Minikid. Har prøvd det her inne og sit kjempefint i det (blir nok enno bedre med babyinnlegget som eg berre ikkje har pakka ut enno), spent på å montere det i bilen. Må berre få på plass sånne ringar til å feste forankringsselane i.
 
Vi har byttet sete nå, lillegutt var strålende fornøyd :D sovna godt i den stolen også, men kanskje ikke så rart siden den kan skyves fremover slik at stolen blir mer liggende :) Har Besafe izi go modular i-size :)
 
Byttet sete for to uker siden fordi lillesnuppa blitt rett og slett for lang til babysetet sitt. Bruker be safe izi go 3 og er veldig fornøyd med det.
 
Bruker babysetet. Han har enda god plass i Britaxen :)
 
Sitter fortsatt i babysetet, har god plass enda. Men i svigerforeldrene mine sin bil sitter han i storsetet
 
Bytta til nr 2 for ett par uker siden. Skulle gjort det for lenge siden oppdaga jeg så da blei det fart på sakene til slutt. Må huske på å sjekke høyden på selene oftere!
Hadde besafe izi go og bytta til storebrors besafe som nå har fått seg en britax maxway :)
 
Bytta til nr 2 for ett par uker siden. Skulle gjort det for lenge siden oppdaga jeg så da blei det fart på sakene til slutt. Må huske på å sjekke høyden på selene oftere!
Hadde besafe izi go og bytta til storebrors besafe som nå har fått seg en britax maxway :)
Besafe stolen er liten ja. Vi bruker den hos bestemor og selv om den skal gå opp til 75 cm så får mini nesten ikke plass. Måtte bytte til neste stol der også. Mens vi har maxi cosi og der sitter hun ennå godt. Men den er jo også bare til 75cm så må bytte straks her også. Da hun er 73 nå.
 
Besafe stolen er liten ja. Vi bruker den hos bestemor og selv om den skal gå opp til 75 cm så får mini nesten ikke plass. Måtte bytte til neste stol der også. Mens vi har maxi cosi og der sitter hun ennå godt. Men den er jo også bare til 75cm så må bytte straks her også. Da hun er 73 nå.
Vi fikk en mye mer fornøyd jente på biltur når vi bytta stol, så tydelig at det har vært trangt for henne ja.
Litt små trist å ha bytta stol da, enda et tegn på at jenta mi ikke er liten baby lengre
 
Vi fikk en mye mer fornøyd jente på biltur når vi bytta stol, så tydelig at det har vært trangt for henne ja.
Litt små trist å ha bytta stol da, enda et tegn på at jenta mi ikke er liten baby lengre
Det skjønner jeg godt. Frøkna her fikk ikke lent seg helt tilbake i den stolen. Men var en kort tur fra flyplassen da før vi byttet. Rart den er så liten. Finnes jo noen babyer som er 73 cm når de er 6 måneder også og da er de jo for små til å bytte sete.
 
Da har vi også bytta til cybex sirona, kjempefornøyd :)
 
Sniker: født 29. April (13. Dager før termin).

Byttet nettopp til be safe combi x3. Syns den er litt for rett, selv når jeg har tippet den Max opp (egen innstilling så baby i teorien skal ligge mer bakover).

Men hun koser seg:) full oversikt! Sitter mye høyere enn i babysetet. Brukte besafe izi go.
 
Vi har Cybex Sirona til jr. Vi er storfornøyd! Han sitter bra i den og den funksjonen med å kunne vri den er genial!

Vi tenker på å kjøpe det setet også, men jeg leste at det er litt større enn andre seter?!? Er redd det blir veldig trangt i bilen. Har dere merket noe til det?
 
Bytta til nr 2 for ett par uker siden. Skulle gjort det for lenge siden oppdaga jeg så da blei det fart på sakene til slutt. Må huske på å sjekke høyden på selene oftere!
Hadde besafe izi go og bytta til storebrors besafe som nå har fått seg en britax maxway :)
Hvordan sjekker man det? Begynner å bli trangt i baby setet her og, men det nye er fra 9 kg og han er sikkert ca 0,5 kg fra det så må vente litt til.
 
Hvordan sjekker man det? Begynner å bli trangt i baby setet her og, men det nye er fra 9 kg og han er sikkert ca 0,5 kg fra det så må vente litt til.
Selene skal ikke gå nedover bak ryggen. De skal stoppe ved skulderen. De fleste nyere babyseter har en strengere begrensning på høyde enn på vekt. Våres maxi cosi går til 75cm.
 
Selene skal ikke gå nedover bak ryggen. De skal stoppe ved skulderen. De fleste nyere babyseter har en strengere begrensning på høyde enn på vekt. Våres maxi cosi går til 75cm.

Ah, trodde helst de gikk på vekt. Men ser ut som det går her ennå, men er nok i grenseland nå.
 
Vi tenker på å kjøpe det setet også, men jeg leste at det er litt større enn andre seter?!? Er redd det blir veldig trangt i bilen. Har dere merket noe til det?
Har ikke tenkt noe over det. Nå har vi en merchedes e klasse stasjonsvogn og det er fortsatt god plass i bilen vår:)
 
Har akkurat bytta, til Axkid minikid. Sitter kjempefint og ser ut vinduet. 10,3 kg og 73,5 cm for ein månad sidan.
 
Her har vi akkurat byttet til cybex sirona. Hun elsker det nye sete sitt, spesielt når vi roterer henne tilbake [emoji4]
 
Vi har bytta til BeSafe Izi Plus. Lillebror sitter høyt og godt i den. [emoji846]
 
Back
Topp